“Pandemi, Kuaförlük & Markalar” başlıklı haber dosyamızın dördüncü konuğu L’Oréal Professional Ürünler Bölümü Genel Müdürü Gülşah Camcı Yılmaz.
Hairist: 2020, pandemi, salonların kapatılması ve etkileri hakkında düşüncelerinizi, büyüme-küçülme bilgileri ve bu dönemde sektör özelinde sağladığınız katkıları paylaşabilir misiniz?
Gülşah Camcı Yılmaz: Kuaförlük sektörümüz tüm Türkiye’de 3 milyar TL civarında ekonomik değer yaratan, 26 bini kadın 80 bin kuaför ve berber salonu ile 350 binin üzerinde kuaför profesyonelini istihdam eden; ekonomiye, halk sağlığı ve psikolojisine katkı sağlayan girişimci bir sektör. 2020’de pandemi ile yaşanan zorluklar servis sektörleri başta olmak üzere tüm dünya ekonomisini ve tabii ki sektörümüzü çok zorladı. Birbirimizden, ekiplerimizden uzaklaştık, kendimizin, sevdiklerimizin, ekiplerimizin ve müşterilerimizin sağlığını korurken işletmelerimizin yepyeni planlarla ayakta kalması ve bu dönemi en güçlü şekilde atlatması için çalıştık.
Öte yandan emekle büyütmeye çalıştığımız kuaförlüğün, halk sağlığı, iyi hissetmemiz, hayata güçlü bir şekilde bağlanmamız ve mutluluğumuz için değeri anlaşıldı; aslında yeri doldurulamayacak çok önemli profesyonel bir hizmet olduğu görüldü.
Tabii hala farklı nedenlerle salonlara dönmeyen, dönse bile ziyaret sıklığı düşmüş müşterilerimiz var. Partner salonlarımızla takip ettiğimiz rakamlara göre salonlarımıza ziyaretler geçmişe göre düşük seyretmeye devam ediyor, ama sevindirici olan müşterilerimize çok yoğun teknik ve katma değeri yüksek servisler uyguluyoruz olmamız; fön servislerinin payı yüzde 25 gerilerken renklendirme ve bakım servisleri yüzde 20, kesim yüzde 42, estetik renklendirme servisleri yüzde 60’lara varan oranlarda ciro payını arttırıyor. Bu karlılık oranları, yüksek servislerinde ve müşteri başına servis sayısındaki artışla da birleşince salonlarımızın karlılığını korumak için çok önemli bir destek oluşturuyor. Gelecek için çok umut verici diğer bir gelişme de hep üzerinde çalıştığımız, kısıtlamalarla birlikte müşterilerimizin de bu düzene daha hızlı ayak uydurmasıyla randevu sistemlerinin uygulanmaya başlanması, kuaförlerimizin kendilerine ve ailelerine zaman ayırması, kişisel olarak değerini hissedip kendini geliştirecek fırsatlar yaratması oldu. Özetle, işine doğru yatırımı yapan, ekiplerini ne pahasına olursa olsun geliştirmeye devam eden, müşterileri ile doğru iletişimi sağlayan, dijitalde kendini geliştiren salonlarımız bu dönemi bile gelişerek, yeni müşteriler kazanarak atlatıyorlar.
Biz Loreal Profesyonel Ürünler ekibi olarak kendimizi büyük bir amaca adadık: kuaförlüğün yücelmesi ve kuaförlerin kadınlara ve erkeklere içlerindeki güzelliği ortaya çıkarmaları için en iyi servisi vermesi. Hareketlerimizi, önce sağlık diyen, bunu her fırsatta dile getirip hissettiren bir yaklaşımda şekillendirdik. Hem kendi sağlığımızı hem de ortaklarımızın ve onların müşterilerinin sağlığını ön planda tutup sektörün lideri ve en iyi partneri olarak çözüm ve dönüş için büyük bir hazırlık hareketi gerçekleştirdik. Sektör dayanışması çok önemli. L’Oreal Türkiye olarak hemen harekete geçtik. Hızla sektörel konseyler organize ettik ve “Dönüşüm Muhteşem Olacak” isimli bir sektör hareketini hayata geçirdik. Birlik olarak motive olmak ve dönüşe hazırlanmak için başlattığımız bu projeyle 8 binin üzerinde kuaföre ulaştık. Bu proje duayen kuaförlerden alanında uzman diğer konuklara, diyetisyenlerden psikologlara, girişim uzmanları ve sektörün fikir liderlerinden motivasyon konuşmacılarına tüm canlı yayınlarda çok yoğun bir etkileşimle, büyük bir duygusal birliktelik ve hedef birliği yarattı. Bu, hem salonlarımız açıldığında salona dönüşün nasıl olacağı hem de o zamana kadar ve sonrasında, bambaşka bir servis anlayışıyla kuaförlüğü nasıl dönüştürüyor olacağımızı temsil eden bir motivasyon, birlikte çalışma ve değişim odaklı bir çalışma programıydı. Ekiplerimizin profesyonel sosyal medya hesaplarından yaptığımız yayınlar, yarışmaların yanı sıra online teknik artistik eğitimlerle binlerce kuaföre de bu şekilde ulaştık ve onlara eğitim vermeyi sürdürüyoruz.
