San Kuaför Levent salonunun önündeki uçağın yanında pek çok kişinin konuştuğu uçak kampanyasının detaylarını dinledik.
Uçak konusunda geçmeden öncelikle San Kuaför hakkında özet bilgi alabilir miyiz?
Yusuf Yalmancı: San Kuaför olarak şu an 41 salon sayısına sahibiz. Beş yeni salon tadilatta ve görüşmeleri devam ediyor. Gerek yurtdışı gerek yurtiçi yaklaşık 700 çalışanımız var. 65 iş ortağımızla büyümeye, istihdam sağlamaya, Türkiye’de bu iş de yapılıyormuş dedirtmeye devam etmeye çalışıyoruz.
Yurtdışı derken nereleri kastettiniz?
Yusuf Yalmancı: Kanada, Almanya, İngiltere ve Kanada şu an tadilatta. Almanya’da Eylül’de salonumuzu tutmuş olacağız. İngiltere’ye de Eylül’de gideceğiz ve Londra’da bir iş ortağımız ile yapacağız. Almanya’da Berlin Kudam’da, Kanada’da Toronto’da. Yıl sonuna kadar toplam 52 salon hedefiyle ilerliyoruz.
Kaç tanesi iş ortağı, kaç tanesi franchise ?
Yusuf Yalmancı: Hepsi franchise. Biz gelirlerine ve diğer gelişim süreçlerine ortağız. Yani salonun sahibi var. Bütün bordrosu ona ait, çalışanı her şeyi ona ait sadece tabelada San Kuaför yazıyor. Dolayısıyla franchise sistemiyle birlikte büyüme gerçekleştiriliyor.
Yurtdışından gelen talepler nasıl peki?
Yusuf Yalmancı: Yurtdışından gelen talepler güzel. Fakat yapılan ticarette mutlaka bir bedel ödenmesi gerektiğini düşünüyoruz ki iş kolay gibi gözükmesin. Kolay gibi gözükürse sahip çıkılmıyor ve bu da bir süre sonra üzüyor. Emin adımlarla ilerlemek istediğimizden herkesle iş yapamıyoruz.
San Kuaför tabelası taşımak isteyenler için kısaca kriterler neler?
Yusuf Yalmancı: Kendi yatırımcılarımız da var fakat yatırımcılarımızla yapma taraftarı değiliz. Yatırımcılara en az 5 yıllık deneyimi olan ya da daha önceden işletme deneyimi olan biriyle gelirlerse kolaylık sağlıyoruz. Kuaförlerin yatırımcılarla hissedar olmalarını sağlayan bir sistem üzerinde çalışıyoruz çünkü yatırımcılar yatırdıkları paraya bakıyor. Biz de o yatırdıkları parayı nasıl garanti altına alabiliriz ve yaptıkları yatırımdan en keyifli nasıl para kazanabilecekleri hale getirebiliriz onun için uğraşıyoruz.
Diyelim ki ben yatırımcıyım. Benim paramın olması yetmiyor ve en az 5 yıllık bir deneyimi olan kuaförü de ortak dahil etmem gerekiyor. Doğru mu?
Yusuf Yalmancı: Kesinlikle. Ya da biz kendimiz öneriyoruz. Böyle yetiştirdiğimiz ekip arkadaşlarımız var ve yatırımcıyla iş birliği yapmasını sağlıyoruz. Gerek borçlandırarak gerek tüm sorumluluğu vererek en az %30 hisse sahibi yaparak salonlarını açmalarına izin veriyoruz.
Örneğin Adana’da kendi adımla bir kuaför salonum var. Adana’nın başka bir muhitinde San Kuaför açmak istiyorum yapabilir miyim?
Yusuf Yalmancı: Yapabilirsiniz. Örnekleri var. Mesela ortağımızın Tuzla’da bir salonu var. Gebze’de bizimle iş birliği yaparak San Kuaför salonu açtı. Kayseri’de ortağımız farklı yerlerdeki salonlarını iki üç sene sonra San Kuaför yapma kararı aldı
Başta dekorasyon olmak üzere eğer değişim şartlarımıza tamam derlerse önlerini açıyoruz.
Mevcut 41 salonla alakalı elimizde belli bir rakam var mı? Ayda kaç ziyaretçi ortalaması var?
Yusuf Yalmancı: Müşteri sayımızın aylık 800-1200 arası sayılara ulaştığını görebiliyoruz. Her sene analiz yapıyoruz. Büyüyor muyuz küçülüyor muyuz, karda mıyız zararda mıyız? Tüm işletmelerimizi koruma altına alıyoruz, bu verileri tutuyoruz ki sonraki gelen franciseımıza müşteri adetlerimizi yaptığımız ciroları, işlem maliyetimizi açık yüreklilikle anlatabilelim.
