KUAFÖRLER İÇİN 14 INSTAGRAM ÖNERİSİ:

Kategori

Dünyanın dört bir yanında aktif 1 milyar instagram hesabı var. Bu aktif hesapların %90’ı  bir işletmeyi takip ederken, 500 milyonu da her gün Instagram Hikayeler’i kullanıyor.

Kuaför salonunuzu öne çıkarmak, yeni müşteriler kazanmak ve salonunuzun ruhunu Instagram’a yansıtmak sandığınızdan çok daha önemli. Çünkü, müşteriler artık bir kuaför salonunu ziyaret etmeden önce Instagram hesabını kontrol ediyor, salonu ve saç tasarımlarını inceliyor. Instagram hesabınızı, kuaför salonunuza uygun bir şekilde düzenleyerek nasıl daha fazla kişiye erişebiliceğinize dair altın ipuçları bu yazıda.

( Biraz uzun ama okunmaya değer 🙂 )

Instagram İşletme Profiline Geçin

Sıradan bir salon Instagram Profilinden, Instagram İş Profiline geçmek için  en fazla  10 dakika gerekir ve müşterilerinize uygulama içinde doğrudan bir iletişim yöntemi sağlar. Bir işletme profiliyle, müşterilerinizin işletmenizin adresini almasına , salonunuzu aramasına,  size e-posta göndermesine veya hatta randevu almasına olanak tanıyan birkaç iletişim düğmesi ortaya çıkar . Bu işlemi Instagram’da Ayarlar seçeneğinden İşletme Profiline Geç sekmesine basarak gerçekleştirebilirsiniz.

Format ve Karakter Oluşturun:

İşletmenizi nasıl tanımlarsınız? Salonunuzun ambiyansı nasıl? Müşterilerinizle nasıl iletişim kuruyorsunuz?  İşte bu soruların cevabı, sosyal medyanızı nasıl yöneteceğinize dair ipuçları sunuyor.

Dağınık ve bağımsız paylaşımlar yerine bir konsept oluşturmak, anasayfanıza düzen getirecek ve görüntü kirliliğinin önüne geçecektir. Büyük yazılar, büyük logolar kullanmaktan, herkese hitap etmeyecek müzikler kullanmaktan kaçının. Evet tarzınızı yansıtmak önemli ama zevkler ve renklerin göreceli olduğu kuralından yola çıkarak orta yolu bulmaya gayret edin.

Unutmayın potansiyel müşteriler, salonunuzu ve saç tasarımlarınızı görmek için Instagram hesabınızı ziyaret ediyor. Kişisel paylaşımlar yapmaktan kaçının.

Bağlantı Kurun:

Yeni müşterilerle bağlantı kurun, mevcut müşterilerle iletişime geçin. İşletmenizin samimi ve sıcak kanlı olduğunu burada da hissettirin.Yorumlara cevap vermeye özen gösterin ve size DM’den soru soran müşterilerinize saç bakımı, fön gibi küçük hediyeler sunarak salonunuzu ziyaret etmesine teşvik edin.

Bilgilendirici Olun:

Sık sorulan sorular, doğru bilinen yanlışlar, kullandığınız ürünler, işlem detayları ve bakım önerileri gibi birçok içerik sunarak müşterilerinize Instagram sayfanızda cazibe alanı oluşturun.

Fotoğraf Çekimi ve Çözünürlük Meselesi:

Salonunuzda saç tasarımlarınızın fotoğrafını çekeceğiniz bir alan oluşturun. Bu alanda saçın tüm hatlarını göstermek için ayaklı bir çekim ışığı kullanın ve ışığı doğru kullandığınıza emin olun. Koyu renk arka plan, saçın öne çıkmasını sağlayacaktır. Düşük kaliteli, kötü çözünürlüklü, yoğun filtre kullanılmış fotoğraflar ve videolar olumsuz bir algı yaratmakta.

Salonunuzun güzel alanlarını değerlendirin:

 Müşterilerinizin bekleme alanlarını, sigara veya çay kahve içtiği alanları güzelleştirerek bir konfor görünümü oluşturun. Oluşturduğunuz bu görünümleri yine güzel bir konseptle paylaşarak burada beklemenin o kadar da sıkıcı olmadığını ima edin.

Renk Şemalarını Kullanın:

Tıpkı kuaför salonunuzun iç tasarımına önem verdiğiniz gibi Instagram hesabınıza da özen gösterin. Fotoğraf ve videoların anasayfanızla uyum içinde olması, müşterilerinizin gözüne hoş gözükecektir. Burada renklerin geçişlerinden veya renk şemalarından yararlanabilirsiniz.

