kuaforumden’un katkılarıyla hazırladığımız e-ticaret sayfamızın bu sayıdaki konusu ilginizi çekecek ve internetten kozmetik alışverişine dair bilgiler edineceksiniz.
Dünyadaki teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin sağladığı kolaylıklar, hepimizin alışveriş anlayışını giderek farklı hale getiriyor. Bundan bir 20 yıl kadar öncesinde internet üzerinden alışveriş yapmaya tabu gibi bakan kitleden, neredeyse her gün internetten alışveriş yapan, yapmasa da en az 1-2 alışveriş uygulaması gezen bir kitleye evrildik.
20 sene kadar eskiye bile gitmeye gerek yok. İnternet üzerinden alışveriş yapmak, hatta bankacılık işlemlerini bile internet üzerinden yapmak, 5 yıl önce bile pek çoğumuzun üzerinde tedirginlik yaratıyordu. Fakat geçmişi bir kenara bırakırsak, teknoloji çağının ortasına doğmuş bir nesil söz konusu: İnternet, bu neslin sonradan öğrendiği bir şey olmadığı için yemek yemek kadar doğal bir süreçte internet alışverişi gerçekleştiriyorlar. Hatta bu kitle, neredeyse fiyatlarını kendilerinin belirledikleri ya da fiyatlar en uygun seviyeye düştüğünde kendilerine haber veren teklif ve programlar ile destekleniyor. Bu bağlamda tüketicinin artık çok bilinçlendiğini söylemekte bir sakınca yok. Öte yandan, yapılan her alışverişten sonra birey etrafında oluşan seçenek sayısının giderek artmasından ötürü tüketim toplumunun hiç durmadan büyümekte olduğu da bir gerçek. Üstelik bu kitleye bir kişinin daha kazandırılması için bireyin alışveriş yapmasına dahi gerek yok. Bir takım sitelerde ya da uygulamalarda gezinmesi yeterli. Çünkü artık teknolojinin, her birimizi yakından tanıdığı bir dönemdeyiz.
Günümüzde dijital iletişim sayesinde ve mobil telefonların interneti kolayca kullandırabilmesi ve uygulamalar geliştirilebilmesi gibi özellikleriyle alışveriş çeşitleri ve tarzları dijitale uygun olarak gelişmektedir. Dijitalin getirdiği kolaylıklar sebebiyle hızlı ve anlık yapılabilen sıralama ve karşılaştırma gibi özellikler de yoğun şekilde kullanılmaktadır. Üstelik bu tip site ve uygulamalarda karşımıza çıkan fırsatlar ve ürünlerin adresimize kadar teslim edilmesi gibi kolaylıklar, alışveriş alışkanlıklarının mobil çağa ayak uydurmasının da en temel faktörlerinden.
E-ticaret bu kadar hızlı bir şekilde çağ atlarken, bunu takip edemeyen, kendisini ve işletmesini bu dijital çağa adapte edemeyen oluşumlar, yavaş yavaş ortadan kaybolacaktır.
Çünkü ticaret bu şekilde evrimleşirken, bu evrimin bir parçası olamayan, bu gelişime ayak uyduramayan tüm oyuncular, tüketiciler tarafından görünmez olacak ve tasını tarağını toplayarak geri çekilecek. Hal böyle olunca oyunun kurallarına uymak da bir mecburiyet oluyor.
Gelişen teknolojiden nasibini alan, henüz almadıysa da alması gereken sektörlerden bir tanesi de elbette ki güzellik sektörü. Kuaförlük, en kutsal mesleklerden bir tanesi. Çünkü ülke veya hayat şartları ne olursa olsun insanları güzelleştirmeyi; hatta yerine göre şımartmayı başarabilen, onlara mutluluk verebilen bir meslek grubu.
Hem alışveriş alışkanlıklarının hem de trendlerin baş döndürücü hızlı değiştiği ve kolaylıkla takip edilebildiği bir dünyada, moda ile içli dışlı olan kuaförlük mesleğinin buna ayak uydurmaması, trendleri takip etmemesi düşünülemez.
Bugün artık yapay zeka üretilmeye başlanmış bir dünyada yaşıyoruz.
Tabii ki çok hızlı bir şekilde alışverişini yapmak isteyen insanlar, aynı hızda değişen modayı takip ederken, saçlarında yapılacak değişimleri de hızlıca görebilmek istiyorlar. Yani bu şu demek oluyor; kuaförlüğün de çağa ayak uydurması, talepleri en hızlı ve en optimal şekilde karşılaması, müşterisine anlık cevap verebilmesi kaçınılmaz oluyor. Saçını kestiremeye gelen bir insan, saçlarına verilecek şekli daha kestirmeden görmeyi talep edecek ya da saçını hangi renge boyasa daha çok yakışacağını o anda görmek isteyecek. Bunlar çok uzak geleceğin, kurgulanmış dünyasına ait değil. Bugünün, bilemediniz yarının konuları hepsi. Talep çok ani, arzın da bu talebe yetişmesi çok mühim.
Hızlı olanın kazandığı, isteklere anında cevap verenin öne geçtiği bir dünyada, tabii ki müşterisinin sorunlarını ilk çözenin avantajı çok büyük olacak.
Kuaförün trendleri müşterilerinden önce takip ettiği, kendisine yakışacak saç kesimini ya da rengini tam o anda üzerinizde uygulayacağı örneklerle gösterdiği bir dünya hayal edin. O dünya çok uzak değil. Fakat buna adapte olabilmek için herkesin kendi işinde uzmanlaşması gerekiyor. İşte bu noktada, bir kuaförün de işinin ehli, konusunda uzman bir işletme ile çalışması yararına olacaktır.
Detayları Estetica Dergisi 2017 Renk Sayısı’nda bulabilirsiniz.