Emrah Kemendi ile beraberiz

0

Bir kuaför nasıl farklılaşır?

L’Oréal Professionnel’in düzenlediği modası geçmeyen ikonik kesimlerde eğitmen de olan Emrah Kemendi ile kuaförlük mesleğinin algısını değiştirmek için neler yapılabileceğini, 2018 kesim renklendirme trendlerini, Z kuşağına nasıl davranılması gerektiğini konuştuk.

Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Emrah Kemendi: Kuaförlüğe 1995 yılında ailemin yönlendirmesi ile Feriköy’de Can Tümenci’nin salonunda başladım. 6 ay MOS geçmişim var daha sonra şu an ortağı olduğum markanın ilk şubesinde Ulus’ta çalıştım. Mesleki ve iletişim anlamında 22 yıldır L’Oréal Professionnel markasının verdiği tüm eğitimlere katıldım. Yaklaşık 3-4 yıl önce Kérastase Ambassador Programına katıldım. L’Oréal Professionnel’ın modası geçmeyen ikonik kesimler projesinde yer alıyorum.

Emrah Kemendi
Emrah Kemendi

2018 kesim renklendirme trendleri nelerdir?

Emrah Kemendi: Biz Trio grubu olarak ‘moda yoktur toplam görünüm vardır’ diyoruz. Çünkü artık toplam görünüm ve kişiye özel saçlar ön planda. Yakışan modadır. Kişinin yüz hatlarını ortaya çıkaran ve yaşam tarzına, giyim stiline uygun olan modeller modadır. Renklendirme olarak da son yıllarda standart renkler var. Son iki yıldır ekstrem renkler görüyoruz. 2018 mavilerin, morların, enerjik renklerin ortaya çıktığı bir yıl olacak.  5 yıl önce şu an salonda yaptığımız renkleri müşteri sizden talep edecek deselerdi Türkiye’de bunun çok zor olduğunu söylerdim. Ama bazı şeyler çok hızlı değişiyor. Bugün Japonya’daki bir kuaför saç modelini paylaştığı an görebiliyoruz. Tüketici çok bilinçlendi. Dijital ile beraber bilgiye erişim kolaylaştı. Müşterinin bildiğini siz bilmiyorsanız burada sorun oluşuyor.

Z kuşağının davranış şekli biraz daha farklı. Onlara karşı nasıl bir tutum sergiliyorsunuz?

Emrah Kemendi:  Z kuşağının karşısında değil yanında olmak lazım. Çünkü onların bakış açıları bizim kuşak ile aynı değil, dijital dünyada yetişiyorlar. Z kuşağı ifade özgürlüğünü önemsiyor. Ben kalfalık dönemim boyunca ustamın sözünden çıkmadım. Fakat Z kuşağı bağımsızlığı savunuyor. İstemedikleri bir şeyi onlara yaptırmak mümkün olmuyor. Bu davranışları bir süre sonra kabul etmeye başladım. Onların dünyası bizden farklı. Haklarını arıyorlar.

Emrah Kemendi
Emrah Kemendi

Eleman sorunu yaşıyor musunuz?

Eleman sorunu yaşıyoruz. Meslek Liselerinden staj için bize gelen öğrenciler bu işi çok severek yapmıyor. Diploma almak için salondalar fakat kuaför salonunda çalışmak istemiyorlar. Onlar da kendilerine göre haklı çünkü sektörde haftanın altı günü çalışıyoruz. Biz Trio olarak çalışma saatlerini azaltmaya çalışıyoruz. İyi dinlenebildiğinizde, kendinize zaman ayırabildiğinizde iş yerinde verimli olabiliyorsunuz. Randevu sistemini oturtarak az çalışıp daha çok iş yapabiliriz. Yaklaşık bir senedir Ulus’taki salonumuzu pazartesi günleri kapatma kararı aldık. 1 yılda ciromuz arttı. Çalışanların veriminin arttığını düşünüyoruz. Tüketici değişiyor. Randevu sisteminin de oturması gerekiyor. Belki şu anki dönemde bu zor ama gelecekte bizim buna geçmemiz lazım. Sektörün daralacağını düşünüyorum. AKD gibi dernekler meslek liselerini desteklemeye çalışıyor. Salonlarda kalfalar müşterilere çay götürüyor, yer süpürüyorlar. Z kuşağına bunları yaptırmak çok zor. Gençlere biraz daha değer vermek, salonlarda onları değerli hissettirmek lazım.

