Kuaför salonu sahipleri ya da yöneticileri, işin farklı alanlarına kafa yormanın şart olduğu zorlu bir görev üstlenirler. Mal siparişi, müşterilere hizmet, hizmetin çeşitlendirilmesi ve farklılaştırılması, finansal takip ve yönetim… İş yüklerinin fazlalığından bazen salondaki genel havayı fark etmeyebilirler.
Salondaki çatışmalar genelde bir günde ortaya çıkmaz. Çoğu zaman, bir kişi davranışları ya da kötü performansıyla başkalarını rahatsız eder. Bu kişinin davranışı profesyonel bağlama uymuyor olabilir veya yapılan işin kalitesinde sorunlar görülebilir. Bu sorunlar salon çalışanları arasında huzursuzluğuna ve öfkeye yol açar. Sonuç ise sözlü atışmalar, küfürler ve motivasyon kaybıdır.
Salon patronu bir çatışma çıkmadan bunu nasıl öngörebilir?
Genellikle çatışmalar, önceden fark edilip doğru yorumlanması gereken birçok uyarı işaretini barındırır. Örneğin; salona genel olarak olumsuz bir ruh hali hakim olur, sert sözler sarf edilir; alaycılık ve saldırganlık ortaya çıkar. Karşılıklı hoşgörü ve ekip ruhu azalır. Ekip üyelerinin birbirileriyle olan bilgi akışında aksamalar görülür.
Çatışmaları çözmek için nelere dikkat edilmeli?
Yöneticiler genellikle her soruna hızlı bir çözüm bulmaya alışkındır. Yukarıdaki işaretleri fark eden bir salon yöneticisi, hakkaniyet adına, önce tüm katılımcılara kendi görüşlerini sunma fırsatı vermeli, ekip üyelerini karşısına alıp tek tek dinlemelidir. Bu görüşmeler sırasında yapılacak ilk şey tarafsız kalmaktır.
Bir ekibin dağılma riski varsa göz ardı etmeyin ve çatışmanın kendiliğinden yatışacağını ummayın. Bire bir görüşmelerde, her ekip üyesi endişelerini açıklamaya teşvik edilmeli. Herkes dinlenip ciddiye alınmalı. Bu ekip içinde de çözüm umudunu güçlendirir. Çok hızlı karar vermemeli, kimseye önyargılı davranmamalısınız.
“Lütfen sakin ol ve daha sonra konuşalım. Seni neyi rahatsız ettiğini dinlemek isterim” gibi bir yaklaşım, çalışana, patronun altta yatan nedenlerle ilgilendiğini gösterir.