İster yeni açılmış ister sadık müşteri kitlesine sahip köklü bir salon olsun, her salon sürekli yeni müşteri oluşturmanın çok önemli olduğunu bilir. Yerleşik bir salona sahip olsanız bile, işinizin sürdürülebilir olması ve ideal bir şekilde büyümesini sağlamak için durmaksızın yeni müşteri oluşturmanız şarttır. Mevcut müşterileriniz işletmenizi döndürmek için çok önemli olmakla birlikte koşulları, ihtiyaçları ve istekleri sıklıkla değişir, bu nedenle her zaman salonunuza yeni müşteri çekmeniz gerekir. Bazı sağlam stratejilerden yoksunsanız, bunu sağlamakta güçlük çekebilirsiniz.
Yeni müşteri çekmek için şu stratejileri izlediğinizden emin olun:
Salonunuzda “Fotoğraf” Alanı Yaratın
Müşterilerinizin salonunuzdan çıkmadan fotoğraf çekmek ve yeni görünümlerini sergilemek isteyecekleri bir alan yaratın. Mükemmel selfie için bir neon tabela veya eğlenceli bir duvar kağıdı ya da ışık içeren şık bir arka plana sahip bir fotoğraf köşesi oluşturabilirsiniz.
Müşterilerden İşletmenizi Etiketlemelerini İsteyin
Ziyaretçilerinizden salonunuza ait sosyal medya hesabını etiketlemelerini isteyin. Müşteri gönderilerini, elbette müşterinin iznini de alarak her zaman kendi sosyal medya hesabınızdan yeniden paylaşın. Salon ziyaretçilerinizi sosyal medyada paylaşım yapmaya teşvik edin.
Coğrafi Konum Etiketinizin Doğru Olduğundan Emin Olun
İnsanlar salonunuzdayken kendi fotoğraflarını yayınladıklarında, fotoğrafı konumla etiketleyebilirler. Instagram, Facebook vb. sosyal platformlarda işletmenizin adının ve coğrafi konumunun doğru olduğundan emin olun.
Ekibinizin İşletme Hesapları Oluşturmasını Sağlayın
Salon ekibinizde yer alanların, kendi çalışmalarını ve müşterilerinin fotoğraflarını paylaştıkları bir işletme hesabına sahip olduklarından emin olun. Böylece ekibinizin takipçilerinden de yararlanabilirsiniz.
Paylaşılabilir İçerik Oluşturun
Mutlu müşterilerin veya kesim ve renklendirme servisleri sırasındaki fotoğraflara ek olarak, “Nasıl Yapılır” videoları gibi sektör profesyonelleri arasında paylaşılması muhtemel şeyler yayınlayın.
Bir Google Haritalar Listesi Oluşturun
Google Haritalar’daki girişinizin en son saat, konum ve hizmet listesinin güncel olmasına dikkat edin. Dikkat çeken ve bir hikaye anlatan fotoğraflar ekleyin. Telefon numarası ve e-posta dahil olmak üzere güncel iletişim bilgilerinin göründüğünden emin olun.
Web Sitenizi Optimize Edin
Biri Google’da şehrinizdeki ya da kendi lokasyonunun yakınlarındaki kuaförleri aradığında, kendi salonunuzun arama sonuçları sayfasının en üstünde çıktığından emin olun. Google’ın sizi bulabilmesi için web sitenize anahtar kelimeler ekleyin ve SEO uygulamalarından yararlanın.
Google Yorumlarınızı Takip Edin
Biri işletmenizi Google’da aradığında, salonunuza ait yıldız derecelendirmesini ve geçmiş müşterilerden gelen yorumları anında görür. Salonunuzla ilgili yorumları takip ettiğinizden ve memnun olmayan bir kullanıcı gördüğünüzde ona ulaşıp memnun etmeye çalışın ve yorumunu güncellemesini rica edin.