Bu modern çağda sosyal medya fenomenleri/influencerlar ünlü kategorisine giren, hayranlık duyulan kişilerdir. Dolayısıyla bu durum bir pazarlama aracına dönüşür. Instagram’da yaratılan güven ile sevdikleri markalar, gittikleri mekanlar ve kullandıkları eşyalar bile yüz binlerce insana ulaşır. Siz de salonunuz için bu pazarlama aracını kolaylıkla kullanabilirsiniz. Sosyal medyada sizin salonunuz ile ilgili yazdıkları bir kelime bile oldukça fazla bir kitleye ulaşacaktır. Bu pazarlama alanının bir parçası olmanın tam zamanı.
Bu pazara girmenin bir yolu sosyal medya ajanslarıyla çalışmak olabilir. Tabii ki başarılı olabilmek için markanızla orijinal şekilde senkronize olabilen, işinizin sosyal medyada büyümesini sağlayacak, güvenilir ve tecrübeli insanlarla çalışmalısınız. Doğru influencer markanızı büyütebilir, görünürlük ve farkındalığı artırarak büyük bir kitleye ulaşabilir.
“Micro-Influencer’ların gücü inanılmaz! Bazen 10K takipçiye sahip bir ‘micro-influencer’ 1 milyon takipçiye sahip birinden daha güvenilir görünüyor.”
Çalıştığınız influencer’ın salonunuzla uyum sağlaması gerekir. Örneğin; siz salonda yaptığınız sarı saçlara dikkat çekmek istiyorsanız, esmer biriyle yaptığınız iş birliği salon algınızı değiştirebilir. Paylaşımlar organik olmalıdır. Marka misyonunuzu yansıtan, marka kimliğinizin özünü gösteren ve dikkat çekmek istediğiniz alanı yükselten şekilde iş birlikleri ve paylaşımlar yapmanız daha doğru olacaktır. Konum olarak aynı şehirde bulunduğunuz kişilerle iş birliği yapmak da ulaşacağınız kitle açısından daha garanti bir yol olacaktır.
Salonunuz için doğru influencer ile bağlantı kurmak ve iş birliği yapmak için bu değerleri belirlemek hayati önem taşır, daha sonra markanızı tanıtırken kullanmasını istediğiniz sosyal medya stratejilerini geliştirmek gerekir.
İşinizi büyütmek, büyük kitlelere ulaşmak ve yaptığınız işlerin herkes tarafından görülmesini istiyorsanız sosyal medya ve influencer’lar bunun için muhteşem bir kaynaktır.