KUAFÖR SALONLARININ GÜNLÜK OLARAK YAŞADIKLARI BEŞ 5 ZORLUK VE ÇÖZÜMLER



Sıfırdan bir iş kurmak, özellikle de COVID-19 salgınının beraberinde getirdiği ekstra güçlükler göz önüne alındığında göz korkutucu olabilir, ancak kuaförler küresel bir salgın karşısında bile kendilerini geliştirmeye devam ediyorlar. Özellikle salon sahipleri ve işletmecileri için karşılaşılan güçlüklerin üstesinden gelmelerini sağlayacak basit ve pratik öneriler:

Etkili ve Verimli Yönetim

Kuaför salonunuzun olması aynı zamanda harika bir yönetici olmanız gerektiği anlamına gelir. Bu, çalışanlarla ilgilenmek, eski müşterileri elde tutmak, yeni müşteri çekmek, randevuları ayarlamak, randevuları yönetmek, ekibi eğitmek… Salonunuzda işleyen bir sistem kurmak önemlidir Ancak bütün bunları tek başınıza yapmanız gerektiğini kim söylüyor? Görevleri çalışanlarınıza devretmek, daha etkin bir yönetim yaklaşımı geliştirmek için zamandan tasarruf etmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda hayatınızı kolaylaştırır. Örneğin, dijital araçlar randevuları yönetme ve izleme sürecini çok daha kolay hale getirerek nefes almanız için alan bırakabilir.

Kaliteli Personel

Salonunuz için doğru personeli bulmak, özellikle bir salgın sırasında en büyük güçlüklerden biri olabilir. Pandeminin neden olduğu finansal belirsizlikler nedeniyle, birçok çalışan doğal olarak gelecekleri için endişe duyuyor. Bu yüzden kendilerine güvence verecek ve çıkarlarını gerçekten önemseyecek işletmeler için çalışmak isterler. Çalışanlarınıza yatırım yapmak, para konusunda endişeli olsanız bile başarının anahtarıdır. Personelinize yönelik ödül programları ve farklı motivasyon fikirleri deneyin. En önemlisi, iletişimi ve salondaki ekip ruhunu teşvik edin.

Fiyatlandırma Stratejilerinin Geliştirilmesi

Günlük yapılacaklar listenizin büyük bir kısmı, sunduğunuz hizmetlerin kalitesinin ve fiyatlarının analizinin yanı sıra sadakat programları, indirimler, hediyeler ve daha fazlasını içermelidir. Kendi bölgenizdeki başka bir salon fiyatlarını düşürdüğü için kuaförlerin müşteri kaybetmesi duyulmamış bir şey değil. Bu, pandemi ile ilişkili belirsizlik nedeniyle mümkün mertebe tasarruf etmek isteyen müşteriler dolayısıyla bu dönemde özellikle geçerli.

yYpabileceğiniz diğer bir şey de müşterilerin belirli sayıda ziyaretlerinden sonra ücretsiz veya indirimli hizmetler veya ürünler kazanabilecekleri bir program geliştirmektir. Ayrıca özel günler (örneğin gelin paketleri) için özel paketler oluşturmayı, farklı içecekler ve ikramlar gibi ekstralarla daha özel bir mekan ve dolayısıyla da daha özel bir deneyim yaratmayı deneyebilirsiniz.

Sektör Trendlerine Ayak Uydurmak

Güzellik endüstrisinde işler çok hızlı değişiyor, Covid-19 salgını gibi beklenmedik küresel olaylarla müşteri beklentileri ve tercihleri de dönüşüyor. Eski Vidal Sassoon Direktörü Tim Hartley’e göre, kadınlar “hijyenik ama modaya uygun” stiller aradıkça bob kesimlerine olan talep artıyor. Hartley, “Dünün uzun bukleleri ne kadar çabuk terk edilirse, o kadar hijyenik olur” diyor.

Yeni trendlere ayak uydurmak zor olsa da, tüm bu yeni trendleri tanıtmak büyük bir pazarlama hamlesidir. Bu yüzden mevcut tüm araçları ve becerileri kullandığınızdan emin olun. Sürekli gelişen talebi karşılamak için müşterilerinizi dinleyin, talepleri analiz edin ve gelecekte hangi trendlerin beklendiğine dair her türlü yorum ve yayını takip edin.

Harika Pazarlama Planları Oluşturmak

Yeteneklerinizi en iyi şekilde nasıl sunacağınızı ve insanların salonunuzu fark etmesini sağlamak için en ilginç yolları bulmak üzere gerekli araştırmaları yaparsanız, işletmenizin pazarlamasını kendi başınıza yapabilirsiniz. Salonunuzu tanıtmanın en iyi yollarından biri Instagram, Facebook ve diğer sosyal medya kuruluşlarındaki başarılı içeriklerdir. Görsel bir platform olarak Instagram, çalışmalarınızı sergilemek için olağanüstü bir ortamdır. Hashtag’ler içeriğinizin bulunmasını kolaylaştırmak için kullanılabilirken, coğrafi etiketler salonunuzu yakın çevrede yaşayan kitlelere tanıtmanıza yardımcı olabilir. Özellikle takipçilere yönelik yarışmalar gibi aksiyonlar için Facebook idealdir.

Başarının Sırrı: Hazır ol

Mevcut güçlükler işleri daha zor hale getirse de bu sizi yıldırmamalı. Unutmayın, krizi fırsata çevirmek elinizde! Ekibinizi ve kendinizi eğitmeye, geliştirmeye devam edin. Sektörle ilgili her türlü yenilik ve gelişmeden haberdar olun. Bu sizi yakın gelecekte karşılaşabileceğiniz zorluklara karşı daha hazırlıklı kılar.