Hem profesyonel salon endüstrisinin hem de müşterilerin sağlığı ve refahı en önemli önceliktir ve bu sadece acil durum sırasında değil, her zaman mükemmel bir şekilde salon ve kişisel hijyen prosedürleri uygulanmalıdır. Bu, güzellik profesyonellerinin neden lisanslandığına ve salonların devlet düzeyinde bir düzenleyici organ tarafından denetlendiğine ilişkin harika bir örnektir. Salon ortamındaki herkesin ve kamu müşterilerinin sağlığının ve güvenliğinin korunmasını sağlamak, geçirdiğimiz zor dönemlerde hiç olmadığı kadar önemlidir.
Salon profesyonellerinin COVID-19’un yayılmasını önlemeye yardımcı olmak için takip etmesini önerdiği kolay takip edilen uygulamaların bir listesi bulunmaktadır. Sağlık Bakanlığı ve Dünya Sağlık Örgütü’nden gelen toplu bilgilere dayanarak mevsimsel soğuk algınlığı, grip ve salgınlara karşı alınması gereken önemler ise şunlardır:
● DEZENFEKSİYON: Tezgah üstünden, alet ve ekipmanlara, uygulama odalarına, ağda çubuklarına, resepsiyon alanları ve saç şekillendirme alanlarına kadar her zaman uygun temizlik ve dezenfeksiyon son derece önemlidir. Bunu kesinlikle takip ettiğinizden emin olun – yoğun alanları genellikle bir antibakteriyel temizleyiciler ile mutlaka dezenfekte edin.
● ELLERİNİZİ YIKAYIN: Mikropların yayılmasını önlemek için ellerinizi en az 20 saniye sabun ve suyla yıkamanızı öneriyor. Her işlemden önce ve sonra, yemekten sonra, tuvaleti kullandıktan sonra ve burnunuzu temizledikten, öksürdükten veya hapşırdıktan sonra ellerinizi yıkayın. Tezgahınızda da% 60 alkol bazlı el dezenfektanı bulundurun.
● EVDE KAL: Bağışıklık sisteminizi güçlü tutmaya çalışın – bol miktarda C vitamini, huzurlu uyku ve bol su için. Ancak, siz veya müşteriniz hastalanırsa, Sağlık Bakanlığı ve Dünya Sağlık Örgütü evde kalmanızı şiddetle tavsiye ediyor.
● İYİ DONANIMLI SALON: Salonunuzun sağlıklı alışkanlıkları teşvik etmek için sabun ve alkol bazlı el temizleyicilerin, kolonyaların yeterli olduğuna dikkat edin. Ancak stoklamaktan da uzak durun.
● ELLER KAPALI: Soğuk algınlığı ve grip mevsimi boyunca, el sıkışmak veya müşterilerinize ve iş arkadaşlarınıza sarılmak iyi bir fikir değildir. Bunun yerine, müşterinize iyi hijyen uyguladığınızı ve herkesin sağlıklı kalmasına yardımcı olmak için “eller-kapalı” protokolünü izlediğinizi söyleyin. Ayrıca, virüsün bulaşması için kolay bir yol olduğundan ellerinizi “kapalı” ve yüzünüzden uzak tutun.
● İLETİŞİM: Konuklara ve çalışanlara el yıkama, dezenfektan, kullanımdan sonra çalışma alanlarını silmek, öksürükleri örtmek ve elden çıkarma gibi hijyen standartlarının önemini hatırlatan ön büroda ve salon dinlenme odasında tabelalar gönderin. politikaları. Ayrıca, çevrimiçi rezervasyonlar sırasında, telefonda, metinle ve şahsen, salonunuzun koronavirüsün yayılmasını önlemeye yardımcı olmak için aldığı önlemleri müşteriyle paylaşmak önemlidir.
SAĞLIK BAKANLIĞININ KORONAVİRÜS’E KARŞI 14 KURAL’INA UYUN!
COVID-19’un Ana Belirtileri Nelerdir?
COVID-19’un en yaygın semptomları ateş, yorgunluk ve kuru öksürüktür. Bazı hastalarda ağrı ve ağrı, burun tıkanıklığı, burun akıntısı, boğaz ağrısı veya ishal olabilir. Bu semptomlar genellikle hafiftir ve yavaş yavaş başlar. Bazı insanlar enfekte olur, ancak herhangi bir semptom geliştirmezler ve kendilerini iyi hissetmezler. Çoğu insan (yaklaşık% 80) özel tedaviye ihtiyaç duymadan hastalıktan iyileşir. COVID-19 alan her 6 kişiden yaklaşık 1’i ağır hastalanmakta ve nefes almakta güçlük çekmektedir. Yaşlı insanlar ve yüksek tansiyon, kalp veya diyabet gibi altta yatan tıbbi sorunları olanların ciddi hastalıklara yakalanma olasılığı daha yüksektir. Ateş, öksürük ve nefes almada zorluk çeken insanlar tıbbi yardım almalıdır.