Ayrıca kapalı gruplarda sektörün önde gelen 20 kuaför markası, Kuaförler Derneği ve Estetica Türkiye/Hairist ile birlikte konseyler kurduk. Bu konseylerde salonların nasıl açılması gerektiği, hijyen standartları, randevu sistemleri gibi konularda sektöre öncülük eden kararları aldık ve Bakanlıklarımıza sektörün yeni normale dönüş standartları için tavsiye çalışmaları sunduk. Önde gelen tüm bu kuaförlerin sosyal medya hesapları ve salonlarındaki uygulamalarıyla da sektörün standartlarını yükselttik. Salonlarımız tekrar açılmadan önce ve açıldıktan sonra da binlerce kuaförümüze hijyen eğitimleri verdik. Sektörde KDV konusunda kazanımlar elde edilmesi ve bunun devamı konusundaki çalışmalara da devam ediyoruz.
Aynı zamanda ücretsiz ilham verici eğitim ve gelişim video ve dersleriyle tüm sektöre gelişim için büyük bir destek vereceğimiz, Online Eğitim Platformunuz www.lorealaccess.com sitemizi de 8 Haziran itibarıyla Türkiye’de açtık. Bu platform ile L’Oréal ile çalışan veya çalışmayan tüm kuaförlere eğitim veriyoruz. Tamamen ücretsiz olan bu platformda yüzlerce mesleki eğitimi şimdiden 5 bin kuaförümüze ulaştırdık ve bu sayı hızla büyüyor. Salonlarımızı ekonomik olarak da desteklemek için çalıştığımız salonlarımızın borçlarını kapalı oldukları dönemde dondurduk, yeniden açıldıklarında da büyük kolaylıklar sağlayarak ödemeleri organize ettik. Bu destek ve eğitim programlarına ek olarak, hem salonda çalışanların hem de salona gelen müşterilerinizin kullanması için L’Oréal Profesyonel Ürünler tarafından özel olarak üretilen 5000 el temizleme jeli ile salonlarımıza hijyen desteği sağladık.
Tüm bu çalışmalar sonucunda salonlarımız muhteşem bir hazırlıkla açıldı ve hijyen standartları konusunda hükümetin aldığı önlemlerin bile ötesine geçen uygulamalar yaptılar. Biz de salondaki hijyen standartlarını geliştirmek ve kuaförlerimizin müşterilerine güvenilir servis verebilmeleri için Diversey firması ile işbirliği içinde salonlarda hijyen konusunda kapsamlı bir koçluk eğitim ve gelişim sertifika programı kurduk; L’Oreal Beyaz Salon sertifikası ile kuaförlerimiz, salonlarındaki farklı kontroller sonrasında bir sertifika alarak hem hijyene hem de müşterilerinin ve ekiplerinin sağlığına verdikleri önemi ortaya koyabiliyorlar.
Hairist: Kuaför salonları ve sektör özelinde 2021’e bakışınız ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?
Gülşah Camcı Yılmaz: Biz 2021’e büyük umutlarla bakıyoruz. Evet, belirsizlikler çok ama artık çok daha hazırlıklıyız, neyle karşı karşıya olduğumuzu biliyoruz. En önemlisi de eski yöntemlerle yeni dönemde başarılı olamayacağımızı, dünyanın bu büyük zorluklar sırasında çağ atladığını, bizim de değerlenen bir sektör olarak müthiş kazanımlarla kendimizi daha profesyonel bir şekilde yeniden kurabileceğimizi biliyoruz.
Hairist: Kuaför salonu sahiplerine, çalışanlarına önerileriniz nedir?
