“Bizim için şikayet eden müşteri aslında bizi kazanmak isteyen müşteridir. Bize şikayetini ilettiğine göre, demek ki bizden çözüm üretmemizi bekliyor demektir.”
Nilgün Tatlı
Salonlarda en çok karşılanan sorundur! Müşteriniz gelir, hayalindeki saç modelini anlatır, istediği işlemi uyguladığınızda beğenmediği zaman tepkisi ağır olabilir! Bu durumda kadınlardan korkutucu hale gelebilir. Çok değer verdikleri saçlarının istediği gibi görünmemesinden dolayı içlerinden bir canavar çıkabilir. Sonra köpürmeye başlar. Yapmanız gereken; son kelimesine kadar sakin kalarak onu dinlemek ve aslında ne beklediğini anlamaya çalışmak ve kesinlikle yapıcı bir konuşma yaparak onu kaybetmemek.
Memnun edemediğiniz bir müşterinin hiçbir şey söylemeden gitmesi, şikayet etmesinden çok daha vahim olabilir. Mehmet Tatlı’nın markalaşma sürecinde kurumsal altyapının arkasındaki isimlerden Nilgün Tatlı’nın da söylediği gibi şikayet eden müşteri aslında bizi kazanmak isteyen müşteridir.