Örneğin: 1 hafta boyunca bakır tonlu paylaşımlar yaparken, bir sonraki hafta sarı tonlarını paylaşabilir  veya kontrast geçişli paylaşımlar yapabilirsiniz. Eğer böyle plan oluşturmak zor geliyorsa, eşit ölçülü beyaz çerçeve kullanmak yine dağınık görünümün önüne geçecektir.

Ölçülü Hashtag Kullanın:

Yığın dolusu hashtag kullanmayın. Yine herkesin tahmin edemeyeceği hashtagleri de kullanmaktan kaçının. Daha küresel ve aranma hacmi olan, konunuzla doğrudan ilişkili; sınırlı sayıda hashtag kullanın. Örneğin:#hairstyles #blondehair #saçmodelleri #sarısaçmodelleri gibi hem türkçe hem de ingilizce hashtagler kullanarak küresel iletişim yakalayabilirsiniz.

Öncesi ve Sonrası :

Yaptığınız saç tasarımlarının fotoğraflarını mutlaka müşterinin izni dahilinde çekin. Öncesi ve sonrası paylaşımları her zaman büyük ilgi görmüştür. Öncesi ve sonrası paylaşımlarında hatta bütün saç tasarımı paylaşımlarında, müşterinizin yüzünü doğrudan göstermemeye çalışın.  Diğer takipçiler yalnızca saç tasarımıyla ilgileniyor.

Ekibinizi Tanıtın:

Unutmayın, işletmenizin en önemli değeri ekibinizdir. Salonunuzda hizmet veren profesyonelleri, yetenekli amatörleri tanıtın. Hangi alanlarda yetenekli ve uzman olduklarını, hangi başarılara sahip olduklarını anlatın. Müşterilerinizi o kişilerden randevu almaya teşvik edin. Her hafta farklı bir ekip üyesi ön plana çıkararak, yeni bir konsept oluşturabilirsiniz. Ekip üyesinin fotoğraflarını saçı tasarlarken veya salon içinde bir alanda dururken paylaşabilirsiniz. Kişisel fotoğrafları paylaşmaktan kaçının.

Pozitif Olun:

İşler yolunda gitmediğinde bile bunu tıpkı işletmenizde olduğu gibi sosyal medyaya da yansıtmayın. Göndermeli mesajlar, agresif üslup müşterileriniz üzerinde olumsuz etki yaratacaktır.

Fırsatlar Sunun:

Kuaför salonunuzun sakin günlerinde, seçtiğiniz güne ve saate özel sosyal medya kampanyaları düzenleyin. Bu kampanyaları hem post hem de hikayelerinizde paylaşın. Daha fazla kişiye erişmek istiyorsanız, bölgenizdeki ilgi alanı güzellik ve bakım olan kadın hedef kitleyi seçerek, gönderilerinize reklam desteği  vermekten çekinmeyin. Unutmayın, sosyal medyanın gelir modeli reklamlar üzerine kurguludur. Ne kadar sık reklamlı içerik üretirseniz, o kadar çok fark edilirsiniz.

Meslektaşlarınızı Destekleyin:

İnsanlar her zaman başarıyı takdir eden ve destekleyen fikirlerden etkilenir. Siz de takip ettiğiniz profesyonel kuaförleri veya gelecek vadeden amatörleri destekleyerek ‘’birlik’’ algısı oluşturun. Bu hem olumlu bir etki hem de saygınlık kazandıracaktır.

Sosyal Meselelere Önem Verin:

Her ne kadar üzücü olsa da dünyanın her yerinde hemen her gün, insanları derinden sarsan olaylar yaşanıyor. Siz de bu konularda işletmenizin duyarlı olduğunu göstererek müşterilerinizin saygısını kazananın. Sosyal sorumluluk projeleri üretmekten, bağış kampanyalarında yer almaktan, güzel hedefleri olan sosyal medya meydan okumalarından veya iyi niyetinizi yansıtmaktan çekinmeyin.

Unutmayın; sosyal medyanın öngörülemez yükselişi her geçen gün yeni trendlerle, farklı akımlarla ve farklı iletişim modelleriyle evrilmekte. Kuaför salonunuzun Instagram hesabına göstereceğiniz özen, salonunuza gösterdiğiniz özenle eş değer.

Önerilenler

Benzer İçerikler