Çözüm odaklı mısınız?
Salonlarda her gün yeni bir telaş, beklenmedik durumlar, nasıl davranmanız gerektiğini bilemediğiniz durumlarla karşılaşıyorsunuz. Kriz yönetimi yapmanızı gerektirecek müşteriniz ve çalışanınız arasında kaldığınız zorlu dakikalar geçiyor. Peki siz ne kadar çözüm odaklısınız? Karşınıza çıkan engelleri aşmak konusunda ne kadar sabırlısınız ya da ipleri elinize alabiliyorsunuz? Aklınızla duygularınızı yönlendirebiliyor musunuz? İş hayatında ikili ilişkilerinizde sorunlar hemen hemen benzer nitelikler taşır. Üstesinden gelmek için size bazı çözüm önerilerimiz var.
- Öncelikle karşınızdakini dinleyin ve onu suçlayacak bir yaklaşım yerine yapıcı olmaya çalışın. Karşınızdaki kişinin yaptığı hareket karşısında nasıl hissettiğinizi ifade edebilirsiniz. Kendinizi net bir şekilde anlatın.
- İş hayatında yaşadığınız olumsuz bir deneyim, içinde bulunduğunuz durumu çağrıştırabilir. Fakat duygularınızın sizi etkilemesine izin vermeyin. Çıkmaz bir yol asla yoktur.
- Eğer karşınızdaki ile bir iletişim kopukluğu yaşıyorsanız, başka birini konuşmaya dahil edip, çözüm üretmek için ne yapılması gerektiğini danışabilirsiniz.