American Crew’un 25 yılına özel David Raccuglia ile röportaj

0

Ünlü saç tasarımcısı ve fotoğrafçı David Raccuglia, bildiğimiz gibi erkek moda endüstrisi için 1994’te American Crew markasını kurdu.

25 yıl sonra, Raccuglia, markanın dünya lideri olarak bugünkü konumunu kutlamakta ve erkeklerin moda endüstrisindeki en hızlı büyüyen kategorilerden biri olduğunu göstermektedir.

25 yılı kutlamak size ne hissettiriyor?

“Yaşlı olduğumun kanıtı! (Gülüyor). Bu harika! Yıldönümünün en heyecan verici kısmı, 25 yıl öncesine dönüp American Crew’un mesajını dinlerseniz, tüm hayallerimizin gerçekleştiğini göreceksiniz. Büyük bir erkek kategorisini öngördük. Güzellik kategorisinin neredeyse %50’si olduğunu tahmin ettik. Erkeklerin moda için daha fazla zaman ve enerji harcadıklarını tahmin ettik. Bunu çok zor bir zaman olmasına rağmen tahmin ettik ve bu markanın gerçekten kanatlarını açmaya başlaması yıllar, belki de on yıl aldı. İkinci on yılda uçmaya başladık ve şimdi yükseliyoruz. Hedeflerinize ulaşıldığını görmek heyecan verici! ”

“Başardık!” dediğiniz bir an oldu mu?

Hala başardığımızı düşünmüyorum. Ben ün ve şöhrete bel bağlayan biri değilim. Farklı hedefler var. Bar sıfırlanmaya devam ediyor. Birkaç çubuğun üstünden atladık, ancak şu anda bir marka olarak peşinde olduğumuzdan daha yükseğe çıktık. ”

Peki ya başlangıç? Bu işin bir yere gitmediğini düşündüğünüz bir an oldu mu?

“Kült olduğunu düşündüm, hiçbir zaman anlamsız olduğunu düşünmedim. Ama bunun bir kült olacağını düşünmüştüm: küçük, çok özel bir grup insan, erkeklerin berberlik gibi bakıma odaklanması olasıydı, ama böyle bir küresel konuma gireceğini düşünmemiştim. Bu yüzden kült kısmına her zaman inandım ve bu seviyede kaldığımız için çok mutluyduk. Ama öyle olmadı. Endüstri bizi kucakladı ve çok büyüdük. ”

“Her şey iyi bir saç kesimi ile başlar. Bu olmadan American Crew’u boyayacak bir paleti yok. Bu, 25. yıldönümümüzün bir parçası: Dünyanın en iyi berberlerine sahibi.”

Berberlerden bahsetmişken… Berber kültürü 90’larda az rağbet görürken bile, hep onlar için oradaydınız.

“90’lı yıllardaki berberler hala ilgiliydi ama çok külttü. Her zaman havalı bir berber saç kesimi yapan adamlar vardı, ama değişmeleri gerekiyordu, daha fazla uyum sağlamaları gerekiyordu. Berberlere bayılırım. Ben herkesi seviyorum ve hala kuaför salonlarını seviyorum. Berber-salon çatışmasının gerçek olduğunu sanmıyorum. 90’lı yıllara geri döndüğümde, bir erkek alanı oluşturup, berbere alakalı, güncel ve havalı görünmesi için değer vermesi önemliydi. American Crew bu konuda yardımcı oldu, ancak gerçek şu ki, bu markada çok iyi şeyler yapmamızın nedeni, berberlerimizin harika olması. Bir açıklama yapmaya çalıştığım zaman hep kurumsal düzeyde söyleyeceğim şey bu: bir şehre gidiyorsunuz, bir berbere gidiyorsunuz ve o berber, o dükkan birisinin American Crew’un nasıl olduğunu söyleyecek.”

American Crew’un başarısının arkasında yatan şey nedir?

“Her zaman hissettiğim ilginç olan şey, iyi bir ürün değil harika bir ürün yaptığımızdı. Ürünümüzü hemen hemen her ürünün yanına koyabilirsiniz ve çok iyi performans gösteriyoruz. Ancak birisinin markanızı almasının nedeni bu değil. Ürünümüzü satın alıyorlar çünkü bize, vizyonumuza, estetik anlayışımıza, bakışımıza, kültürümüze, eğitimimize, endüstri için yaptıklarımıza inanıyorlar. Bu yüzden bizi satın alıyorlar ve almaya devam ediyorlar. Ürün performans gösteriyor mu? Evet! Tabii ki! ”

American CREW

American Crew’un başlangıcıyla ilgili en güçlü duygunuz nedir?

