Algınızı değiştirin

Marka kimliğinizi oluşturun

Günümüzde sektör çok farklı bir yöne doğru gidiyor. 70’li, 80’li yıllarda çoğu kuaför eğitimlere katılıp, ufkunu geliştirmek, öğrendikleri farklı teknikleri salonlarda kendi kimlikleri ile müşterilelere uygulamak yerine yerinde sayıyorlardı. Salon yöneticilerinin algısının değişmesi ile birlikte sektör bambaşka bir ruh kazandı… Dinamik ve vizyoner bir duruş, yenilikçi ve geleceğe yatırım yapan bir bilinçten bahsediyoruz… Firmalar yeni trendleri her sezon kuaförlere tanıttılar, saç koleksiyonu yaratmanın kuaföre sağladığı faydanın farkındalığı oluştu…

Aslında üzerinde durmak istediğimiz konu bir kuaförün ne kadar iyi saç kestiği, ne kadar iyi renklendirme uyguladığı ya da topuz taradığı değil! Salona değer katmak potansiyel müşterilere ulaşmak ve varolan müşterinin devamlılığını sağlamak için stratejiler geliştirmek salonları ayakta tutmaya başladı.

Neler yapmalısınız?

  • Değerinizin farkına varın.  Fiyatlarınızı aşağıya çekerek, haksız rakabet oluşturmak yerine kendinizi geliştirmeye odaklanın. Sizin marka olan başka bir kuaförden çok farkınız yok. Belki de tek farkınız, kendinizin farkında olmamanızdır.   

 

  • Kariyeriniz için kendinize bir idol belirleyin. Onun gibi olmaya çalışın demiyoruz ama, aynı çizgide olduğunuzu düşündüğünüz bir kuaförü takip edip, beğendiğiniz tasarımlarını kendinize göre yorumlayarak salonunuzda uygulayın, mesleki tutkunuzu körükleyin.

 

  • Kendinize hedef koyun. Amaçlar olmadan bir yolunuz da olmaz. Bir yolunuz olmazsa kaybolup, gidersiniz. Büyük düşünün, yapabileceklerinizi hayal edin ve harekete geçin. Hayal gücü geleceğinizi belirler.

 

  • Müşterileriniz ile birebir iletişim kurun, iletişiminizi sürdürün, onlara dair her şeyi en ince ayrıntısına kadar aklınızda tutun. Kahvesini nasıl içiyor, ne kadar zamanda bir salona uğruyor? Beklentileri nedir? Protokolde nereye gideceğini, topuk boyunu, kıyafetini öğrenin. Fikirlerinizi söyleyin ve her ne kadar yaratıcı bir iş yapıyor olursanız olun, hiçbir zaman müşterinin istekleri doğrultusunda hareket etmeyi unutmayın. 

 

  • Günümüzde sektörde sirkülasyon yaşanıyor. Fakat ekip ruhu kolay oluşmuyor. Müşteriler de salonda sürekli değişen çalışanlar görmek istemiyor. Azimli ve sabırlı olun, vazgeçmeyin. İnanıyorsanız, tutunun. Hayatta istediğiniz her şey yolunda gitmeyebilir. Eğer salonunuz ile bir duygusal bağ kurduysanız, size gösterilen bir emek varsa, değerli olduğunuz hissettiriliyorsa, bunlar her şeyden önemlidir. Biraz kendinizi değerlendirmeye çalışın. Belki bir yerlerde hata yapmış olabilirsiniz. Çalıştığınız salon, maddi beklentileriniz karşılamıyorsa sorun etmeyin. Mutlaka yaptığınız her şeyin karşılığı bir gün anlaşılacaktır.