MoroccanoIl’ın Kıdemli Eğitim Direktörü’nden koronavirüs sonrası sektör değerlendirmesi

Koronavirüs pandemisi günlük hayatta iş yapma biçimlerimizi değiştirdi.  Uygulamalı bir sektör olan güzellik endüstrisi bu değişimlerle erkenden yüzleşmek zorunda kaldı. Bu değişimlerin kalıcı olacağını öngörmemekle birlikte, şu anda kuaförlerin çalışma şartlarının değiştiği bir gerçek. 

Moroccanoil’in Kıdemli Eğitim Direktörü Robert Ham, güzellik sektörünün nasıl ilerleyeceği üzerine fikirlerini paylaştı. 

COVID-19 hala etkinliğini sürdürüyor, fakat sektör “yeni normal”e hızlı adaptasyon sağladı. Salonlar için en büyük değişim ne oldu?

En büyük değişim salonların her müşterinin ardından gerçekleştirdiği  dezenfektasyon ve temizleme işlemi. Müşteriler salonun temizliğine her zamankinden daha fazla dikkat ediyor. Temizleme ve dezenfektasyon işlemleriyle kuaförler çok daha fazla efor harcıyor, bunun sonucu olarak da her gün yapılması gereken dezenfektasyon maliyetleri arttırıyor. Salonlara gün içinde hizmet verdikleri az sayıda müşteriye temizlik ve kullandıkları dezenfektasyon ürünlerinin ücretini COVID-19 ücreti adı altında yansıtmalarını tavsiye ediyoruz. 

Kuaförlerin herhangi bir virüs yayılımına karşı “salonlarda sözlü iletişimi” minimumda tuttuklarını işitiyoruz. Pandeminin işin “iletişim ve müşteriyle yakınlık kurma” kısmını baltaladığını düşünüyor musunuz? 

Salonda müşterilerimizle geçirdiğimiz zamanın her zamankinden daha değerli olduğuna ve kıymetinin bilindiğine inanıyorum. Bu sürreç size sadık müşterilerinizin kimler olduklarını daha da yakından gösterecektir. Bence müşteriyle sohbetimiz her zamankinden daha yakın  ve dürüst, çünkü birbirimize önem veriyoruz. Onların sağlığı için her türlü önlemi alıyoruz ve bu da onlarla aramızdaki bağı güçlendiriyor. Ayrıca hükümetler tarafından konulan kurallara uyulmasını ve mutlaka maske kullanılmasını öneriyoruz. 

Çalışmaya dönen salon sahipleri ve kuaförler için en önemli tavsiyeniz ne olur?

Kuralları takip edin ve hükümet yetkililerin sizden istediklerini harfiyen yerine getirin. Kullandığınız ürünlerin üreticileriyle eğitim ve ilham olanaklarını görüşmeyi ihmal etmeyin. Bu süreçte müşterilerinizle hem solanda hem de dijital olarak iletişimi sürdürün. Sosyal mesafeyi koruyan ve sağlıkla kalın.

Önerilenler

Benzer İçerikler