“İnanılmaz derecede eğlenceliydi. 90’lı yılların başında mesajımızın gerçekten başarılı olduğunu çok güçlü hissettim. Müjdeyi duyurmak zorunda kaldık. Amerika’yı şehirden şehre gezen, onu toplayan, bir sonraki şehre giden bir rock grubu gibiydik … American Crew’u harika yapan şey buydu: yol gösterileri ile kurduğumuz ilişkiler.”

American Crew fotoğraf koleksiyonlarına baktığınızda, resimlerin arkasında yatan, anlatmak istediğiniz bir hikaye var mı?

“Erkekler güvenmiyor. Bir erkeğe itiraz etmeye çalışıyorsanız, ona sadece benzemek istediği bir adam değil, bira içebileceği bir adam hakkında da bir resim vermelisiniz. İhtiyaç duyulan belirli bir karakter unsuru var. Bir Amerikalı ekibin bir karakteri var. Bu yüzden biraz havalı olan bu karakteri sunmaya çalışıyorum, çünkü yumuşak ve güçlü bir tarafı var. ”

En son koleksiyonlardan bazıları, American Crew ortaklıklarına atıfta bulunuyor; örneğin, Elvis ve Harley-Davidson gibi.

“Evet. Elvis kampanyası çok eğlenceliydi çünkü Elvis Presley hakkında sizi gülümseten bir şey var. Afişlerde ve gösterilerde berberlerin de olması ve American Crew’in tarihi için çok canlandırıcı ve güzel bir parçası olduğunu düşünüyorum. Ve sonra Harley-Davidson; markamızın görünümünü motosiklet ve Harley ile kutlamak çok eğlenceliydi. Bir doktor, bir avukat… bu insanların birçoğunun hafta sonu yol savaşçısı olmaktan hoşlandığını hissediyorum – bu bizim için çok ilginç bir kampanyaydı.”

Sizin için en özel ürününüz hangisi?

“Fiber’i görmezden gelemem. Bir noktada kendi ismimizi aştığı kadar güçlü bir ürün. Fiber ürününün American Crew tarafından şimdiye kadar piyasaya sürülen en iyilerden biri olduğunu düşünüyorum ve hala da heyecan verici. Gerçek bir klasik ve tarihi geçecek gibi de görünmüyor.”

Markanın evrimi ve özellikle cilt bakımı bölümü hakkında ne düşünüyorsunuz?

“Cilt bakımına girmemiz uzun zaman aldı… Sanırım kategori hazır değildi. Şimdi aslında berberlerin bunu gerçekten dinlemesi gerektiğine inanıyorum, çünkü erkeklere gerçekten iyi kalitede cilt hizmetleri ve cilt bakımı veren American Crew Acumen ile ilk olma fırsatına sahipler. ”

Neden American Crew?

“Her zaman o bir grup insanın olduğu ‘ekip’ kelimesini sevdim: benim ekibim. Erkekler, diğer erkeklerin de parçası olduğu şeylerin bir parçası olmayı sever. Yani ekip… ve ben Amerikalıyım. ‘Amerikan’ kelimesini çok olumlu bir şey olarak görüyorum ve beni toprağıma bağlı tutuyor. Markayı temel alıyor. Biri bana “Bu görüntüden hoşlanmıyorum” diyorsa, “Amerikan görünüyor mu?” diye sorarım onlar da “Aşırı Amerikan görünüyor” diyorlarsa… İşte o zaman iyi bir iş çıkardığımı biliyorum.

American Crew

 

 

Bizi sosyal medyada takip edin!

https://instagram.com/hairistcomtr/?hl=tr @hairistcomtr

https://www.youtube.com/channel/UCys9wuOFAG5Fam65MujXTVA?view_as=subscriber hairistcomtr

https://www.facebook.com/hairistcomtr/?ref=aymt_homepage_panel&eid=ARAy9SWPfb5meaupOcdHEQpsTE2u_iS-yAAAexeWtR8OFbOs8qjOCHpdlrfbbtPjZjyoRRMrWR9Mxo8T hairist

Cevap Ver

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz