COTY, Wella, Clairol, OPI ve ghd gibi markaların bulunduğu iş birimini elden çıkarıyor!
Coty Yönetim Kurulu (21 Ekim, New York), şirketi ilerletme adına parfüm, kozmetik ve cilt bakımı işlerine daha fazla odaklanacağını açıkladı.
Kapsamlı bir analizin ardından, Coty Yönetim Ekibi ve Yönetim Kurulu, mevcut güçlü performansıyla bile, profesyonel güzellik işinin gelecekteki büyüme fırsatlarının şirketin temel stratejik odağının dışında yer aldığı sonucuna varmıştır açıklamasıyla yayınlandığı basın bülteniyle bu açıklamayı yaptı.
Coty’nin Genel Müdür’ü, Pierre Laubies: “Faaliyetlerimizi 2019 mali yılında dengeledikten sonra, Temmuz ayı başında Coty’nin performansını artırmayı planladığını duyurduk. Bugünkü duyuru, bu dönüşümü hızlandırıyor ve Coty’nin daha odaklı ve faal bir şirket olarak yeniden konumlandırılmasına, bilançomuzun kaldıraç oranının azalmasına ve en yüksek büyüme potansiyeline sahip alanlara yatırım yapmasına yardımcı olacak.” sözleriyle şirket hedeflerinin altını çizdi.
- Şirket, profesyonel güzellik işinin ve ilgili saç markalarının yanı sıra Brezilya’daki Brezilya operasyonlarının stratejik incelemesine yardımcı olmak için Credit Suisse’i görevlendirdi ve sürecin 2020 yazına kadar tamamlanacağı öngörülüyor.
Süreç tamamlandığında Coty, odağı, yenilikleri artırmayı ve yüksek büyüme kategorilerindeki olağanüstü konumundan ve dünya standartlarında markaların mülkiyetinden faydalanmayı umuyor. Lüks birim eşsiz portfolyosunda Gucci, Burberry, Hugo Boss, ve Clavin Klein gibi markaları barındırıyor. Kozmetik birimi ise ikonik markalar olan Rimmel, Max Factor, Covergirl ve Sally Hansen’ı barındırıyor.
Coty, Wella gibi markaları geçmiş dönemde P&G’den satın alarak profesyonel güzellik işine girmeye karar vermişti.
İlgili markalar bir kez daha el değiştirme sürecine girmiş bulunuyor.
Coty’nin bildirdiği bu kararın ardından Amerika’daki hisseleri yükselişe geçerken ilgili markaların geleceğine ilişkin spekülasyonlar ve markaların bünyesindeki çalışanların konuya ve geleceğe ilişkin kaygıları devam ediyor.