Odalara bir ışık…

Meslek odaları uzun zamandır destekten yoksundu.

Tahsil edilemeyen üye aidatları, geçmişten kalan borç yükleri ve geçmişin hesapsız harcamalarıyla boğuşan meslek odaları için alternatif kaynaklar bulmak her zaman değerli olmuştur.

Kaynakları arttırmanın yollarından bir tanesi meslek odası bünyesinde düzenlen sınavlar ve verilen sertifikalar olurken bir diğeri de farklı markaların destekleri olabiliyor.

Hatırlarım… İstanbul Kuaförler Odası’nda Silkty diye bir marka vardı. Destek olurdu, yarışmalar düzenlerdi. Sonra bir ara İtalya’dan Vitamitys markası destek oldu. Odanın içinde ürünler bile sergilendi. Sonrası malum… Devamı gelmedi. Saman alevi gibiydi.

Geçenlerde İstanbul Kuaförler Odası’nın açılışına davetliydim. Güzel bir açılıştı. İlgi alaka, katılım sayısı ve katılımcı profili, ikramlar derken konumuzla ilgili olarak sponsor logoları dikkatimi çekti: Wella İstanbul Kuaförler Odası’na sponsor olmuştu.

Sevindirici haber buydu. Wella gibi global bir markanın bir meslek odasını desteklemesi neredeyse ilklerden biri olması nedeniyle dikkat ve ilgi çekiciydi. Global markaların stratejik olarak hareket ettikleri ve uzun vadeli planlar yaptıkları göz önünde bulundurulduğunda bu sponsorluğun kısa süreli bir heves olmayacağı ve içinin boş olmayacağı aşikar.

Çünkü Türkiye’nin en büyük kuaförlük meslek odasıyla başlayan bu çalışma aslında çok daha büyük anlamlar taşıyor ve ışık veriyor ki şöyle sıralayabiliriz:

Ben global bir marka olarak yerelde de etkin olurum.

Yaptığım işler sürdürülebilir işlerdir.

Başladığımı yarım bırakmam.

Meslek örgütlerine önem verir ve desteklerim. Üyelerinin ve üyelerin bağlı olduğu örgütün gelişimine katkı sağlarım.

Tabii ki katkının boyutu hakkında tam bilgi sahibi olmasak da böyle bir sponsorluğun azımsanamayacak bir boyutu olmayacağını hepimiz biliyoruz.

Odalara bir ışık…

Umarım büyüyerek ve Türkiye’deki diğer odalara da yansıyarak devam edecektir ki Türkiye’de Berberler ve Kuaförler Federasyonuna bağlı 122 oda içerisinde İstanbul dışında Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Gaziantep, İzmir, Kocaeli ve Samsun’da da üyeleri sadece kadın kuaförleri olan başkaca 8 tane daha meslek örgütü yer alıyor.

Gönül ister ki başta web sitesi sürekli saldırıya uğrayan Berberler ve Kuaförler Federasyonu olmak üzere tüm odalara yansıyan bir destek olsun ve İstanbul Kuaförler Odası ile başlayan bu anlamlı sponsorluk diğer odalara da devam ediyor olsun.

Her ne kadar sponsorlukların çapı zaman zaman büyütülüyor olsa da geçenlerde bir konuşmadan duyduğum kadarıyla yıllık 100.000 USD tutarlı bu sponsorluk girişimi diğer odalara da yayılır ve Wella’nın yaptığı bu anlamlı destek diğer odalara da yayılarak artar.

Kuaförlük dünyanın en güzel mesleği sloganıyla sektöre yapılacak bu tür direkt desteklerden ve örnek işbirliğinden dolayı hem Wella ailesini hem de İstanbul Kuaförler Odası’nı kutluyoruz.

Erkan Güzel Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni

Önerilenler

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

Benzer İçerikler

2 YORUMLAR