Dünyada başarılı olan tüm salonlar çevre dostu salon konseptini benimsemiş durumda. Kullandığınız ve sattığınız ürünlerin hayvanlar üzerinde test edilmediğine, boyayı karıştırdığınız plastik materyalin sağlık bakanlığı onayının olup olmadığına dikkat edin. Bazı plastikler kanserojen içerir. Ayrıca organik ya da geri-dönüştürülebilir materyaller de çevre dostu bir salon olarak salon kültürünüzü ortaya koyan ve müşteriler nezdinde değerinizi arttıran bir etkendir.
Çevreye, küresel ısınmaya ve insan sağlığına artan duyarlılık, müşterilerin karar verme tercihlerini de bu doğrultuda etkiliyor. Siz de salonunuzda kullanmayı tercih etttiğiniz ürünlerin çevreye ve insan sağlığına ne kadar duyarlı olduğu konusunda hassas davranırsanız, hem müşterilerinizin doğrudan taleplerini karşılar hem de bilgilendirme esnasında farklılıklar yaratabilir, müşterinizin daha fazla saygısını kazanabilirsiniz. Sürdürülebilirlik konusunda artık markalarda oldukça hassas.