Erkeklere özel bir marka ve geniş ürün portföyüyle Türkiye’de İKO Kozmetik tarafından seçkin salonlara ulaşan Morgan’s Pomade hikayesini şirketin CEO’su William Pearson bizimle paylaştı.
Estetica: Morgans Pomade’daki pozisyonunuzla ilgili olarak sizi tanımak isteriz.
William Pearson: Ben şirketin CEO’suyum ve Morgan’s’ın son birkaç yıldır yaşadığı istikrarlı büyümeyi sürdürmek ve Morgan’s ürünlerini dünyanın dört bir yanındaki yeni ve heyecan verici pazarlara tanıtmaya devam etmek benim görevim.
Bunu öncelikle ürün inovasyonuna güçlü bir vurgu yaparak, müşterilerimizi ve distribütörlerimizi dikkatle dinleyerek ve bu bilgiyi markanın gelecekteki yönünü şekillendirmek için kullanarak yapıyoruz. Ürün geliştirme ve gelecekteki ürün serilerinin oluşturulması ve tasarımı üzerinde çalışan güçlü bir ekibimiz var. Şirketi bu kadar uzun süre ayakta tutan yüksek kalite ve lüks standartlarını korumamızı sağlarken, yeni kararları denetlemekten sorumluyum.
Estetica: Şirketinizin ve markanızın hikayesi ve kilit başarı noktaları nelerdir?
William Pearson: Morgan’s’ın 150 yılı kapsayan çok uzun bir geçmişi var, bu nedenle okuyucularınız hikayenin tamamı için web sitemizi kontrol etmek isteyebilir. Kısa versiyonu, İngiltere’deki en eski bağımsız saç, sakal, tıraş, spa ve cilt bakım ürünleri üreticilerinden biri olduğumuzdur.
Her şey, şirkete adını veren ürün olan orijinal ‘Morgan’s Pomade’in 1873 yılında Londra’da geliştirilmesiyle başladı.
Saçı aynı anda şekillendiren ve kademeli olarak koyulaştıran yenilikçi bir üründü ve West End’in şık berberleri arasında hızla popüler oldu. Kısa süre içinde tüm dünyaya yayılmaya başladı. 1920’lerde Hollywood’daki etkili stilistlerle Amerika’ya girme şansını yakaladık ve nihayetinde 1950’ler ve 1960’larda Afrika ve Asya alt kıtasında büyük bir varlık gösterdik. Son zamanlarda, sakal ve bıyık serimizin geliştirilmesi ve berber camiasıyla olan güçlü bağlarımız, sakalın yeniden moda olduğu küresel bir trendle aynı zamana denk geldiği için yine şanslıydık ve bu da Morgan’s’ın son yıllarda birkaç uluslararası pazara daha girmesine yardımcı oldu.
Estetica:150’nci yıldönümünüzü kutluyorsunuz, bu çok heyecan verici olmalı. Ne hissediyorsunuz?
William Pearson: Bu heyecan verici dönüm noktasının bir parçası olmaktan büyük onur duyuyorum. Bu, şirketin başarısına katkıda bulunan geçmiş ve şimdiki nesillerin sıkı çalışmasının ve özverisinin açık bir kanıtıdır. Bu aynı zamanda şirketimizin yıllar boyunca müşterilerimize yüksek kaliteli ürün ve hizmetler sunma konusundaki kararlılığının da bir hatırlatıcısıdır. Aynı zamanda, yenilenebilir teknolojilere ve geri dönüştürülebilir malzemelere verdiğimiz önemin arttığı önümüzdeki 150 yıla ve yeni bölgelere girip yeni müşteriler ve kültürlerle kucaklaşırken önümüze çıkacak pek çok fırsata da umutla bakıyoruz. 150 yıllık deneyimimiz ve uzmanlığımız bizi önümüzdeki yıllarda da büyümeye ve başarılı olmaya devam etmemiz için iyi bir konuma getiriyor ve Britanya yazı geldiğinde bu durumu layıkıyla kutlamak için bir ya da iki parti vereceğimiz kesin!
Estetica: Türkiye pazarına ilişkin yorumlarınız nelerdir? Markanızla ilgili pazardaki izlenimleriniz ve başarılarınız nelerdir?
William Pearson: Türkiye kozmetik pazarı son birkaç yılda kayda değer bir büyüme yaşadı ve yakın gelecekte de büyümeye devam etmesi bekleniyor. Türkiye, birçok uluslararası ve yerli markanın pazar payı için yarıştığı oldukça rekabetçi bir pazara sahip, ancak markamızı burada yerleştirmek ve Türk tüketicilere yeni bir seçenek sunmak için dağıtım ortaklarımızla birlikte çalışıyoruz.
Ayrıca, sosyal medya Türk tüketicilerin satın alma kararlarında önemli bir rol oynuyor, bu nedenle bu platformlardaki varlığımızı ve hedef kitlemizle etkileşimimizi artırmaya çalışacağız. Dinamik ve rekabetçi bir sektöre ve önemli bir büyüme potansiyeline sahip güzel bir ülke, bu yüzden başlamak için sabırsızlanıyoruz.
Morgan’s Pomade Ürünleri hakkında detaylı bilgiler için: