Matrix Satış Kampı

Kategori

Matrix Satış Kampı 08 – 10 Ekim tarihlerinde Kıbrıs Merit Crystal Cove Hotel’de gerçekleşti.

Cemil İrez

So Color Cult lansmanı, salonlarda kuaförlerin yenilikçi bir yaklaşım ile başarı sağlamalarına yol açan Salon Emotion eğitimi, salon yöneticilerine yönelik iş verimliliğinin artırılması konusunda bilgilerin aktarıldığı ilham veren seminer ile Matrix Satış Kampı Kıbrıs’ta dolu dolu geçti…

Matrix Pazarlama ve Eğitim Ekibi, Cemil İrez ile birlikte ’’Saç Rengim Yeni Makyajım’’ başlığıyla Yeni Renkler Lansmanı yapıldı.

Kendi arasında sınırsız renk karışımı özelliğine sahip So Color Cult, üstün dayanıklılığı ve yeni viole pigmenti ile pembe ve morlarda parlaklık yaratıyor. Homojen yayılabilmesi için nemli saça uygulanıyor. 20 dk’ya kadar bekleyip, durulanarak saça uygulanıyor.

L’Oréal Profesyonel Ürünler Perakende Koordinatörü Ayşen Ensel Toroslu, Salon Emotion ‘Müşteri duygusunu yönetme sanatı’ eğitiminde karşılamadan, teşhise, teknikten, ürün satışına kadar katılımcıların salonda başarıya ulaşmalarını sağlamak için bilgi aktarırken etkinlikten dikkat çeken bilgileri sizin için derledik:

‘Yapılan bir araştırmaya göre 1200 katılımcının yüzde 68’i salona girerken tedirgin hissediyor. Müşteriyi sıcak bir ilgi ile karşılamak gerekiyor. Karşılama protokolünde ilk 4 saniyede göz teması, ilk 20 saniyede ise sözlü iletişime geçmek gerekiyor. Tedirgin hissetmemeleri için müşterileri isimleri ile karşılayabilir, ceketini ve poşetlerini alabilirsiniz. Eğer başka bir müşteri ile ilgileniyorsanız daha ne kadar bekleyeceği ile ilgili süreyi paylaşabilirsiniz. Rahat ve açık oturma alanları, detoks çayları, parfümlü sıcak havlular, ücretsiz el masajı, saç stilleri mood boardları, müşteri karşılama bankosu, salona özel dekoratif dokunuşlar ile müşteriyi iyi karşılayabilirsiniz.

Kuaförlerin katıldığı bir araştırmaya göre katılımcıların yüzde 97’i teşhis yaptığını söylüyor. Fakat kadınların katıldığı araştırmaya göre katılımcıların sadece yüzde 7’si buna katılıyor. Müşterileri dinlemek, ihtiyaçlarını anlamak ve sonuçları paylaşmak gerekiyor.

Salonlarda duyusal deneyim çok önemli. Müşterilerin yüzde 80’i saç bakım ürünü alırken kokularından etkilenerek alıyor. Öneriler, zamanlama ve fiyat konusunda açık olmalısınız. Teşhis araçları kullanabilirsiniz. Ürünlerin profesyonel detayları ile bilgi verebilir, açık uçlu sorular sorabilirsiniz. Müşterilere saçınıza nasıl bir işlem uygulayacağız diye sormayın. Yeni servis ve saç trendlerini ortaya çıkarabilir, ürün sergileme tespitlerini kullanabilirsiniz. Öncesi sonrası etkisini görmek için fotoğraf çekebilir, en çok satan ürünleri salon içinde kullanabilirsiniz.

Müşterilere özel olduklarını hissettirmek, rahatlamaları ve keyif almaları için özel bir deneyim sunmak gerekiyor. Müşterilerin yüzde 86’sı en çok yıkama alanında iyi hissediyor. Renklendirme, bekleme özel lounge alanları, iletişim masası ve bakımların görünür şekilde konumlandırılması gerekiyor. Özel yıkama koltukları, masaj, rahatlatıcı müzik, özel koku önemli.

Müşteri ile diyaloğu yönetmek, analiz yapmak ve uzmanlığınızı göstermek gerekiyor. Temiz, düzenli şekillendirme alanı, ürün deneme boyları, rahat bir ortam önem taşıyor.

