Konuklardan izler: Kuaförün müşterilerle ilişkisi nasıl olmalı?
Salonunuza gelen birçok müşteri sadece nitelikli bir hizmet değil, aynı zamanda sizden güleryüz ve sıcak bir karşılama bekler.
Salonunuza gelen müşterinizi güleryüzlü ve sıcak bir şekilde karşılarsanız, yeniden sizi tercih etme ihtimali yükselecektir. Ayrıca onunla sohbet ederek onu daha iyi tanıyabilir böylece onun isteklerine daha doğru cevaplar verebilir ve daha nitelikli bir servis sağlayabilirsiniz.
Geçtiğimiz yıl sayfamıza konuk ettiğimiz 50 yıllık istikrar ve tecrübesiyle kuaförlük camiasında sağlam bir yer edinen Mehmet Hüseyin Kuaför’in sahibi Hüseyin Erçin kuaförlerin müşterilerle ilişkilerinin nasıl olması gerektiğini böyle özetliyor:
“Kuaförün kendi müşterisiyle çok iyi bir diyalog kurması lazım. Kuaför demek; psikolog demektir. Kuaför demek: Karşındaki insanın psikolojisinden anlamak demektir. Onunla konuşması lazım, onun taleplerini dinlemesi lazım ve onu dinledikten sonra bir şeyler sunması lazım. O frekansı yakalaması lazım. Kuaförlerin kadını en iyi şekilde anlaması lazım. Çünkü kadınlar bunu hak ediyor. Kuaförün iyi bir dinleyici olması lazım. Dinledikten sonra kendi fikirleriyle harmanlayarak onu müşterisine sunması lazım.
Türkiye’de kadınlarımız kuaföre gittiği zaman yoruluyor. Oturup kuaförle o gün için istemiş olduğu saç üzerine ya da o gün için özel olarak istediği bir saçın işlem öncesinde senaryosunu konuşamıyor. Kuaför de aceleci davranıyor. Müşterinin belki gidecek zamanı da olmuyor. Çünkü ne dinliyor ne izah ediyor. Bunları önlemek için müşteri ile kuracağınız ilişki çok önemli.”
Hüseyin Erçin’ le yaptığımız röportajın tamamına ulaşmak için tıklayınız.