Başarı öyküleri

Kategori

Başak Hızal ile Nero Kozmetik’in hikayesini ve bir kadın yönetici olarak sektördeki hikayesini konuştuk.

Estetica: Başak Hızal’ı tanıyabilir miyiz?

Başak Hızal: İlk ve orta eğitimimi Ankara’da tamamladıktan sonra İzmir’de Dokuz Eylül Üniversitesi Endüstri Mühendisliğini bitirdim. Serel Seramik’de işe başladım. Vestel’e geçtim. Pepsi’de çalıştım. Yaptığım işi seviyorum. Üretmek bir şeyler ortaya çıkarmak beni mutlu ediyor.

Kendi işimi yapmak istiyordum. Eşim Erhan Hızal ile beraber 75 makas ithal ederek başladık. Yavuz Yardım’ da bizimle beraber yola çıktı. Bir işe sahip olursan o işi ileriye götürürsün. Ardından Gürbüz Akdağ da katıldı ve dördümüz ortak olduk. Önce ev-ofis çalışmaya başladım. İthalatları evden yapıyordum.

Bir yerde çalışırken insan adapte olabiliyor, fikir alışverişi yapabiliyor. Evde açtım bilgisayarı, fikir alabileceğim kimse yok. Daha önce ticaret yapmadım ama ithalatı öğrendim. Ardından 1000 tane makas getirdik.

Estetica: Bu şirketin ortağı olarak bu şirkete kadın çalışan alır mısınız?

Başak Hızal: Kesinlikle alırım. Çünkü kadınların iş hayatında çok daha farklı bir bakış açısı olduğuna inanıyorum. Biz Serel Seramik’te pazar çalışması yaparken bayilerin hepsi erkekti ve ne istediklerini erkekler söylüyordu. İlk defa eşlerine sorun diyen bendim. Çünkü banyoyu kadınlar kullanıyor. Onlar karar veriyor. Neden bayinin kendisi sipariş veriyor ki? Tamamen bir hata.

Aslında birçok ürünü satın alan kişiler kadınlar. Bu görüşü kesinlikle kadınlardan almak gerekiyor.

Estetica: Nero Kozmetik bünyesinde kadın olmanın avantajları ve dezavantajları neler?

Başak Hızal: Kadınlara ayrımcılık sadece işe alırken ve terfi ettirirken oluyor. En nihayetinde insanlar çocuk sahibi olacağı için kadınları müdür yapmıyorlar. Çünkü tam olarak her şeyini işe vereceğini düşünmüyorlar. Burada durum çok farklı. İşin sahibi olduğum için böyle bir ayrımcılık söz konusu değil.

Estetica: Bir makas ne kadar fark katabiliyor?

Başak Hızal: Çok fark yaratabiliyor. Kötü bir makas ile saçı kestiğiniz zaman bir müşteriyi mutsuz ederseniz o müşteriyi kaybedebilirsiniz. Bu büyük bir zarar. İstediğiniz şekli saça veremezseniz kendi yaptığınız işten tatmin olamazsın. Saçını kestiğiniz kişi belki makasın değerini anlamayacak ama saça şekil vermek istediğiniz zaman makas iyi kesmediği için bundan çok rahatsızlık duyacak.

Estetica: Kadınlar kullanılan makasın değerinin farkında mı? Farkında değilse bunun anlatılması gerekiyor mu?

Başak Hızal: Farkında değiller bence anlatılması gerekir. Karşıdaki müşteriye ben işimi bu kadar önemsiyorum, makasıma böyle bir yatırım yaptım ve senin saçına şu şekli verebilmek için bu makasa ihtiyacım vardı, ben onu aldım ve senin istediğin her saç modelini bu makas ile yapabilecek bir kuaförüm demesi gerekiyor.

Estetica: Yeteneğini, tecrübesini göstermesi açısından önemli bir şey hangi makası kullandığı.

Başak Hızal: Yerinde kullanılan bir kıyafet iyi bir tavsiye mektubu gibidir diye bir söz vardır. Makas da yerinde kullanılan bir alet. Bir salona gittiğiniz zaman belki karşınızdaki müşteriye güven vermek açısından ama en önemlisi kendinize güvenmeniz açısından.

Estetica: Evde kendi saçını kendisi kesen insanlar da var. Evdeki kesilen saç ile sizin sunduğunuz makas ile kesilen saçın sonuçları da farklı oluyor.

Başak Hızal: Evde kendi saçını kesenler var. Eskiden makas yoktu insanlar taş ile koparıyorlardı saçlarını. Şimdi gittiğimiz kuaförden memnun kalıyoruz. Çünkü kuaför işini iyi yapıyor. İşine ilgi duyuyor, yetenekli ve işin yapmak için doğru aleti kullanıyor.

Estetica: Toplamda kaç çeşit makas var.

Başak Hızal: 4 markadan 250 modelimiz var ve hepsi yaratıcılığı saça aktaran kuaförlere hitap ediyor..

Estetica: Başak Hızal’a samimi sohbeti ve sektöre kazandırdıkları birbirinden özel profesyonel makaslar için teşekkür ediyoruz.

Detaylar Estetica Dergisi 2017 Yaz Sayısı’nda

Önerilenler

Benzer İçerikler