Avrupa’da kuaför salonları yeniden açılırken randevulara olan yoğun talep dikkat çekti. Peki, salonlara akın eden müşterilerin en çok talep ettiği hizmetler hangileri oldu?
Almanya salon açılışında Avrupa’ya öncülük etti; Almanya, büyük Avrupa ülkeleri içinde salon sahiplerine kapılarını açma izni veren ilk ülkeydi. Son anketler ise Almanların kuaförlerinden en çok talep ettikleri hizmetleri ortaya serdi. Bunlar sırasıyla kesim, renklendirme, evde tek başına yapılan saç onarımı, saç makyajı
1. Kesim
Bir zamanların kısa, keskin pixie kesimi ya da 1920’larin havalı, şık bob’unun yerini artık biçimsiz, dipleri uzamış ve uçları kabarık saçlar aldı. Ankete göre, Almanya’daki erkeklerin yüzde 60’ı ve kadınların yüzde 64’ü diğer hizmetlerden önce saçının kesilmesini istiyor.
2. Renklendirme
Kadınların yüzde 55’i aynı zamanda saç renklerinin önceki görkemine kavuşturulmasını istiyor. Erkeklerin saçlarını boyatmadıklarına ilişkin klişe görüşün modası geçti. Erkeklerin yüzde 15’inin saç renklerini tazelemek istediğini ortaya koyan anket de bunu doğruluyor.
3. Evde Tek Başına Yapılan Saç Onarımı
Özellikle en canlı renklerle yapılan profesyonel renklendirme trendi 2020’nin 8-10 hafta dayanan ilkbahar/Yaz trendi kısa, teknik saç modelleri ile birleşerek 2020’nin başından itibaren popülerliğini sürdürdü. Pandemi süreci boyunca pek çok kişi saç rengini evde tek başına tazelemeye çalıştı. Sadece renklendirme değil, makası ellerine alıp kendi saçlarını kesmeye çalışanlar da salonlar açılır açılmaz saçlarını düzettirmek için salonlara koştu. Bu süreçte en çok erkeklerin yaratıcılığı dikkat çekti. Erkeklerin yaklaşık yüzde 20’si ilk salon ziyaretlerinin kendi başlarına kesmeye çalıştıkları saçlarını düzelttirmeye yönelik olacağını bildirdi. Sadece erkekler değil, kadınların da yüzde 13’ü evde kendi başlarına uyguladıkları denemelerin hazin sonuçlarına çözüm bulmak üzere kuaför salonlarına başvurduklarını belirtti.
4. Saçların baştan aşağı değiştirilmesi
Baştan aşağı tam bir değişim arzusu, artık her zamankinden daha yaygın. Ankete katılanların yüzde 16’sı, bir numaralı önceliklerini saçlarını baştan aşağı tümüyle değiştirmek olarak yanıtladı Yeni normal, pek çok açıdan yeni bir başlangıcı müjdeliyor
*14-69 yaş arası 1000’I aşkın kişiyle online olarak gerçekleştirilen anket Alman kozmetik, parfüm ve deterjan sektörü derneği ile Lönneker & Imdahl araştırma şirketi tarafından düzenlendi.