Meslek okullarının eğitim sistemi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Emrah Kemendi: Eskiye göre şu an daha iyi durumda. Fakat meslek liselerinden mezun olanlar salona gelip iyi bir kuaför maaşı almak, müşterinin saçına dokunmak istiyor. Fakat salonda 4 sene çalışan bir eleman ondan daha iyi seviyede oluyor, salonun sistemini öğreniyor. Ülkemizde bulunan kozmetik firmaları meslek okullarını destekliyor. Bu sadece AKD’ nin görevi değil bir yuvarlak masa toplantısında da söylediğim gibi bizim gibi profesyonellerin meslek odalarında eğitim vermesi, zaman ayırması lazım.

Kuaförlüğün özendirilmesi için neler yapmak gerekiyor?

Emrah Kemendi:  Hairist Kuaförlük ve Kariyer Günü’nde mesleğimizin ne kadar değerli olduğunu görüyoruz. Meslek Liselerinden de öğrenciler organizasyona katılıyorlar ve mesleğe olan algıları değişiyor. Ben 36 yaşındayım. Kuaför olarak bu standardı nasıl yakaladın diyorlar. Mesleği anlatamıyoruz. Gidip bir şekilde organize olmak gerekiyor. Kuaförlüğün avantajlarını, birçok meslek dalına göre daha iyi maaşlar alınabileceğini anlatmamız gerekiyor.

Emrah Kemendi
Emrah Kemendi

Kuaförler sosyal medyayı nasıl etkin kullanabilir?

Emrah Kemendi:  Son zamanlarda sosyal medyayı, dijitali nasıl kullanabileceğimize dair eğitimler veriliyor. Son 2 yılda mesleki forumlarda en çok sosyal medya ile ilgili bölümün olduğunu görüyorum. Youtube gibi sosyal mecralardan bir saçın nasıl boyanacağını, nasıl şekil verileceğini öğrenebiliyorsunuz. Instagram çok büyük bir platform. Eğitimlerin artması büyük avantaj. Bir notayı bilerek keman çalmak var. Bu eğitimler biraz bize notaları öğretiyor. Herkes aynı sonuca varıyor. Ama bunu nasıl yaptığımız çok önemli. Biz daha çok pratik ile iş öğrendik. Avrupa’da salonda yapılan işi sosyal medyada paylaşırken profesyonel fotoğraf stüdyosu gibi alan ayıran kuaförler var. Sosyal medyayı çok iyi kullanan meslektaşlarımız var. Kesinlikle sosyal medyaya bir bütçe ayırılması gerekiyor. Profesyonel olarak danışmanlık servisi alınması gerektiğini düşünüyorum. Bugün bu zamanda yaptığınız işi pazarlamanız, sosyal medyayı değerlendirmek gerekiyor.

Siz bir kuaför olarak nasıl farklılaştığınızı düşünüyorsunuz?

Emrah Kemendi: Müşterimize su götürdüğümüzde içine tarçın, nane, limon koyardık, kahvenin yanına lokum koyduğunuzda bu bir farklılıktı. 5 sene önce tek kullanımlık penuar, havlu kullanmak çok büyük farklılıktı. Sektörde yenilikleri bizim gibi salonlar yapmaya başlıyor ve yavaş yavaş yayılmaya başlıyor. Farklılaşmak sadece hizmet kalitesi anlamında farklılaşmak değil, teknik anlamda da farklılaşmak gerekiyor. Toplam görünüme önem vermek gerekiyor. Sadece saçı yapmanız yetmiyor. Saçınızı yaparken göz renginiz, saç renginiz, gözlüğünüz, takınız, çantanız, ayakkabı renginiz, mesleğiniz hepsini değerlendirmeniz gerekiyor. Bir Trio olarak iş ortaklarımızdan destek alıyoruz, Avrupa’yı takip ediyoruz.

Cevap Ver

Lütfen yorumunuzu girin.
Lütfen isminizi buraya yazın.