Gülşah Camcı Yılmaz: Bu sürekli değişen dünyada başarmak için bence en önemli ilk adım amacınızı netleştirmek;siz kuaför, salon çalışanı ya da salon sahibi ekip lideri olarak hangi amaç ve hedef için çalışıyorsunuz? En büyük hayaliniz ne? Bir gün geri dönüp baktığınızda sevdikleriniz, birlikte çalıştığınız insanlar, müşterileriniz tarafından nasıl anılmak istiyorsunuz? Hayata, mesleğinize ne katmak istiyorsunuz? Kendinizi, yaptığınız işi, markanızı, salonunuzu başkalarınıza önerir misiniz? Önce bu soruların cevabını yazarak başlayın. Sonra nerede olduğunuza, bu hedefleri gerçekleştirmek için kiminle nasıl çalışmak ve kendinizi nasıl geliştirmek istediğinize, ekibinizi-salonunuzu-iletişiminizi nasıl yeniden düzenlemeniz gerektiğine karar verin. Ve yenilik yapmaktan, denemekten çekinmeyin. Einstein “Çok zeki olduğum için değil, sorunlarla uğraşmaktan vazgeçmediğim için başarıyorum” der. Şimdi esnek, çevik olmanın ve hızlı şekilde uyum sağlamanın, sınırlarınızı zorlamanın zamanı. Bunları düşündüğünüzde her türlü zorluk ve belirsizlik size bir fırsat, yeniden başlama enerjisi verecek.
İşte biz de o noktada, sektörü sürekli geliştirmeye adanmış L’Oréal ekibi olarak o noktada bütün gücümüzle kuaförlerimizin yanında olacağız.
Hairist: Globalde ve yerelde 2021 planlarınız, şirket yapılanmanız, eğitim-etkinlik takviminiz, ürün lansmanlarınız hakkında neler paylaşmak istersiniz?
Gülşah Camcı Yılmaz: L’Oréal olarak tüm global ağımız ve deneyimli, yenilikçi ve tutkuyla partnerlerimizi geliştirmeye odaklı ekiplerimizle birlikte sektöre verdiğimiz danışmanlığın kurallarını yeniden yazıyoruz. Dünyada ve Türkiye’de bir ilk olan, birkaç yıl önce geliştirdiğimiz “Dijital Akademimiz” ve yeni geliştirdiğimiz büyük dijital projelerimiz, ayrıca yıllardır geliştirdiğimiz “Yönetim Danışmanlığı” alt yapımızı şimdi yepyeni bir bakış açısıyla yenileyerek büyüttüğümüz “Salon Emotion/Salonun Duygusu Akademisi” ile sadece eğitim vermek değil, kuaför ortaklarımızla yeni dönemde başarıyı omuz omuza birlikte kurmak için çok yoğun bir şekilde çalışıyoruz.
Artık, müşterilerimiz salona geldiğinde çok daha sofistike ve modern tekniklerle verilen bir saç servisi bekliyor. Türkiye’nin en büyük teknik ve artistik ekibine sahip şirketi olarak bu dönemde kuaförlerimizle yenilikçi servisler geliştirmek üzerinde çalışıyoruz. İşi danışmanlık vermek olan ekiplerimizin yanı sıra birkaç yıldır satış ekiplerimizi de “iş ortağı” olarak adlandırıyor ve iş ortaklarımıza her türlü desteği dört koldan vererek en iyi iş ortakları olma hedefimiz için çalışıyoruz.
Son zamanlarda tüm markalarımızda salon müşterilerinin yeni beklentilerine cevap verecek harika ürünler lanse ettik; L’Oréal Professionnel’den Bonder Inside açıcımız, Steampod buharlı fön makinemiz, saç yoğunluğunu arttıran Kerastase Genesis serimiz, Matrix’de sarışınlığı maksimize eden nötralizasyon serilerimiz ve daha birçoğu… 2021’de de ortaklarımızın servislerini geliştirerek onları farklılaştıracak, patentli yeni teknolojilerle geliştirilmiş müthiş ürünleri Türk pazarına getirme hazırlığı içindeyiz.
2021’de tüm marka planlarımız salonlarımıza daha çok müşteri çekmek, onların daha sık gelmesini sağlamak ve gelen müşterilerimize de en yenilikçi servis ve ürünleri kuaförlerimize vermeğe odaklı olacak. Bu amaçla tarihin en büyük medya yatırımını gerçekleştiriyor olacağız; işine, tekniğine, kullandığı ürüne yatırım yapan ve buna güvenen kuaförlerimizin müşterilerinin de bu seçimi görmesini sağlamayı, salondaki servis ve ürün satışını arttırmayı hedefliyoruz. Üstelik salon destek programları da oluşturarak bu zor dönemde kuaför ortaklarımıza avantajlı, esnek satış sistemleri sağlama konusundaki planlarımızı da hiç olmadığı kadar arttırdık.