Next Look semineri kuaförlere ilham verdi

Kategori

Kariyer Eğitim Kurumları’nda Estetica Dergisi abonelerine özel Next Look semineri gerçekleşti.   

Moda ve kuaförlük her zaman iç içedir. Salona bir müşteri geldiğinde saç stiline karar verirken toplam görünümü değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz hangi moda akımından etkilenerek giyiniyor? Nasıl bir karakteri var, nelerin etkisi altında kalmış gözlemlemek için moda akımlarını özümsemek gerekiyor. Bu gereksinime istinaden modanın temel kavramları ve moda akımları, modaya yön veren kuruluşlar ve trend oluşumları başlığıyla NEXT LOOK semineri, Kariyer Eğitim Kurumları işbirliği ile Estetica Dergisi abonelerine özel gerçekleşti.

Kariyer Eğitim Kurumları Genel Koordinatörü Serkan Selamet’in evsahipliğinde gerçekleşen seminerde Estetica Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Erkan Güzel, “Kariyer Eğitim Kurumları ile uzun yıllara dayanan bir işbirliğimiz var. Sektörün geleceğine dair neler yapabileceğimizi değerlendiriyoruz. Kuaförlüğün modanın dışında kalması söz konusu değil. Bu seminer ile kişisel gelişim anlamında kuaförlere katkı sağlayacağımızı düşünüyorum” şeklinde konuştu.

Kariyer Eğitim Kurumları Moda Tasarım Eğitmeni Handan Koltuk, Estetica Dergisi abonelerine modaya yön veren trendleri, dünya moda haftalarını, modanın temel kavramlarını ve akımları anlattı.  

Seminerden izler

New Look Akımı ve Christian Dior

Birinci ve ikinci dünya savaşı dönemlerinde yaşanan kıtlıklardan dolayı kıyafetler sadeleşmişti. Ancak savaş etkisi bittiğinde kadınlar zarafet ve kadınsı görünmenin peşine düştü ve feminen görünümler ön plana çıktı. Böylece Fransız tasarımcı Christian Dior tarafından temsil edilen “New Look” akımı ortaya çıktı. Kadının giydiği kıyafetlerle estetik bir anlayış ortaya çıkmaya başladı.

Gotik

Gotik, küt kesimler ve koyu makyajların ön planda olduğu 12’inci yüzyılda ortaya çıkan bir akımdır. Sivri hatların söz konusu olduğu mimari kıyafetlere de yansıdı. Saray ile kilisenin hangisinin üst olduğunu gösterme çabası vardı.

Gizemli, esrarengiz, siyahlar danteller ve tüller giyen gotik kadınlar.

Barok

Rönesans, yeniden doğuş, aydınlanma dönemidir. Leonardo da Vinci’nin, Michelangelo’nun resimleri 2013’de de Dolce Gabbana’nın kıyafetlere yansımıştır.

Military

Günümüze kadar devam eden bir akım olan Military, 1900’lerin başında, savaşın patlak verdiği zamanlarda çok az malzeme ile kıyafetlerin yapılmaya çalışıldığı dönemdi. Savaşın ardından kadınlar askeri tarzda giyinmeye başladılar.

Rock

Rock akımı müzik ile birlikte ortaya çıkarak, modaya yansımıştır. Çiçekli elbiseler, deri ceketler, file çoraplar, siyah eldivenler, marjinal görünümler rock akımının modaya yansımalarıdır.

Androjen

Androjen kimliksiz olmaktır. Dünya insanı olmaktır. Toplum içerisinde yer alma çabasıdır. Bir başkaldırı olduğunu söyleyebiliriz. Agresiftir, çizgileri serttir fakat kimliksiz bir form vardır.

Art Deco

Sanayileşme ile birlikte karşımıza çıkan kıyafetlerde baskılar görürüz. Geometrik desenler öne çıkıyor. Mimariden alınan formlar vardır.

Art Nouveau

Çağdaş, genç, özgür olarak nitelenen Art Nouveau, pastel renkleri, gonca halinde çiçekleri, sarmaşık filizlerini anımsatır.

Pop art

1960’lı yıllarda karşımıza çıkan bir akımdır. Andy Warhol o döneme imzasını atmıştır. Birinci dünya savaşından sonra ABD, İngiltere’de yaşayanların eski düzene başkaldırarak renkli afiş, ambalaj gibi görsellere önem vererek, klasik akıma son verme şekli olarak tanımlanan bir akımdır. Saçlar o dönemde dağınıktır.

Op art

Optik dokunun modaya yansıdığını görüyor. 1960’larda optik doku üç boyutlu hissetmenizi sağlar. Op art optik resim olarak da bilinen 1960’ların bir resim akımıdır. Renk, çizgi gibi öğeler göz yanılsamaları yaratmak için kullanılır. Eserler genelde soyuttur ve pek çok durumda siyah-beyazdır.  

Fütürizm

20.yüzyılın başlarında İtalya’da ortaya çıkmış bir sanat akımıdır. Fütürizm, modern yaşantının verdiği heyecandan doğan bir akımıdır. Birinci dünya savaşından sonra karmaşanın olduğu bir dönemdir.

Detaylar Estetica Dergisi 2018 İlkbahar Sayısı’nda…

Abone olmak için hemen formu doldurun, arayalım…

Önerilenler

Benzer İçerikler