İsmail Çakır, Sistem Kozmetik Türkiye Satış Müdürü oldu

Sektörün yakından tanıdığı bir isim olarak İsmail Çakır, Sistem Kozmetik Türkiye Satış Müdürü olarak göreve başladı. Estetica Dergisi, İsmail Çakır’la Sistem Kozmetik, şirketin amiral markası Hush ve gelecek planları üzerine söyleşti.

Estetica: Yeni bir başlangıç yaptınız. Öncelikle profesyonel iş hayatınızdan biraz bahseder misiniz?

İsmail Çakır: 1991 yılında Yıldız Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan hemen sonra İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü’nde işletme ihtisası yaptım. Philip Morris SA şirketinde 3 yıl satış departmanında çalıştıktan sonra 1997’de L’Oreal sayesinde kozmetik dünyası ile tanıştım. 

1 yıl satış danışmanlığının ardından distribütör yöneticiliği, zincir mağazalar müdürlüğü ve nihayetinde tüm kanallardan sorumlu bölge satış müdürlüğü görevlerini üstlendim. 4 yıl bu görevi sürdürdükten sonra L’Oreal’den ayrılarak Alternatif Kozmetik Ltd. Şti ortaklığında Genel Müdür görevi ile alternatif saç ürünleri pazarına girerek profesyonel kanalda Rapunzel markasının lansmanını gerçekleştirdik. 2007 yılında profesyonel kanalda yeni saç bakım markalarını bünyemize dahil etme kararını alıp Sinan Kara ile Sistem Kozmetik şirketini kurduk. 

hush sistem kozmetik

2009 yılının sonunda profesyonel hayata dönmem için L’Oreal beni tekrar davet etti. Bu dönemde şirketi Sinan Kara’ya devrederek L’Oreal Profesyonel Marmara Bölge Müdürlüğü görevini 2020 sonuna kadar sürdürdüm. 2021 itibariyle de Sistem Kozmetik bünyesine dönerek Türkiye Satış Müdürlüğü görevini üstlenmiş bulunuyorum.

Estetica: Bu yeni başlangıcı nasıl değerlendiriyorsunuz?

İsmail Çakır: Öncelikle inanılmaz bir heyecan duyduğumu söylemek isterim. Sektörde son iki yıldır Sistem Kozmetik ve başta Hush markası olmak üzere tüm ürünlerinin büyük bir yükselişe geçtiğini, kuaförler tarafından sahiplenildiğini fark ettim. 

Bence büyük bir başarı hikayesi doğmak üzereydi. Ben de bu hikayenin bir parçası olmak istedim. Türkiye çapında direkt çalışan 18 Satış Danışmanı ve 12 distribütörüyle çok büyük bir satış organizasyonuna sahip Sistem Kozmetik’in benim bilgim, tecrübem ve 17 yıldır sektörle kurduğum duygusal  bağ ile birleştiğinde çok daha büyük işlere imza atacağına inandım. 

Bu sayede hem Sistem Kozmetik’e ve markalarına hem de sektöre ve çok sevdiğim kuaför dostlarıma büyük katkı sağlayacağımı düşünüyorum.

hush sistem kozmetik

Estetica: Hedefleriniz ve sağlayacağınız katkılar ile Hush özelinde neler söyleyeceksiniz?

İsmail Çakır: Her şeyden önce Sistem Kozmetiğin vizyonu ve misyonunun sektöre ve kuaför dostlarımıza çok daha net ve anlaşılır bir şekilde aktarılmasına katkı sağlayacağımı düşünüyorum. 

Satış Danışmanlarının ve Distribütör satış ekiplerinin, kısaca tüm saha ekiplerinin şirket ve markalarımızın mesajlarını doğru iletmelerini sağlamak istiyorum. Sistem Kozmetik, sektörün temelindeki duygunun olumlu iletişim ve güvene dayalı işbirliğinin olduğunu biliyor. Bu sayede bütün kararlarını alırken bu temelden hareket ediyor. Amatör ruhla profesyonelce çalışıyor. Şirketimizin önümüzdeki 10 yıl için öngörüleri ve planları var. Bu benim için çok önemli. Şu anda atacağımız her adımın, alacağımız her kararın 10 yıl sonra olmamız geren noktaya ne kadar faydası ve ya zararı olacağını bile düşünmek zorundayız.

Sistem Kozmetik’in omurgası olan Hush tamamen bir Türk markası. Bu yüzden uluslararasında talep görmekten ziyade misyonumuzu saygı duyulan bir marka olmak üzerine temellendirmek istiyoruz. 

Şu anda başta Almanya olmak üzere 9 farklı ülkeden distribütörlük talepleri ile baskılanıyoruz. 10 yıl sonraki hedefimize ulaşmak için önce ülkemizde Hush markasının hak ettiği yere gelmesini bekleyeceğiz. Bunu sağlamak için de Hush markasının, iddiasını yerine getiren, gelişmek için kuaför dostlarımızın öneri ve tavsiyelerini alan, modayı ve teknolojiyi takip eden, hatta liderlik etmeye aday bir marka olması için elimizden geleni yapacağız.

Sistem Kozmetik bu amacına ulaşmak üzere, yatırım yapmak için çok riskli olan 2020 yılında Kavacık’ta Hush Akademi’yi kuaförlerin hizmetine açtı. Bununla da kalmayıp dünyanın eğitim markası olan Pivot Point’in Türkiye temsilciliğini alarak bu eğitim sisteminin müfredatını Hush Akademi‘ye entegre etti.

Yaşadığımız son birkaç sene içinde ne yazık ki kuaförlerimiz artan maliyetler karşısında karlılıklarından feragat etme, hatta zarar etme noktasına geldi. Çünkü servis fiyatlarını artan maliyetler oranında arttıramıyorlar. 

Hush markasının en büyük iddiası fiyat olarak ulaşılabilir ve kar ettiren, aynı zamanda kuaförün ve tüketicinin sonuçlarından gayet memnun olduğu ürünler üretmek. Uzun vadeli hedeflerimize, özellikle yurtdışı planlarımıza sağlıklı ulaşabilmek için bundan vazgeçemeyiz.

Estetica: Son olarak sektöre iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

İsmail Çakır: Sistem Kozmetik olarak, sektöre ve kuaförlere büyük bir dayanışma ile hizmet etmek için yola çıktık. Bu amaçla Hairist Yılın Kuaförü Yarışması’na Hush markası ile sponsor olduk. Sektöre ve kuaför dostlarımıza her fırsat bulduğumuzda destek vermeye devam edeceğiz.

Önerilenler

Benzer İçerikler