fbpx

Nazlı Altıpat: Sektörde 20 yıl

Estetica Dergisi’nde sektörde 20’inci yılını dolduran Aveda Türkiye Genel Müdürü Nazlı Koruyan Altıpat ile samimi bir röportaj gerçekleştirdik.

Aveda Türkiye Genel Müdürü Nazlı Koruyan Altıpat
Aveda Türkiye Genel Müdürü Nazlı Koruyan Altıpat

Estetica: Ülkemizdeki çok az sayıdaki kadın yöneticilerden birisiniz. Öncelikle eğitim hayatınızdan bahseder misiniz?

Nazlı Koruyan Altıpat: 1997 Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümü mezunuyum. Fransızca eğitimi için Fransa’ya gittim ve 1998 yılında iş hayatına başladım. 2018 yılında da iş hayatımdaki 20’inci yılımı tamamlamış olacağım.

L’Oreal Professionnel’de satış-pazarlama, yönetim danışmanlığı görevlerinde bulundumve 2004 yılında Kérastase Marka Müdürü oldum. 7 sene bu görevi yaptıktan sonra 2011 yılında Estée Lauder şirketlerine geçerek Aveda’yı Türkiye’de lanse etmek üzere göreve başladım. Aveda’da da 7’inci yılımı bitirmek üzereyim. Hem kurulu bir düzeni olan global çapta çalışan büyük markalar ile çalışma şansım oldu hem de sıfırdan, yepyeni bir markayı da pazara getirmek gibi bir görev yaptım.

Aveda Türkiye Genel Müdürü Nazlı Koruyan Altıpat
Aveda Türkiye Genel Müdürü Nazlı Koruyan Altıpat

Estetica: Bir kadın olarak kariyer basamaklarını tırmanırken bir zorluk yaşadınız mı?

Nazlı Koruyan Altıpat: İş hayatında kadın olmak ile ilgili bir zorluk yaşamadım. Kozmetik sektörü bir kadının çalışabileceği en iyi sektörlerden bir tanesi. Çalıştığım şirketler kadına değer veren şirketlerdi. Şu an çalıştığım şirketin kurucusu da bir kadın. Dolayısıyla da kadın olmak bir dezavantaj olmadı.

Estetica: Nazlı Koruyan Altıpat kendisini Türkiye şartlarında çalıştığı şirketler, bir arada olduğu ekipler anlamında şanslı hissediyor mu?

Nazlı Koruyan Altıpat: Çok şanslı hissediyorum. Herhangi bir ayrımcılık ile karşılaşmadım. Kurum kültürünü oradaki insanlar oluşturuyor. Ben şanslıydım; benim yöneticilerim son derece açık fikirli ve destekleyiciydi. İyi yönetici sizin aslında o işe olan sadakatinizi görmek istiyor. Bu kuaför salonlarında da şirketlerde de böyle. Çocuk sahibi değilken de sadık, çalışkan, iş üreten, fayda sağlayan bir çalışansanız; sizin çocuk sahibi olmanız o işletmeye zarar vermez sadece geçici bir ara vermenize neden olur. Siz iyi bir çalışansanız; sizin patronunuz sizin geri gelmenizi ister. Ben bunun örneklerini bu sektörde gördüm, kuaförlerde de gördüm.

Aveda Türkiye Genel Müdürü Nazlı Koruyan Altıpat
Aveda Türkiye Genel Müdürü Nazlı Koruyan Altıpat

Estetica: Estee Lauder’da baktığımızda kadın çalışanlara yönelik özel bir politika, pozitif ayrımcılık var mı?

Nazlı Koruyan Altıpat: Şirketteki üst düzey yöneticilerin büyük çoğunluğu kadın. İnsan Kaynakları Direktörü, Tedarik Zinciri Müdürü, 5 markanın Marka Yöneticisi kadın. Finans direktörümüz erkek onun dışındaki bütün üst düzey yöneticilerimizin çoğunluğu kadın bir pozitif ayrımcılık politikası yok. Ama kadınlarla çok fazla iş imkanı yapan bir şirket. Cinsiyet ayrımımız yok.

Estetica: Peki, günümüze, dijitale gelelim. Sizin için ne ifade ediyor?

Nazlı Koruyan Altıpat: Günümüzde her şey online. Cep telefonunun, internetin olmadığı dönemleri biliyorum ama tabii ki dijitale adapte oluyorum. Aktif olarak Instagram kullanıyorum. Facebook’u aktif olarak kullanmıyorum. Evin bütün mutfak alışverişini online yapıyorum.

Sektörümüzün kesinlikle dijitalleşmesi gerektiğini düşünüyorum. Kuaför salonuna gitmek çok önemli. Muhakkak bakımlı olmak zorundayım. Kendi ihtiyaçlarım var ve kuaföre gitmem lazım. İster istemez ben randevu almayı tercih ediyorum. Benim boş vaktim zaten kısıtlı ve o kısıtlı vaktimde kuaföre gittiğimde hizmet aldığımdan emin olmak istiyorum. Ama bazen gün içerisinde öyle anlar oluyor ki bir telefon etmek bile lüks olabiliyor. Ben eve gittiğimde online randevu alabilmek istiyorum.

Dijital, pazarlama tarafında kullandığın zaman çok işe yarayabiliyor. Profilleme yapabiliyorsunuz, çerezlerle insanları takip edebiliyorsunuz. Hangi siteye girerse sizin reklamınızı görüyor. Ama bir taraftan da korkutuyor. Her an her şeyin takip ediliyor olması biraz endişelendiriyor. Dijitalde o kadar hızlı bir gelişim oldu ki o nasıl regüle olacak, hangi dengede olacak gelecekte merak ediyorum.

Ekipler bazında bakıldığı zaman uzun yıllar Nazlı Altıpat Koruyan farklı ekiplerle çalıştı, ekip yönetti. Bir yönetici olarak kadınların evlenecek olmaları, çocuk sahibi olmalarının bir takım handikapları var. Nazlı Koruyan Altıpat neler söylüyor… Detaylar Estetica Dergisi 2017 2018 Kış Sayısı’nda.


Abone olmak için hemen formu doldurun, arayalım…

Önerilenler

Benzer İçerikler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz