Siz randevu sistemi ile mi çalışıyorsunuz?

Kategori

Vakit nakittir!

Tüketicinin artık zamanı çok değerli! Peki ya sizin?

Modern hayatın bir getirisi olarak artık herkes parasını verimli kullanmak, kişiye özel maksimum potansiyelde verimli hizmetler almak ve zaten çok değerli olan vaktini hiçbir zaman boşa geçirmeden hedefine ulaşmak istiyor. Randevu sistemi ise modern hayatın beklentilerini karşılayabilmek için en uygun yöntemlerden biri. Günümüzde Avrupa ve Amerika’da kuaförler tarafından olmazsa olmaz bir şekilde uygulanan, kuaför ve müşteri ilişkisini karşılıklı olarak hem zaman hem de hizmet kalitesi anlamında güvence altına alan randevu sistemi Türkiye’de neden kuaförler tarafından oturtulamıyor?

Bir kuaförün hizmetini güçlendirmesi ve esnaf pozisyonundan kurtularak hizmet satar hale gelebilmesi için salonunda müşteri beklemesi değil, müşterinin kendisini arayarak hizmet talep etmesi gerekiyor. Kadınlar çalışıyor, annelik yapıyor, hobilerine vakit ayırıyor… Kısacası artık tüm kadınların zamanı çok değerli! Kimse bir kuaför salonunda 2-3 saat sıra beklemek istemiyor. Hatta zamanları o kadar değerli ki yapılacak işlemin süresinin bile minimum düzeyde olmasını istiyor. Eğer yarım saat sürecek bir işlem yaptıracaksa ardından yetişeceği bir yer mutlaka oluyor. Bilinçli kadınlar risk almıyor çünkü kaybedecek zamanları yok! Peki, kuaförler neden hâlâ randevulu sisteme geçmeye çekiniyor?

Randevu sisteminin bir kuaför için faydalarını incelediğimiz zaman; istatistiksel olarak gözlemlenen rakamlar randevulu çalışan bir kuaföre göre randevusuz müşteri kabul eden kuaförlerin daha az ciro yaptığı yönünde. Bütün gün salonda müşteri bekleyen bir kuaför sabah 9’dan akşam 8’e kadar salonda vakit geçiriyor ve bu sürenin maksimum 5 saatini servis vererek geçiriyor. Fakat randevulu çalışan bir kuaför o gün ne kadar çalışacağının bilincinde oluyor ve sadece çalışacağı süre içerisinde salonda bulunması onun için yeterli oluyor. Kuaför randevulu müşterisine hizmet verirken ne işlem yapacağını ve müşteriyle ne kadar süre geçireceğini biliyor. Sonuç olarak geçirdiği süre zarfında hem kişiye özel hizmet sunuyor hem de kaliteli bir servis ortaya çıkıyor. Diğer taraftan bekleme koltuklarında 2-3 müşteri kuaförünü beklerken bir kadının saçını kesmek ya da renklendirme işlemi yapmak hem müşterinin değersiz hissetmesine sebep oluyor hem de işlemlerin aceleye geldiği düşüncesi ile kadın baş başa kalıyor.

Bu sistemde sadece müşteri açısından değil, kuaför açısından da birçok artı mevcut. Sizin katılmak istediğiniz eğitimler, etkinlikler, sosyal aktiviteler olabilir ve salon dışı ihtiyaçlarınızı karşılamak için ne kadar vakit ayırmanız gerektiğine bu durumda siz karar vermiş olursunuz. Salon dışında olduğunuz süre içerisinde müşterileri kaçırdığınızı düşünmenizi gerektirecek bir durum ortaya çıkmamış olur.

Kısacası artık farklı bir dünya içerisinde yaşıyoruz. Tüketici alışkanlıkları değişti ve doğal olarak beklentilerde farklı şekilleniyor. Gelecekte var olmak ve yeni düzene adapte olabilmek için artık sizin de değişmenizin zamanı geldi.

Uzun zamanadır randevu sistemi ile çalışan ve bu sistemi oturtmaya çalışan kuaförler konu hakkında neler söylediler?

Ediz Doğan, Ediz Doğan Vizajizm Saç Tasarım – İstanbul:

2007 yılından beri randevulu çalışıyorum. İlk zamanlar sıkıntı yaşadık bu sisteme geçtiğimizde çünkü hizmet sektöründe insanlar çok hızlı ve pratik servis almak istiyorlar. Müşteri bu sebeple randevu almak istemiyor ama özel bir hizmet almak istiyorsa mutlaka randevu almalı. Bunu oturturken problemler yaşadık ama “Size daha iyi hizmet verebilmemiz için randevu alırsanız, iyi olacaktır.” dediğimizde mantıklı geldi müşteriye. Açıkçası ben kendi kartvizitimi de dağıtırken her zaman randevu alması gerektiğini belirtiyorum. Özellikle renklendirme ve saç kesimi için randevusuz alma şansımız mümkün değil. Kuaförlerinde saatlerini verimli geçirebilmesi için en önemli unsur randevu ile çalışmak. Burada hem benim açımdan hem de müşteri açısından fayda söz konusu. Kuaförün müşteriyi dinlemesi ve daha fazla ilgilenebilmesi için randevu sistemine geçmesi gerekiyor.

Salih Pehlivan, Studio Kuaför – İstanbul:

Randevu sisteminin kuaförlük sektöründe uygulanmadığı yıllarda böyle bir sisteme geçme sebebim aşırı yoğunluk ve bu yoğunluktan dolayı müşterilerimin saatlerce beklemesiydi. Dolayısıyla artık bir düzene sokmak gerekiyordu. Türkiye’de ki koşullarda çok büyük bir müşteri kaybı yaşayacağımı öne süren birçok meslektaşım oldu ve bu gerçekten böyleydi. Fakat ben doğru olduğuna inandığım bu randevu sistemini inatla ve kararlılıkla sürdürdüm. Merkez salonumuz dâhil olmak üzere bütün salonlarımızı ve bütün ekibimizi 3 yıldır randevu sistemine geçirdik. Ben ise 25 yıldır randevulu çalışıyorum ve aslında

Benim için çok önemli artıları oldu. Çünkü uzun bir dönemdir kuaförlüğün yanı sıra eğitim veren bir kuaförüm. Eğitim verdiğim için salonumda her gün bulunamıyorum ama yıllardan beri müşterilerimi bu sisteme alıştırmış olduğum için müşteri kaybına uğramıyorum ve ciro kaybı yaşamıyorum. Ben haftada 2 veya 3 gün çalışarak, salonunda 6 gün çalışan meslektaşlarım ile aynı ciroları yapıyorum.

Umut Tatlı, Mehmet Tatlı Kuaför – İstanbul:

Randevulu çalıştığınız zaman hem müşteri beklememiş oluyor hem de ekip randevular sayesinde o gün kaç ziyaret alacağını biliyor. %100 randevulu çalışamıyoruz şartlardan dolayı ama %100 randevulu çalıştığınız zaman kendi iş potansiyelinizi de daha rahat görüyorsunuz. Randevu sistemi %100 oturduğu takdirde eleman sayısı da azaltılabilir. Müşteriye servisin kalitesi de yükselir. Zamanla bu sistem her kuaförde oturabilir. İnternet üzerinde şu an birkaç randevu sistemi var ama tam randıman aldığımızı düşünmüyorum. Türkiye’de birçok firma ile beraber herkes aynı anda bu sisteme geçerse, müşterilerinde alışması rahat olacaktır. Bireysel olarak da müşteri kaybetmemiş oluruz.

Önerilenler

Benzer İçerikler