Pandemiyle birlikte hayatımıza giren maskenin yüzün yarısını kapatması nedeniyle, göz farı, rimel, göz kalemi gibi ürünlere olan talep artarken, ruj satışları ise düşüyor.
Kantar Media araştırmasına göre, göz makyajı satışları 28 Haziran’da sona eren üç aylık dönemde yıllık bazda %204 arttı. Maske makyajının nasıl uygulanacağına dair ipuçları, YouTube ve TikTok’ta güzellik influencer’ları arasında popüler hale gelirken #MaskMakeup etiketli videolar 53 milyondan fazla görüntüleme aldı.
Amazon ruj satışları %15 düştü
Öte yandan Amazon’un “dudak bakımı ve ruj” satışlarında %15, fiyatlarında ise %28 oranında düşüş gerçekleşti.
Estee Lauder rimel ve oje atışlarında artış bildirdi
Shiseido CEO’su Masahiko Uotani, şirketin 2000’li yılların başındaki durgunluktan bu yana en kötü yıllarından birini yaşadığını belirtti. Uotani, yatırımcılarla yaptığı bir telefon görüşmesinde, “COVID-19 nedeniyle, dünyanın dört bir yanındaki tüketicilerin değerleri ve davranışları önemli ölçüde değişiyor; ruj gibi ürünlerin kullanım sıklıkları, insanlar daha az dışarı çıktıkça ve maske taktıkça azalıyor” dedi. Estee Lauder ise rimel ve oje satışlarında artış olduğunu açıkladı.
Alibaba göz makyajı ve cilt bakımı satışlarında %150 büyüme
Yine de güzellik markaları, göz makyajı ve cilt bakımı satışlarındaki büyümeyle birlikte koronavirüs salgınında bardağın dolu tarafını görmeye çalışıyor. Alibaba, Çin’de göz makyajı ve cilt bakımı satışlarında erken başarı elde ederek %150 büyüme bildirdi.
L’Oreal göz makyajı ve kalıcı fondöten ürünlerini geliştirecek
Ayrıca L’Oreal gibi şirketler, göz makyajı ürünlerini ikiye katlama planlarını açıkladı.
L’Oreal CEO’su Jean-Paul Agon, “Açıkçası, dudakların görünmediği yerde gözler çok önem kazanıyor; bu yüzden göz makyajı veya kalıcı fondöten ürünlerini güçlü bir şekilde geliştirmek istiyoruz,” diye konuştu.
Benzer şekilde, ABD’de 250’den fazla güzellik butiğinden oluşan mağaza zinciri Amazing Lash Studios, pandeminin başlangıcından bu yana dijital müşteri adaylarında %22’lik bir artış bildirdi.
Bu arada tüm dünyada maskelerin neden olduğu sivilceler için bir takma ad olan “maskne”nin yükselişini azaltmanın yollarını arayan tüketiciler dolayısıyla cilt bakımı satışları da artıyor. Vogue Business’a göre, yüz maskeleri gibi evde kullanılan güzellik araçları ile C Vitamini ve hyaluronik asit içeren serumlar, pandemi sırasında en çok yükselen güzellik trendleri arasında yer aldı.