Kuaförlüğün geleceği

Kategori

Dünden bugüne kuaförlük sektöründe çok şey değişti. Peki gelecekte sektörü neler bekliyor.

Kuaförlüğün geleceği

İşte öngörüler

Ali Keleş

Eskiden sektörde markaların ürün gamları bu kadar geniş değildi, çok az imkan vardı. Benim alt kuşağım, mavi siyah boyalardan kızıl boya elde ederlermiş. Yokluğun olduğu dönemlerde müşteri beklentilerine çok ilkel koşullarda kendileri çözüm yaratarak cevap verirlermiş. Tüp üzerinde ısıtılan maşaları düşünün; ısıyı nasıl ölçebilirsiniz ki? Yanan, kopan saçları düşünün…

İşletme algısı konusunda da meslek çok yol katetti. Ekonomik koşullar her geçen sene zorlaşıyor. Eskiden cironun çok daha büyük bir bölümü kârdı. Kuaförük sektöründe yurtdışında bunun %8’lere kadar indiği söyleniyor. Eğer Türkiye’de %8’lere inersek, kuaförlerin %80’i iflas eder. Şu anda %25, %30 civarları arasında. Gelecekte biz de %8’lere kadar düşebiliriz.

Şu an işgüvenliği var, herkes sigortalı, merdiven altı hiçbir şey yok. Her şey yasal. %100 vergimizi ödüyoruz. Eğitime, motivasyona, işletmeye para harcıyoruz ve dolayısıyla salonun kâr marjı çok düşük. Yakın gelecekte bu kârlılıklar daha da düşecek. Doğru işletme mantığı ile işletilen salonlar olacak. İşletme mantığından uzak çalışanlar, müşteri memnuniyetini esas almayan salonlar yok olacaklar. Çok daha fazla çalışılıp, çok daha az paralar kazanılacak. Hiçbir şey kolay olmayacak.

Cemil İrez

Çok açılan salon var, daha kısıtlı çalışan var. Artık herkes bu işte daha bilinçli ilerleyecek. Kuaförlük yurtdışında çok iyi bir noktada. Türkiye’de de ilerleyen yıllarda kuaförlük çok saygı duyulacak bir noktaya gelecek.

Habib Örs

Özellikle son dönemde sektörün iyileştirmeye yönelik çalışan, bu işe gönül vermiş insanlar çoğaldı. Ben sektörün geleceği için ümitliyim. Dünya üzerinde hak ettiği yeri bulacak. Yeni neslin çok daha güzel şeyler başaracağına inanıyorum.

Elif Demir

Değişime ayak uyduranlar yola devam edecek. Çok güzel bir yeni nesil geliyor. Tüm Türkiye’de herkes her yere ulaşabiliyor. Tüketen bir toplum var. Eskiden yılda 2 trend lanse ederken artık yılda 4 trend lanse etmeye başladık. Yetmiyor çünkü tükeniyor. Bakıldığında gelecekte de sürekli yenilik yapan ve tüketmeye yönelik çalışan salonlar kazanacak. Biraz bekleyenler yok olup gidecek.

Evlere servis çoğaldı. Zamanın bu kadar kıymetli olduğu günümüzde tüketicinin hayatını kolaylaştıran bir şey evlere servis. Bu konuda girişim yapmak isteyen markalar var. Ön çalışmalarını yapıyorlar.

Fikret Yıldırım

Yeni neslin eğitimlere katıldıkça çok daha düzgün çalışacağını düşünüyorum. Kuaförlük sektörünün geleceği ile ilgili dezavantajlar da var. Sektörde artık alt kadro bulmak çok zor. Çünkü hiç kimse çocuğu liseyi bitirmeden işe başlamasını istemiyor. Eskiden çırak, yardımcı asistan bulabilirken, salonda insanlar çekirdekten yetişiyordu. Meslek Lisesi’nden ya da üniversiteden gelenler biraz daha tepeden bir şeyler yapmak istiyor. Eleman konusu sektörün en büyük sorunlarından birisi. Kendi kültürümüzle yetiştirmek üzere alt kadro, asistan bulmak artık çok zor.

Sabit Akkaya

Firmalar sektöre yenilikçi ürünler kazandırdı. Alternatiflerimiz çoğaldı. Eskiden çözümleri kendimiz üretiyorduk. Fakat şimdi teknoloji çok ilerledi ve hayatımızı kolaylaştırmaya başladı. Salonda pratik bir şekilde işlem uygulayabiliyoruz.

Türkiye’de teknik eğitimler daha çok yaygınlaşmaya başladı. Eskiden eğitim alabilmek için yurtdışına gidiyorduk. Şimdi firmalar yurtdışında da eğitim sağlamaya başladı.

 

Önerilenler

Benzer İçerikler