Salonlarda 1800 TL müşteri ciro ortalamamız var. Bazı salonlarda 3000 bazı salonlarda 1500 gibi rakamlar geliyor. Biz bunu 1800 TL ortalama olarak kararlaştırdık. Bu 2023 yılının başında 1200 iken şu an 1800TL ye çıktı. Hedefimiz 1500 TL idi fakat hedefimizin üstüne çıkmasının nedeninin yaptığımız pazarlama faaliyetinden kaynaklandığını düşünüyoruz. Bunun da büyümemizin en büyük etkeni olarak görüyoruz.
Kaba taslak baktığımızda 41 salonla yılda 600.000 civarında misafir ağırlıyor San Kuaför. Peki bunda pazarlamanın etkisi, franchiseların buna yönelik bakış açıları hakkında neler söyleyeceksiniz?
Yusuf Yalmancı: Çalışanlar müşteri sıkıntılarının çok olmadığını görüyorlar. Zaten birbirlerini arayıp analiz edebiliyorlar ya da araştırabiliyorlar. Sitemizden, haberlerimizden ya da yaptığımız pazarlama faaliyetlerinden çok rahatlıkla yapacakları yatırımın onlara geri dönüşünü analiz edebiliyorlar. Bu da biz işletmelerimizden, salonlarımızdan kazandığımız ya da bize dönüşü olan bedelleri tamamen reklam ve pazarlamaya ayırdığımız için markamızın hem Türkiye’de hem de dünyada duyulmasını sağlamak için elimizden geleni yapıyoruz.
Ama tabi sadece pazarlama yetmiyor. İçerde de doğru hizmetin verilmesi gerekiyor.
Yusuf Yalmancı: Ben de birçok meslektaşım gibi ilkokul mezunuyum. Kişisel gelişime çok önem veriyorum. Bu sene Topkapı Üniversitesi ile kişisel gelişim, diksiyon, satış pazarlama, sosyal medya, mesleki İngilizce gibi çok değerli eğitimler verdik tüm ekibimize. Bizim salonlarımızda çalışan ya da bizimle iş birliği yapan kişilerin eğitim, reklam, pazarlama alanında hiçbir sıkıntı yaşamasını istemiyorum bu yüzden açıldığımız günden beri hiçbir kapanan salon yok.
Aslında çalışanları hem mali olarak koruyoruz hem eğitim hem de gelişim olarak. Bu bizim kendimizi daha kolay ifade etmemizi ve daha iyi iş birliği yapmamızı sağlıyor.
Sektörün kronikleşmiş eleman bulma konusunda bu anlamda San Kuaför markasını ön plana çıkarmanın birtakım avantajları var mı ya da San Kuaför bu sorunu yaşıyor mu?
Yusuf Yalmancı: San Kuaför olmanın belki de sektörde bu noktada olmamızın birtakım avantajlarını yaşıyoruz ekip bulma konusunda. Fakat sektörde tabii ki değişen dünya ile ekonomik sıkıntılar da oluşuyor. Bazıları daha fazla para verecek yerlere gidebiliyor. Bizde asgari ücret alarak çalışırken başka bir yerde 2 kat asgari ücret alarak çalışabiliyor. San Kuaför’de yetişmiş başarılı ve hiçbir şeye ihtiyacımız yok, hatta gelir bize iş öğretir diyenler bile var ben San Kuaför’de çalıştım deyince her yerde kolaylıkla iş bulabiliyor.
Bu akademimiz de ekipleri yetiştirmeye çalışıyoruz. Ne kadar yetiştirirsek yetiştirelim gün geçtikçe eleman sorunu artacak diye düşünüyoruz çünkü
Salondan salona fiyatlarınız değişiyor mu ?
Yusuf Yalmancı: Evet, değişiyor. İstanbul’da tüm salonlarımız aynı. İzmit’teki farklı, Kayseri’deki farklı, Yozgat’taki Van’daki farklı. 18 noktada salonumuz var. Oradaki kuaförlerin ortalama ya da oradaki tüketicilerin ortalama alışkanlık yani alışveriş alışkanlıklarına göre değişiyor.
İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi ile yaptığımız bazı araştırmalar var. Kişilerin ne kadar fatura ödediği, yine sepet ortalaması, kredi kartı harcamaları gibi birçok noktayı araştırdığımız. Biz gidip de bir şehirde kafamıza göre şu fiyat yapalım, geliyorlarsa gelsinler gelmiyorsa gelmesinler gibi böyle bir şey değil. Oradaki alışveriş sepet ortalamasına bakarak bu rakamları koyuyoruz yoksa biz San Kuaförüz çok büyük bir markayız hadi gel yapalım öyle bir şey yok.
