2022 Güzellik Trendleri: Teknolojik Deneyim&Temiz Güzellik

Kategori

Güzellik sektörü, son yıllarda hiç olmadığı kadar teknolojiye yöneldi. 2022, güzellik endüstrisinde önemli teknolojik gelişmelerin yaşandığı bir yıl olarak dikkat çekiyor. Aynı şekilde özellikle üretim ve ürünlerde çevreye ve insana zarar verebilecek etkenleri saf dışı etmeye yönelik ‘temiz güzellik’ kavramı da ivme kazanarak yükselişini sürdürüyor.

Kozmetik Şirketleri Yeni Teknolojileri Test Ediyor

Geçtiğimiz iki yılın sokağa çıkma yasakları, güzellik markalarını, mağaza içi alışverişin ötesinde deneyimlere daha açık hale getirdi. Tüketiciler, satın alma işlemlerini online (çevrimiçi) platformlara taşıyınca, çevrimiçi alışveriş her zamankinden daha popüler hale geldi. İnsan, içinde bulunduğu yeni koşullara çok çabuk adapte olma özelliğine sahip, bu adaptasyonda zamanla köklü alışkanlıklara dönüşüyor. Bundan dolayı, çoğu güzellik markası, yasaklar bittiğinde online alışverişe yönelimin devam edeceğini öngörmekte gecikmedi.

Bu yıl, güzellik markaları yeni teknolojilere uyum sağlamaya ve kişiselleştirilmiş cilt bakımından zahmetsiz alışveriş deneyimlerine, gerçekçi çevrimiçi renk eşleştirmeleri ve testlere kadar pek çok alanda devrim yaratıyor.

Yapay zeka destekli ürünler, artırılmış gerçeklik ve sanal deneyimler sayesinde, yeni norm, dijital yüksek teknoloji uygulamaları olacak. Tüm bu gelişmeler de alışveriş yapma ve güzelliği deneyimleme şeklimizi tümden değiştirecek.

Lancôme, Nars kozmetik markaları, sanal pop-up mağazaların piyasaya sürülmesiyle tüketiciyi içine çeken perakende deneyimlerini deniyor. Bu mağazalar, 3D ürünler ve özelleştirilmiş ekranlarla birlikte interaktif bir e-ticaret deneyimi sunuyor.

temiz güzellik trendi

‘Temiz Güzellik’ Trendi Yükselişte!

Yepyeni bir trend olmasa da, ‘temiz güzellik’ trendi, 2022’de hızla büyümeyi sürdürüyor. ‘Temiz güzellik’ tabiri, son birkaç yılda hızla benimsenmeye başladı. Öyle ki, ABD’de güzellik ürünlerinde halen kullanılmakta olan toksik kimyasalların birçoğunu yasaklamayı amaçlayan, tüm koku ve aroma bileşenlerinin etikette açıklanmasını şart koşan ve tüketicilere güven vermek için tedarik zinciri şeffaflığını sağlamayı hedefleyen “Güvenli Güzellik Yasa tasarısı” parlementoya sunuldu.

Tüketiciler, temiz güzellik ve markaların bireysel ve çevresel etkileri konusundadaha fazla netlik talep ettikçe, bir dizi büyük markanın bu yöndeki girişimlerine şahit oluyoruz.

Öngörüler, geri dönüştürülmüş malzemelerin güzellik sektöründe daha yaygın hale geleceğini ve markaların atık malzemeleri kullanılabilir ve talep edilen ürünlere dönüştürdüğünü görmeye devam edeceğiz.

2022 Güzellik Trendleri

Önerilenler

Benzer İçerikler