Sektöre neredeyse çeyrek asır hizmet veren bir isim: Orhan Çapın ile konuştuk.
Estetica: Sektörde ne zaman çalışmaya başladınız?
Orhan Çapın: Dört sene Henkel’de görev yaptıktan sonra 1994 senesinde L’Oréal Professionnel’de çalışmaya başladım. Satış departmanındaydım. Fransa’da bir fuara katıldım. Şovlar, eğitimler bana heyecan kattı ve Türkiye’de sektör için yapılacak çok şey olduğunu düşündüm. Sektöre ilk adımımı attığımda işletme ve teknik anlamda hizmet vermeye başladım.
L’Oréal Professionnel 8-9 aydır Türkiye’deydi. Daha önce distribütör tarafından yönetiliyordu. Ülke Müdürümüz, Jean Pierre Couriaut’i getirdi Türkiye’ye Jean Pierre Couriaute, bize sektörden, dünyadaki değişimden bahsetti. Türkiye’deki olabilecek değişimleri anlattı. İşletmeciliği, ekibin önemini paylaştı.
Estetica: O dönemde başlamış biri olarak bugüne baktığınızda arada neler görüyorsunuz değişim anlamında?
Orhan Çapın: Bugünün tüketicisine ve kuaförlerine bakarsak tabii ki salonlarda tek tip bir servis verilmesi mümkün değil. Tüketicilerin beklentileri aynı değil. Kuaförler artık ölçü kabı kullanıyorlar. Bağ güçlendirme gibi servisler veriyorlar. Salonlara sadece beyaz kapatmak için değil renklendirme servisinin çeşitliliğine geliyorlar. Günümüz tüketicisine artı servisler sunmak gerekiyor.
Estetica: Salonlara gelen müşteri kitlesi değişti mi?
Orhan Çapın: Kuaför salonlarına geçmişte belli bir yaş grubunda müşteriler gelirken bugün 15 yaştan başlayan bir tüketici portföyü olduğunu görebiliyoruz.
Estetica: İlk başladığınız zamanda kaç kişilik bir ekip içindeydiniz?
Orhan Çapın: O dönemde Türkiye genelinde 18 kişiydik. Bugün baktığımızda 55 kişilik bir ekip söz konusu.
Estetica: 24 yıla dönüp baktığınızda ne hissediyorsunuz?
Orhan Çapın: İyi ki bu sektörde çalışıyorum. Dünya döndüğü sürece kuaförlük mesleği devam edecek. Çünkü kadınlar her zaman değişim istiyorlar. Her zaman özel ve güzel olmak istiyorlar. Kuaför salonlarında kadınlar kendilerini çok özel hissediyorlar. Kuaförlük krizlerden en son etkilenen sektör konumunda.
Estetica: Bu kadar uzun süre aynı işi yapıyor olmak insanı muhafazakarlaştırmıyor mu?
Orhan Çapın: Dinamik bir şirkette çalışıyorum. Aynı şeyi yapıyorsanız evet ama değişim içindeyseniz bu sizi diri tutuyor heyecanlandırıyor.
Estetica: Kuaförlere bu 24 senenin ışığında ne mesaj vermek istersiniz?
Orhan Çapın: Hedefi olmayanlar hedefi olanlar için çalışır. Hedefleri olsun, 2025’de nerede olacaklarının planlarını yapsınlar. Yenilikçi olsunlar, müşterilerini önemsesinler. Müşterilerinin o salona ait olmadıklarını bilsinler. Şimdiki tüketiciler hata affetmiyorlar. Onları aynı heyecan ve coşkuyla karşılasınlar. Değişime ayak uydursunlar. Eğer değişime ayak uydurmazlarsa ekiplerini önemsemezlerse iz bırakmadan yok olduklarını görürüz.
Estetica: Estetica Türkiye’nin 15.yılında neredeyse 25.yıla yakın bir süredir kuaförlüğe hizmet veren Orhan Çapın’a hem teşekkür hem tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.
Detaylar Estetica Dergisi 2018 İlkbahar Sayısı’nda…
Abone olmak için hemen formu doldurun, arayalım…