Amerika Birleşik Devletleri’nin Minneapolis şehrinde düzenlenen Aveda Kongresi hakkında Aveda Türkiye Pazarlama ve Satış Müdürü Gökçe Kırtay’la konuştuk.
Estetica: Öncelikle sektörün içinden tanıdık bir isim olarak yeni görevinizi kutluyor ve başarılar diliyoruz. Kongreyi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Gökçe Kırtay: Aveda 2013 Nomad Kongresi, dünya çapında 17 farklı ükeden toplam 3500 katılımcı ile küresel ölçekte ve ilk defa Türk kuaförlerinin katılımı ile gerçekleşti. Bu organizasyonu üç başlık altında değerlendirmek doğru olacaktır. Öncelikle katılımcılara özenli bir sunumla aktarılan sahne şovlarından bahsedecek olursak: Kongre yeni ve farklı tekniklerin uygulandığı yaratıcı sahne sunumlarının, dünyanın dört bir yanından önemli yetenekler tarafından aktarıldığı başarılı bir organizasyon oldu. Gerçekleşen tüm şovlar profesyonellere teknik ve artistik açılardan ilham verici olmanın yanı sıra çevresel sorumluluğu içinde barındıran Aveda değerlerinin sanatsal anlatımlarıydı.
Estetica: Devasa bir sahne, ardı ardına şovlar ve şovları ayakta alkışlayan büyük bir izleyici kitlesi. Büyük bir organizasyondu. Türkiye’deki çalısmalarınız hakkında neler söyleyeceksiniz?
Gökçe Kırtay: Aveda, kozmetik sektöründe dünya genelindeki en büyük oyunculardan biri olan Estee Lauder Companies’in bir markası. Sadece selektif kozmetik kategorisindeki markaları bünyesinde bulunduran Estee Lauder Companies, Aveda markası ile hem tüketiciler hem de saç ve cilt profesyonelleri için yüksek performanslı, botanik bazlı ürünler sunuyor.
Türkiye’de de yaklaşık üç yıl önceki lansmanının ardından stratejisi doğrultusunda selektif bir şekilde büyüyen Aveda, beraber çalıştığı salonlar ile her gün yeni projeleri hayata geçirerek büyümeye ve sektör içinde dünya genelinde iş modelleri ile fark yaratmaya devam ediyor.
Estetica: Bir sonraki etkinlik ne zaman ve 2014’te neler göreceğiz?
Gökçe Kırtay: Aveda, her yıl global ölçekte uluslararası organizasyonlara imza atıyor. Bu sene Amerika’da gerçekleşen Aveda kongresini 2014 yılında Londra’da gerçekleşeçek Master Jam etkinligi takip ediyor olacak. Her iki yılda bir düzenlen bu organizasyonda Aveda Salonlarını süprizler bekliyor olacak.
Estetica: Teşekkür ediyor, başarılar diliyoruz. Aveda’nın Misyonu: “Avedadaki misyonumuz ürettigimiz ürünlerden, topluma geri kazandırma biçimlerimize kadar, içinde yaşadıgımız dünyaya özen göstermektir. Aveda’da sadece güzellik dünyasında değil, bütün dünyada çevre liderligine ve sorumluluğuna örnek oluşturmaya gayret ediyoruz.”
Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi Aralık – Ocak sayısında bulabilirsiniz.