Annastasia Salon 2006 yılında sadece 3 stilistle işe başladı ve bugün 3 farklı lokasyonda hizmet veriyor ve burası hem işlevsel hem de çağdaş ve zamansız bir tasarıma sahip.
Moda ve tasarımın başkentlerini düşündüğümüzde, Portland, Oregon hemen akla gelmiyor. Oysa Annastasia Salon’un bir değil, üç şubesi var ve hepsi de aynı derecede başarılı…Başkan Luke Huffstutter, Portland’dan ve dört kuşaktır kuaförlük yapan bir aileden geliyor.
Aslında, Büyük Buhran sırasında büyük büyükannenin saç yapmasıyla başladı. O zamandan beri, herşey kesinlikle değişti ve salon sahipleri, yöneticileri bile artık iş konusunda bilgili olmak zorunda. İşinizi nasıl büyütürsünüz? Ne kadar büyümek istiyorsunuz? Büyüme ya da şube açma zamanının geldiğini ne zaman anlarsınız? Luke’a, Annastasia için genişleme planlarını sorduk.
“Doluluğu takip ederek işe başlıyoruz,” diye yanıtlıyor Luke. “Kapasitemiz %80’e ulaştığında başka bir yer aramaya başlıyoruz. Başka bir yer ararken her zaman öngörülen personel ilavelerimizi göz önünde bulundurmak istiyoruz. Ayrıca bir eğitim programımız var, böylece ne zaman %100’e ulaşacağımızı tahmin edebiliyoruz. Dolayısıyla bu, başka bir yer edinmek için ne kadar zamanımız olduğunu gösterir. Son iki salon alımında bu sistemi kullandık ve iyi sonuç verdi.
İŞİN ÖZÜNE İNİYORUZ
“Bir salon açarken, her işte olduğu gibi, her zaman konum önemlidir. Luke, “İdeal olarak, kiralık veya hedef destinasyon alanı arıyoruz,” diye açıklıyor. “Küçük bir işletme olarak piyasa analizi için ödeme yapacak paramız yok. Bu yüzden büyük şirketlerin bunu bizim için yapmasına izin veriyoruz. Özellikle Starbucks lokasyonlarını bir lokasyonun temel göstergesi olarak takip ediyoruz. “Tasarım söz konusu olduğunda da farklı seçenekler var, tabii ki bütçenize ve genel olarak iş planınıza bağlı olarak. Luke bize 3 salon için Millard Kwon Design ile çalıştıklarını söyledi. “Mevcut konumumuz için bütçemize uyum sağlayacak deneyimli bir salon tasarımcısıyla çalışmak istedik. Tadilat için kredi almak yerine birikim yapmayı tercih ediyoruz, çünkü bu zaman çizelgesini uzatabilir. Millard Kwon uzun vadeli düşüncemizde son derece esnek davrandı. Bütçemizden daha fazlasını anlıyorlar. Sürdürülebilirliğe odaklandığımızı biliyorlar ve bunu tasarımlarımızda hayata geçirmenin yollarını buldular.”
HERŞEY DETAYLARDA
Stil seçimi, kat planına karar verme, donanım ve aydınlatma söz konusu olduğunda, Annastasia Salon bir kez daha uzmanlara güvendi. Luke, “Millard Kwon’a bunu hayata geçirecek bir sisteme sahip olduğu için minnettarım,” diyor. “Ben bir tasarımcı değilim ve iyi bir tasarımcı da olamazdım. Benim için bir beğeni dosyası oluşturmak için zaman ayırıyorlar ve bunu oluşturdukları tasarımlar için temel olarak kullanıyorlar. Sevdiğim şeyi ortaya çıkarmak ve onu bir salona dönüştürmek gerçekten harika bir süreç.” Lüks bir salon gerçekleştirme şirketi olan Millard Collection’ın kurucusu ve sahibi ve Millard Kwon’un ortağı Teresa Millard, bu görüntülerde gösterilen birçok ideal çözümü bulmuş. Luke, Annastasia Salon için L’Oréal Professionnel Sürdürülebilir Salon Duygusu programına da inanıyor. Bu, tüm Annastasia Salon lokasyonlarının şu anda mümkün olduğunca sürdürülebilir olmak için çalıştığı, ancak aynı zamanda gelecek için yeni hedefler oluşturmaya devam ettiği anlamına geliyor. Luke,kar amacı gütmeyen bir kuruluş için bağış kampanyası düzenleyerek veya yerel etkinliklere katılarak yerel topluluklara getirebileceği güç, refah ve özerkliğe da inanıyor.
Daha Fazlası Estetica Dergisi 2023-24 Kış sayısında.