Modada iyi giyim bir zamanlar atletik, organik ürünler ve en iyi yoga pantolonları ile sınırlıyken, şimdi sürdürülebilir, etik çözümlerle kapsamını genişletiyor.
Giysiler hayatımızın günlük ve önemli bir parçası. Global olarak artan çevre ile ilgili farkındalık, giysilerimizin çevre üzerindeki etkisini de kapsıyor. Modada iyi giyim bir zamanlar atletik, organik ürünler ve en iyi yoga pantolonları ile sınırlıyken, şimdi sürdürülebilir, etik çözümlerle kapsamını genişletiyor.
Sürdürülebilir moda ve evrensel refah için yeni malzemeler
Küresel çevre farkındalığı farklı kumaşlara, farklı üretim uygulamalarına ve farklı bir yaklaşıma olan ihtiyacı hızlandırıyor.
Yazın bolca ve keyifle kullandığımız mayolar, gezegene zarar veren plastik kirliliği kaynaklarından biri. Son olarak Davy J, balık ağlarından geri dönüştürülen ve okyanustan toplanan rejenere naylondan yapılmış mayoları ile bu konuda bir farkındalık yarattı. Helen Newcombe’un Davy J mayo markası yüksek satış oranı ile büyük başarı elde etti. Markanın uçurtma sörfü ve triatlon konusunda tecrübeli bir sporcu olan kurucusu, mayo pazarında plaj kıyafeti ve spor kıyafeti arasında bir boşluk gördüğünü ve markasının bu boşluğu kapatmak üzere doğduğunu belirtiyor.
Diğer yandan Planet Warrior markası, geri dönüştürülmüş plastik şişelerden yapılan spor giyim ürünleri üretiyor. Fashionizer gibi spa üniforması tasarımcıları bile, atıkları azaltan ve plastik gibi malzemeleri geri dönüştüren sürdürülebilir kumaşlar sunmak gibi çevre dostu seçimler yapıyor. Alg, mantar ve mahsul atıklarından yapılmış giysilere kadar daha sürdürülebilir malzemeler konSndaki araştırma geliştirme çalışmaları devam ediyor.
Z Kuşağı Satın Aldığı Ürünlerde Sürdürülebilirliğe Önem Veriyor
Sürdürülebilir bir çevreye yönelik bu hareketin merkezinde elbette bir zihniyet değişikliği yatıyor. 2018’de gerçekleştirilen JWT Intelligence araştırması, tüm dünyada tüketicilerin %90’ından fazlasının daha sürdürülebilir bir şekilde yaşamaya çalıştığını ortaya koydu. Ayrıca, Avrupalılar arasında yakın zamanda yapılan bir Ipsos MORI/Moda Devrimi anketi, tüketicilerin artık satın aldıkları giysi, ayakkabı ve aksesuarların çevresel/sosyal etkileri hakkında daha fazla bilgi edinmek istediklerini ortaya koydu. Genel olarak, özellikle Z kuşağına mensup olanların, satın aldıkları ürünlerde ve deneyimlerde sürdürülebilir referanslar arama konusunda daha bilinçli olduğuna dair göstergeler var. Z kuşağının tüketen genç kesimi oluşturduğu göz önüne alındığında sürdürülebilirliğin piyasaları bir bütün olarak etkilediğini görmek şaşırtıcı değil.