Peki bir kampanya yaptığımızda bunu bütün San Kuaför salonlarında geçerli kılabiliyor musunuz?
Yusuf Yalmancı: Hayır. Salona özel. Çok özenle ölçüp tarttığımız bir kampanya süreci yönetmeye çalışıyoruz ve bu en fazla bir hafta sürdürelebiliyor.
Tüketici güveni çok önemli. Çünkü müşteri kolay kazanılmıyor fakat çok kolay kaybediliyor.
Şimdi uçuşa geçelim. Bir kuaför salonunun uçak kampanyası yapıyor olması başlı başına bir haber. Global markalar, dondurma markaları vb büyük markaların farklı çaplarda araba kampanyaları oluyor. Uçak veren var mıydı bilmiyorum. Bir kuaför salonunda böyle bir şeyi vermek dikkat çekici ama sizin zaten uçaktan önce de bir araba kampanyanız vardı değil mi?
Yusuf Yalmancı: Evet 2018’de bir BMW 1.18 hediye etmiştik. 6 ay sürmüştü kampanyamız ve o kampanyamız bize yaklaşık 5 salon ekstra açmamızı sağlamıştı ve cirolarını %300 arttırmamıza neden olmuştu.
2021’in ortalarında yeni bir kampanya yapalım dedik. Ev mi versek Amerika’dan daire mi versek? Küçükken hayalim uçmaktı. Rüyalarımda hep uçtuğumu falan görürdüm.
Bir gün arabayla hız yaparken bir takipçim uçak mı kullanıyorsun diye bir mesaj atmıştı. Ben de onun ekran görüntüsünü alıp paylaştım. Uçağımız yok ki uçalım şeklinde bir serzenişte bulunmuştum. Uçuş okulu bulunan bir diğer takipçim Bahar hanım ben sizi uçururum dedi ve gittiğimde uçağın fiyatını öğrendim.
Kilometrede ne kadar yaktığını, bakım maliyetlerini, kiralama faaliyetlerini her şeyi öğrendim ve günün sonunda ev mi verelim, araba mı verelim, motorlu taşıt mı verelim, telefon mu verelim diye düşünürken uçak verelim dedim. Çünkü sektörümüz için çok güzel bir şey olacaktı ve kuaförlere bakış açısını değiştirecekti. Maliyetleri çok düşük. Şu an bu uçak fiyatıyla bir tane BMW 1.18 alamıyorsunuz.
Uçağı kazanan kişi aylık ortalama 5.000 euro’ya kiraya verebiliyor Ve bir depo benzinle buradan Bodrum’a gidebiliyorsunuz ve 1.000 TL gibi komik bir rakama gidiyor 4 kişilik uçak. Bu uçak ikinci el, yaklaşık 7-8 yaşlarında ve daha 900 saat uçuş ömrü olan ve kazanan kişi bunu kazandığında alıcısı hazır, kiralamak isterseniz kiralamak isteyen hazır ve eğitim almak isterse ve kendim kullanacağım derse eğitimi alacağı kişi bile hazır.
Adı üzerinde bir uçak. Peki yorumlar, tepkiler nasıl?
Yusuf Yalmancı: Kimse inanmıyor uçağa. İnanmadıkları için TV haberlerine çıktık. Hala uçak bileti mi helikopter turu mu uçakta bir tur mu atacağız gibi sorular geliyor.
Peki nedir koşullar? Bu uçağın çekiliş kampanyasına katılmak için ne yapmak gerekiyor?
Yusuf Yalmancı: Herhangi bir San Kuaför&Beauty – San Kuaför Men salonuna geliyorsunuz. Yani San Kuaför yazan istediğiniz salona gelip 777,00 TL’lik bir işlem yaptırmanız gerekiyor. 777,00 TL herkesin kolay ulaşabileceği, kolaylıkla lüks hizmet satın alabilecekleri bir tutar. Markamızın zaten ulaşılabilir lüks diye bir mottosu var. Dolayısıyla 777,00 TL herkes verebilir.
Çekiliş kartının üstünde kapalı bir şifreniz var orayı kazıyorsunuz San Kuaför.com‘da kişisel bilgilerinizi girdikten sonra biletin üstündeki kodu da girip o kodu çekiliş anına kadar saklıyorsunuz.
Yanında yine bir arkadaşınıza hediye etmek ya da bir sonraki alışverişinizde kullanmak için ilave 200 TL’lik hediye çeki veriyoruz.
Çekilişe katılabilmek için alışveriş yapmış olması ve buna ilişkin elinde bir fiş-fatura olması gerekiyor. Bu yasal zorunluluk. Fişi-Faturası yoksa uçağı kazansa dahi alamaz. Milli Piyango fatura zorunluluğu tutuyor. Kazanan kişinin elinde hem o kuponun üzerindeki numaranın hem de işlemi yaptığının belgesi olması gerekiyor.
