Renklendirmede Brushlight

Renklendirmede Brushlight

Brushlight servisi; saçın zemin rengine göre saçı birkaç ton açarak, saça kökten uca renk geçişleriyle doğal bir yansıma veriyor. Bu servis için özel olarak üretilen fırça sayesinde serviste bir standart oluşturuluyor ve her defasında müşterilerin aynı sonuca ulaşması bu teknik yardımı ile sağlanıyor. Brushlight’ın mucidi Ahmet Çoban ile Brushlight’ın gelişimi ve uygulaması hakkında konuştuk:

saç, moda, sanat, kuaför, koleksiyon

Estetica: Brushlight servisi nasıl doğdu?

Ahmet Çoban: Bizim renklendirme mantığımızda her zaman natürel renkler oldu. Natürel renk geçişlerini uygulamayı en çok sevdiğim kitle; saçına ilk defa renklendirme yapmak isteyen tecrübesiz, kendini çok anlatamayan müşteri kitlesiydi. Çünkü onların genelde hep pişmanlıkları olur. Örneğin; yaptırmak istediği işlemin adını bilmeden ‘‘röfle’’ der, kuaför ona röfle yapar ve kadın mutsuz olur. Çünkü aslında anlatmak istediği şey röfle değil ve yanlış anlattığı için yanlış sonuçlarla karşılaşıyor. Ben özellikle bununla alakalı sürece müdahale etmek istedim. Natürel saçlara, tekrar gerektirmeyen, uygulamadan sonra en az altı ay bir sene dayanıklı olan işlemler geliştirmek için baya çaba sarf ettim. Brushlight buradan doğdu.

Estetica: Brushlight’ın şu anki evreye gelene kadar geçirdiği süreçler hakkında bilgi verebilir misiniz?

Ahmet Çoban: Wella’nın 85 yılında ürettiği bir setin içerisinde, Brushlight işlemi için kullandığımız fırçanın benzeri formda bir fırça vardı. Sektörde zaman zaman yer almış, zaman zaman yok olmuş bir fırçaydı. Bu evde kullanılmak üzere üretilen üründen ilham alıp, bunu profesyonel kullanım materyali haline getirdim. İnsanlar dünyada olmayan bir şeyi yaptığın zaman icat sayıyor ama esinlenmeyi icat olarak görmüyor. Brushlight bir esinlenmedir. Ben önyargıya yer vermemek için özellikle bu ayrıntıya girdim. Profesyonel anlamda kullanılmayan bu fırçayı yeniden yorumladım. Defalarca teknik çizimlerini ve üç boyutlu demosunu yaptırdım. Yeni bir şey üretmek istediğinde; üretim için öncelikle bir kalıp parası ödenir ve sonrasında en az sekiz bin tane üretilir. Brushlight için bir kalıp parası verip, üretime soktum. Elde edilen fırça en az on kullanımlık bir fırça oldu. Şu an bu fırçanın satışını biz yapıyoruz ve dünyanın farklı yerlerine zaman zaman gönderdiğimiz oluyor. Başlangıçta birçok meslektaşım tarafından gereksiz olarak algılandı ama ben Brushlight adı altında bir servis geliştirdim ve bu servis bir teknik alt yapıya sahip. Ayrıca servisin finansal bir getirisi var ve bunun ötesinde garantili bir mutluluk süreci var.

Benim salonumda Brushlight adı altında bir servis var ve Brushlight servisi diğer servislerden farklı olarak; teknik alt yapısı herkesin uygulayabileceği seviyede, basit ve uygulamada kullanmış olduğumuz malzeme minimum maliyette bir malzeme. Eskiden yüksek işçiliği olan servisler değerliydi. Burada işçilik basit, malzeme az ama sonucu çok değerli ve bu da bizim işimizin değerli olduğunu vurgulayan bir nokta aslında.

Yazının tamamını okumak için Estetica Dergisi Renk sayısına göz atabilirsiniz.

 hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975