Müşterilere profesyonel saç koçluğu yapın. Keyifli bir alışveriş deneyimi yaratın.

Yapılan bir araştırmaya göre müşterilerin yüzde 51’i iyi uğurlanmadığını düşünüyor. Ödeme alırken müşterinin sonraki ziyareti için randevu oluşturabilirsiniz. Servis sonucunu konuşabilirsiniz. Sadakat kartları, markaya özel poşet, doğum günlerine özel indirimler, salon etkinlikleri önemli.’

Eğitimin son gününde Matrix Eğitim Müdürü Elif Demir, “Günümüzde İş Verimliliğini Arttırmanın Yolları” sunumunu yaptı. Yıllık geliri; geçen yılın cirosu ve sabit varlıkların brüt tutarı ile karşılaştırmak gerektiğini, salonun gelir gider tablosunun tutulması gerektiğini anlattı.

Katılımcılardan da eğitimi değerlendirmelerini istedik:

Canay Can, Max Royal Coiffeur De L’EAU- Antalya

3 günlük eğitim benim için çok faydalı oldu. Salona götüreceğim çok şey var. So Color Cult boyasını eğitimde uyguladık. Çok güzel sonuçlar çıktı. Salon Emotion sunumunda Ayşen Ensel Toroslu, salonda uygulayabileceğimiz fikirler verdi. Sunumun sonunda eğitimde gördüklerimiz hakkında internet üzerinden yapılan yarışmada birinci oldum. Bana işlem görmüş ve zayıflamış saçları güçlendirmeye yardımcı olan Matrix Total Results The Re-Bond 3 aşamalı bakım hediye ettiler. Günümüzde İş Verimliliğini Arttırmanın Yolları sunumu çok güzeldi. Çok şey kattı. Benim için çok eğlenceli ve keyifli geçti. Matrix ekibine çok teşekkür ederim.

Gürkan Öğeç, My City- Ümraniye İstanbul

Eğitim verimli ve motive ediciydi. Salonumuz için yararlı olacağını düşündüğüm bir eğitim oldu. So Color Cult ürününü salonda kullanacağız. Salon Emotion eğitiminde gördüklerimi salonumda uygulayacağım. İlk defa işletme eğitimine katılıyorum. “Günümüzde İş Verimliliğini Arttırmanın Yolları” sunumu çok güzeldi.

Sadegül Özmen, Neria Kuaför- Mersin

Eğitim keyifli geçti. Eksiklerimi fark ettim. Matrix’in eğitimleri çok güzel geçiyor. Salonumun cirosunu hesaplamakta yanlışlarım olduğunu gördüm. Ürünler hakkında biraz daha detaylı bilgi sahibi oldum. Canlı, yumuşak, parlak renkler elde edebileceğimiz So Color Cult ürününü çok beğendim. Eğitimde ürünü deneyimleme şansımız da oldu. Salon Emotion sunumundan ilham aldım. Müşteriye özel hissettirecek, küçük, özel dokunuşları nasıl yapacağımıza dair bilgi edindik.

Sevil Kılıç, Sevil Güzellik Salonu- Salihli, Manisa

Matrix’in bütün eğitimleri çok keyifli geçiyor. So Color Cult salonda işimizi kolaylaştıracak. Daha parlak, ışıltılı saçlar renklendireceğiz. Salon Emotion sunumu çok güzeldi. Günümüzde İş Verimliliğini Arttırmanın Yolları sunumu çok verimli geçti. Eğitimde gördüklerimi hayata geçireceğim.

Soner Karabudak, The Most Kuaför, Nişantaşı- İstanbul

Çok güzel bir eğitimdi. Bana farklı fikirler verdi. Hedeflerime yaklaşırken ilham alacağım şeyler öğrendim. So Color Cult ürünü ile gökkuşağının renklerini yansıtan farklı renklendirmeler uygulayabileceğiz. Eğitimde Salon Emotion sunumu beni çok etkiledi. Salon misafirlerine yaklaşımım daha farklı olacak. Salona gittiğim zaman eğitimde gördüklerimi ekip ile paylaşacağım.

Önerilenler

Benzer İçerikler