Sonuç ne zaman açıklanacak?
Yusuf Yalmancı: Kampanya 19 Kasım’da kampanya bitiyor. 25 Kasım’da Levent salonumuzun bahçesinde Milli Piyango ve Noter eşliğinde seçilen kişiler açıklanacak.
Kampanyanın ticari verileri hakkında bilgi verir misiniz? Ne faydası var?
Yusuf Yalmancı: Şimdi bir kere sektöre katkısını zaten çok anlatmaya gerek. Bu çapta bir hediyeyi bir kuaför salonun veriyor olmasının sektöre getirdiği ilgi söz konusu.
Aynı zamanda bize ekstra 20 franchise satma şansı versin ki hem markamız büyüsün hem salonlarımız kazansın hem biz kazanalım hem sektör kazansın. Aslında bir çok şeyi barındırıyor
Türkiye’de şu an en çok salon sayısına sahip tek markayız, en çok çalışan sayısına sahip yine tek markayız. Kendi NFT sini çıkaran, uçak hediye eden tek markayız. Hep ilkleri yapmaya çalışan markayım. O yüzden Allah yar ve yardımcımız olsun
Bu pazarlama deneyimi çerçevesinde meslektaşlarınıza ne önerirsiniz? Belki uçak hediye edemezler ama onlar da kendi işlerini kendi şartlarında geliştirmek için ne tür şeyler yapabilirler?
Yusuf Yalmancı: Müşterilerin, tüketicilerin ne istediğini çok iyi anlamaları ve çok iyi analiz etmeleri gerekiyor yani bunun için illa okumuş olmaları gerekmiyor. Çünkü müşteri ve tüketici tarafından hem o güveni sağlamak, müşteriyi anlamak, müşterinin ne istediğini bilmek, yine personelin ne istediğini anlamak ve buna göre hareket etmek hem kendi kişisel markalarının büyümesini hem daha fazla para kazanmalarının anahtarı.
41 tane franchise salonu olan bir marka değil de Acıbadem’de orta halli tek bir salonunuz olsaydı bugünkü bakış açısıyla o orta halli bir salona yeni müşteri çekmek için ne yapardınız ?
Yusuf Yalmancı: Kazancımın %60’ını yani kalan ana paranın %60’ını reklam ve pazarlamaya yatırırdım. Hiçbir zaman reklamdan kesmedik. Şu an ben orta halli sıradan bir salon olsam daha fazla müşteriye ulaşmak için Google’dan Instagram’dan Pinterest’ten YouTube’dan Tik Tok’tan birçok mecradan müşterilerime gel gel diyecek pazarlama faaliyetleri yapardım.
Kasım 2023’te uçak sahibini bulacak. Sırada ne var uçaktan sonra?
Yusuf Yalmancı: Beylikdüzü’nden bir daire fiyatına Miami’den bir daire vereceğiz. Biraz uçuk gibi görünüyor. Yurt dışından vermek hatta yurt dışından o daireyi kazandığında vatandaşlık alabileceği belki çocuklarını bile orada okunabileceği hayatını garanti altına alabileceği ya da dolarla kira alabileceği bir organizasyon yapmak.
Bir sonraki sefer uçağın çok daha üstüne çıkmam gerektiğini çok iyi biliyorum.
Eklemek istediğiniz başka bir şey var mı?
Yusuf Yalmancı: Vehbi Koç’un çok güzel bir lafı vardır: Kötü eleman çok daha büyük problemler açıyor ve çok daha büyük kaydetmenizi sağlıyor. O yüzden personele daha fazla maaş verip elinde tutmaktansa personeli geliştirip elinde tutmayı çok daha faydalı buluyorum.
O yüzden kendinizi tüketiciye çok iyi anlatan içerikler hazırlamalı, müşteriye güven veren kampanyalar yapmalı ve mutlaka isteklerine tam anlamıyla cevap vermeli ki bu, günün sonunda kazanca dönüşsün. Bunu sürekli yapıp deneyimlediğim için meslektaşlarıma önerebilirim. Bunu yapacak bir becerisi veya altyapısı da yoksa, San Kuaför çatısı altına girip bunlardan faydalanabilir
Editörün Notu: İletişim Fakültelerinde sık sık tekrarlanan”Bir köpek adamı ısırırsa haber olmaz ama bir adamın köpeği ısırması haberdir” sözü aslında bu haberin özünü yansıtıyor.
Bir kuaför markasının bu çapta bir kampanyaya imza atması sadece ülkemizde değil dünyada da karşılaşılmış, alışageldik bir durum değil. San Kuaför’ü tebrik eder başarılar dileriz.