Dünyanın her yerinde kadınların toplumsal başarılarının en önemli günlerinden biri olan 8 Mart için, dünyanın en büyük mobil reklam ağlarından AdColony Türkiye’de mobil kullanıcı kadınların oyun alışkanlıklarının, teknoloji ile olan ilişkilerinin, marka ve ürün keşiflerinin, beklentilerinin ve satın alma davranışlarının analiz edildiği bir araştırma yayınladı.
Bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex datalarından baz alınan sonuçlar, ülkemizde kadınların mobil alışkanlıklarını gözler önüne sererken, marka ve reklam verenlerin de kadın hedef kitlelerini doğru bir şekilde yakalamak için izlemeleri gereken stratejileri gözler önüne seriyor.
Türkiye’de kadın mobil kullanıcıların yaş aralıkları söz konusu olduğunda akıllı telefon kullanan kadınların %54’ünün 16-34 yaş aralığında olduğu görülüyor. Mobil kullanıcı kadınların %31’inin iki çocuğu varken, %15’i üç veya daha fazla çocuk sahibi olduğunu dile getiriyor. Kadınların %73’ü kendini özgüvenli, %72’si açık görüşlü, %61’i ise yaratıcı olarak tanımlıyor.
En büyük sosyalleşme araçlarımızdan biri haline gelen mobil oyunlar da kadınların vakit geçirmek için ilk tercihleri. Türkiye’deki kadınların %89’u oyun oynamak için mobil cihazlarını kullandığını söylerken, %19’u dört veya daha fazla cihaz üzerinden oyun oynuyor. Mobil oyun türlerine baktığımızda ise kadınların en sevdiği mobil oyun türü %52 ile puzzle/platform oyunları olurken, %49 ile aksiyon, %44 ile atış/hedef, %38 ile simülasyon ve %37 ile spor oyunları, puzzle/platform oyunlarını takip ediyor. Ayrıca kadın kullanıcıların %19’u mobil cihazlarında günde 4-6 saat vakit geçiriyor.
Türkiye’de mobil kullanıcı kadınların online olarak en çok satın aldığı ikinci ürün kategorisi: Şampuan
Kadın, erkek fark etmeksizin hepimizin beklide en büyük vazgeçilmezi haline gelen online alışveriş datalarına göre ise, Türkiye’de kadınların %35’i online olarak kıyafet satın alıyor. Bunu sırasıyla %29 ile şampuan, %26 ile ayakkabı, %24 ile temizlik ürünleri ve %22 ile kitap takip ediyor.
Mobil Kullanıcı Kadınların 65’inin İlgi Alanı Kişisel Bakım
Ülkemiz; kadın milli takımlarının gösterdiği muhteşem başarılarla adından söz ettirirken, Türkiye’de kadın mobil kullanıcıların %46’sı yüzme, %33’ü voleybol, %30’u ise bisiklet sporu ile ilgilendiklerini bildiriyor. Mobil kullanıcı kadınların kişisel ilgi alanlarına baktığımızda ise %75 ile yemek pişirmek ilk sırada yer alırken, %70 ile müzik, %67 ile yemek/içmek, %66 ile sinema ve %65 ile kişisel bakım takip ediyor.
AdColony EMEA ve LATAM’dan Sorumlu Pazarlama Müdürü Melisa Matlum yaptığı açıklamada; “AdColony olarak kişilerin yeni beceriler edinmeleri, kariyerlerini ilerletmeleri ve sonuna kadar başarıya ulaşmaları için eşit fırsatlar sağlanması toplumsal cinsiyet eşitliğine ulaşılması için en büyük inancımız. Kadınların sosyal, ekonomik ve kültürel başarıları ve katkılarının kutlandığı bu önemli günde aynı zamanda cinsiyet eşitliğini korumak ve hızlandırmak bizim için çok önemli. İstanbul ofisimizde %56 kadın çalışan oranıyla, ileriki süreçlerde de şirket kültürümüzün ve kimliğimizin en büyük temellerinden biri olan eşitliği göz önünde bulundurarak yolumuza devam edeceğiz,” dedi.