Look Out Danışmanlık ve Dışgöz Hizmetleri

Kategori

Ense Aynası

Dışarıdan bakmak, olduğu noktayı farklı bir perspektifle yansıtan birinin ışığında tekrar değerlendirmek her kişinin ve işletmelerin ihtiyacıdır. Sadece kendi işletmesini değil kuaförlüğün ve kuaför meslektaşlarının gelişimi için de her zaman çaba harcayan örnek bir isim Metin Bahçecik ve uzun yıllarını gönülden kuaförlüğe adamış kısa bir süre önce L’Oréal Professionnel’deki kurumsal hayatından ayrılan ancak bugün karşımızda yine kuaförlük için özel bir hizmetle yer alan Zeynep Atasoy ile bir aradayız.

Estetica: Zeynep Hanım neler söyleyeceksiniz? Emekliliğin tadını çıkarmadan sektörde fark yaratan bir servisle hizmet veriyorsunuz.

Zeynep Atasoy: Uzun seneler kuaförlük sektörünün işletmecilik, artistik ve organizasyonel bölümlerinde yer aldım. Sektörün her bölümde aktif olarak çalıştım. Bu tecrübelerin, hayata geçirdiğim Look Out Danışmanlık ve Dışgöz Hizmetleri projesi için yola çıkma aşamasında çok önemli olduğunu düşünüyorum.

Firmalar belirli bir yere kadar hizmet verebiliyor. Salonlarda kuaförler hem yöneten hem de üreten taraf oluyor. Bu da altyapıda eksikliklere yol açıyor. Bu eksiklikleri doğru tespit edip, kuaför salonlarında nasıl farklılıklar yaratabiliriz sorusunun cevabı olarak, proje hayata geçti.

Zeynep Atasoy
Zeynep Atasoy

Metin Bahçecik: Zeynep Hanım, dış göz olarak salonu değerlendirdi. Her şeyi gördü. Benim onun gibi görmeme imkan yok çünkü daha duygusalım. Aslında sektörün ihtiyacı olan tam da böyle bir şeymiş. Zeynep Atasoy ile birlikte diğer şirketlerdeki bilgi donanımına sahip arkadaşlarımız da bunu yapmalı. Çünkü biz salonlarda iyi şeyler yapmaya çalışıyoruz ama bunu biraz daha ciddi, daha yazıya dökülmüş, belirli kurallarla oluşturulmuş hale dönüştürmemiz lazım. Çünkü unutuyoruz ve o deneyimler kayboluyor. Oysaki burada birisi sizin için bunu en doğru şekilde yapıyor ve bunu size anlatıyor. Böyle olmalı diyor.

Estetica: Şimdiye kadar yapılanları nasıl değerlendiriyorsunuz? Ekibin size yansıyan yorumları neler oldu?

Metin Bahçecik: Rakiplerin fiyatını aldık, kendimizi onlarla karşılaştırdık. Tüm bölümler diğer markaların bölümlerinden servis aldı. Manikürcüler özel manikür yapan işletmelere gitti. Farklı salonları gözlemledik.

Zeynep Hanım, 10 kişilik gruplar oluşturdu. Ne yaparsak ne olur? Bunları konuştuk. Onları farklı bir alana çekmiş olduk işin dışında. Doğrusu bana göre bu mükemmel bir şeydi.

Eksiklikleri tamamlamak için bir fırsat doğdu. Kurallar kitapçığımızı yeniledik. Benim beklentim ve umudum diğer meslektaşlarımızın da katkıları. Çalışanların yaratıcı fikirler oluşturması ki bu çok kıymetli bir şey. Sadece yöneticiler yaratıcı fikirlerle gelmemeli, ekipler de bir şeyler yapmalı. Onların fikirlerini de hayata geçirelim.

Ekipte bazı arkadaşlarımıza salonda çok iş üretiyorsun ama bunu yüzde 10 az üretip daha kaliteli üret dedik. Zeynep Hanım’ın salonda bulunması, analizler yapması çok değerli bir hizmetti.

Estetica: Peki bundan sonra neler olacak? Bu hizmet herkese açık mı? Bu hizmeti almak isteyen kuaförlerin ne yapması gerekiyor?

Zeynep Atasoy: Öncelikle MM Bahçecik markasıyla geldiğimiz noktadan sonra, MM Bahçecik markasına düzenli olarak ihtiyaçlarımızı, neler yapmamız gerektiğini düzenli bir şekilde çalışmaya devam edeceğiz. Dış gözün aslında amacı salonların fotoğrafını çekmek. Sadece bu hizmeti yaptım, bu hizmeti verdim demiyoruz. Bu hizmeti yaptıktan sonraki aşamalarda sene sonunda nasıl bir fayda sağladığını görmek için çalışıyoruz. O yüzden de dış gözün danışmanlıkla ve koçlukla ayrıldığı nokta bu. Çünkü dış göz elini taşın altına koyar. Hep birlikte çalışma ile varılacak bir noktadan bahsediyoruz. Sadece yönetici ile konuşup, danışmanlık yaptım değil, bunun belirli aralıklarda tekrarlanarak, nereye gittiğini görmek lazım. Look Out Danışmanlık ve Dışgöz Hizmetleri’nde daha önceki bilgi birikimlerimi sunabileceğim eğitimler, markaya özel çalışmalar, yaratım aşamasındaki koleksiyon çekimleri, imaj çekimleri var. Kuaförler bütün bu hizmetleri parça parça ve ihtiyacı olanı alıyor olabilir. Bütün bir hizmeti alabilmek mümkün değil.

Rakamlarını tutan salonlar bu hizmetten faydalanabilecek. Salonunda bir dış göze ihtiyacı olduğunu düşünen ama her şeyden önce kendine dürüst olan, paylaşımcı olmayı, eleştirisel yaklaşımı kabul eden, gerçekler ile yüzleşmeye hazır olan salonlar bu hizmeti almalılar.

Dış göz her zaman güzel şeyleri söylemiyor. Bazen dış göz, duymak istemediğimiz şeyleri de söyleyebiliyor. Dolayısıyla buna hazır olan salonların alabileceği bir hizmet bu, amacın daha iyiye gitmek olmasını bilmek gerekiyor. Look Out Danışmanlık ve Dışgöz Hizmetlerini almak isteyenler benimle iletişime geçebilir. Çalıştıkları firmalar üzerinden de talep edebilirler. http://www.lookout.ist/ sitesini inceleyebilirler.

Estetica: Çok şeffaf ve detaylarla dolu, samimi paylaşımlarla dolu bir röportaj oldu. Okuyucularımızın da buradan kendileri için çıkarımlar yapacaklarını biliyoruz. Zeynep Atasoy ve Metin Bahçecik’e samimi paylaşımları için çok teşekkür eder, başarılı çalışmalara imza atmalarını dileriz.

Detayları Estetica Dergisi İlkbahar sayımızda bulabilirsiniz.

Önerilenler

Benzer İçerikler