Özgün bir kuaför: Emre Ayaksız

Kendine özgü renklendirme teknikleri ile öne çıkan Emre Ayaksız ile konuştuk.

Emre Ayaksız

Özellikle sosyal medyada geniş bir takipçi kitlesi ve teknikleriyle dikkat çeken Emre Ayaksız, Schwarzkopf professional için eğitimler de düzenliyor.

Kuaförlüğe nasıl başladınız?

2001 yılında MOS’da başladım. Aslında kuaförlük yapmak istemiyordum. 13 yıl MOS’da çalıştım. 2013 yılında da kendim için bir şeyler yapmaya karar verdim. Bu dönemde de sosyal medya gündemdeydi. Bize büyük bir katkısı oldu. Yaptığımız işleri orada paylaşmaya başladık. Bir marka olmak eskiden çok zordu ama şimdi çok kolay. Sosyal medya sayesinde yurtdışından bugün salonumuza 25 kişi ziyaret ediyor.

İlk ustanız kimdi?

Kenan Şenay. Akmerkez MOS’da başladım. 6 ay orada çalıştım. orada Kenan bey ile tanıştıktan sonra o salon açtı. Capitol’de bir şube açtı MOS Kuaför olarak. Ondan teknik ve işletme konularında öğrendim. Çok disiplinliydi. Yıllar geçtikçe birbirimize daha çok güvendik. Zaman geçtikten sonra herkes kendi yolunu çiziyor. Kendine göre hedefler koyuyor. O yol ayrımı geldiğinde de ayrıldık.

Schwarzkopf Professional’da eğitmensiniz…

Son 4 yıldır Schwarzkopf Professional markasıyla çalışıyorum. Eğitmenlik yapıyorum. Türkiye başta olmak üzere Ortadoğu bölgesinde, yurtdışında eğitimler veriyorum.

Siz hangi eğitimleri aldınız?

MOS döneminde kesim, renklendirme, topuz yapan kuaför farklıydı. O dönemde ben daha çok kesim ve topuz üzerine yoğunlaşmıştım. Çok fazla kesim eğitimi aldım. Renk ile ilgili çok eğitim almadım. Kendimi eğittim. Özgün teknikler yarattım.

Kuru saç kesiminin faydaları nelerdir?

Kuru kesim yaparken saçın düşüş şekillerini görüyorsunuz. Saç ıslakken kendi formunda olmuyor. Saç kuruduğunda ortaya bambaşka bir şey çıkabiliyor. Ama kuru haliyle kesildiği zaman fikir vermesi de çok rahat oluyor. Islak saç kesimi de yapıyoruz. Daha çok kısa saç kesimlerinde ıslak kesmeyi tercih ediyoruz.

Önümüzdeki dönem kesim renklendirme trendleri nelerdir?

Sonbahar Kış döneminde toprak renkleri çok ön planda. 3-4 farklı tonda uygulanabiliyor. Schwarzkopf Professional ile yaptığım son çekimde bunu uyguladım. Diplerde daha koyu ton, uçlarda daha açık bir ton kullandık. Doğadan ilham aldık. Daha sıcak tonlar şu anda trend. Geçen yılda daha soğuk renkler tercih ediliyordu. Yaprak renklerini kullanmıştık. Yeşil, gri daha soğuk renkler vardı.

Müşterilerle konsültasyon sırasında nasıl bir diyaloğunuz oluyor?

Müşteri koltuğa oturmadan önce yürürken bir görmek gerekiyor. Ben giyimine, ayakkabısına, saçı nasıl geliyor, açık mı, toplu mu bunlara çok dikkat ediyorum. Modayı yakından takip ediyoruz. İlk sorduğum soru ne iş yapıyorsunuz oluyor bir devlet dairesinde çalışıyorsa ona göre saç tasarlıyorum. Haftada 3 kere salona gelen bir müşteri tipimiz var. 3 ayda bir gelen de var, renklerini de ona göre seçiyoruz. 20- 25 dakikalık bir görüşmemiz oluyor sonra işleme başlıyoruz.

Emre Ayaksız

Siz bir kuaför olarak nasıl farklılaştığınızı düşünüyorsunuz?

5 yıl önceye baktığımız zaman sıradan bir kuafördüm. Sonra kendimi değiştirdim. Farklı teknikler geliştirdim. Soğuk renkler üzerine çalışan az sayıda kuaförler arasındayım. Sürekli farklı şeyler üretmeye çalışıyorum.

Sosyal medyayı nasıl kullanıyorsunuz?

5 yıl önce sosyal medyada bu kadar aktif değildim. Paylaşımların zamanlaması çok önemli. Çok emek verdim. Şu anda belli bir noktaya geldim. Bloggerlar ile eskiden çok çalışıyorduk. Onların sosyal medyadaki gücünü kullanıyorduk. Bloggerların saçlarını yapıyorduk, şimdi bir blogger birçok kuaför ile çalışıyor o yüzden artık çalışmıyorum. İlk zamanlardaki gibi bir ihtiyacımız da kalmadı.

Kuaförlük sektöründe uzmanlaşma ile ilgili ne düşünüyorsunuz?

Avrupa’da kesim ve renklendirme uzmanları oluyor. Türkiye’de müşteri salona geldiğinde servisi bir kişiden alıp çıkmak istiyor. Bunu başarabilmek için önümüzde uzun yıllar var.

Potansiyel müşterileri kazanmak için ne yapıyorsunuz?

Salonda enerjiyi görmesi gerekiyor. Müşteriye sıcak yaklaşımda bulunmak lazım. Müşteri ile diyalog çok önemli. Fön için gelen bir müşteri kesim yaptıran birini takip ediyor, temizliğe bakıyor.

Ürün satışı nasıl yapıyorsunuz?

Müşterinin kullanması gereken ürünü öneriyorum. Bu tip saç ürünü kullanmanız gerekiyor diyorum. Yaptığınız rengi tek yıkamada tamamen yok edebilecek şampuanlar var. Ürünü önerdikten sonra kendi seçimine bırakıyorum. Israr etmiyorum. Müşteriyi ürünü satayım yaklaşımım yok. Onu doğru yönlendirmeye çalışıyorum.

Kuaförlük sektöründe nasıl sorunlar var?

Türkiye’de sektörde birlik yok. Bir caddede 20 kuaför var. Bu bir sorun. Eleman sorunu var. Son yıllarda rekabet oranı çok yükseldi. Eskisi gibi çıraklık dönemi kalmadı. 19- 20 yaşında çalışmaya başlanıyor. Sürekli sirkülasyon oluyor. Yeni nesil çok fazla iş değiştiriyor. Meslek Lisesi’nden mezun olanlar genellikle güzellik salonlarında çalışmayı tercih ediyorlar.

Mesleğin algısını değiştirmek için ne yapılması gerekiyor?

Kuaförlüğün çok iyi bir meslek olduğunu aşılamak gerekiyor. Kuaför salonunda kaliteli bir ortamdasınız. Servis verdiğiniz kişiler çok farklı oluyor.

Meslektaşlarınıza vereceğiniz tavsiyeler var mı?

Birbirimizle daha fazla paylaşım yapmamız gerekiyor. Herkes paylaşımcı olmalı.

Önerilenler

Benzer İçerikler