Almanya’da kurallar belirlendi! Türkiye?

Kategori

Almanya’nın salonlara getirdiği yasak 4 Mayıs’ta sona erecek ve Alman kuaför salonları nihayet yeniden açılabilecek. İşte geri dönüş için Alman Hükümeti tarafından hazırlanan kurallar.

4 Mayıs’tan itibaren kuaförler yeniden hizmete açılacak, ancak takip edilecek birçok kural ve yapılacak değişiklikler olacak: Yeni hijyen kurallarından, hizmet ve işleyiş kontrolüne, salonda beklemenin ortadan kaldırılmasından koruyucu cihazların kullanımına kadar bireysel ve tek kullanımlık ürünlere uzayan bir liste.

Alman hükümeti, Federal Çalışma ve Sosyal İşler Bakanlığı’nda yürürlükte olan SARS-CoV-2 işyeri güvenlik düzenlemelerine dayanarak her salon tarafından kabul edilmesi gereken önlemlerin listesi:

1-TEK KULLANIMLIK MASKELER VE ELDİVENLER

Kuaförler kendileri ve çalışanları için maske sağlamalıdır. Müşterilerin de ağız ve burunlarını örten bir maske takmaları gerekecektir. Salon sahipleri, her müşteriye verecekleri hizmetten ve ıslananları değiştirmek üzere çalışanların ihtiyacını karşılamak için yeterli sayıda maske tedarik etmelidir.

Aynı şey, çalışanların hizmet ettikleri her müşteri için değiştirmek zorunda kalacakları tek kullanımlık eldivenler için de geçerli olacaktır. Siperlik ek koruma olarak kabul edilebilir, ancak maskelerin yerine geçemez.

2.SAĞLIKLI OLMAK

Solunum yolu enfeksiyonu belirtileri olan (enfeksiyon bir doktor tarafından onaylanmadığı sürece) veya ateşi olan çalışanlar ve müşteriler salona giremez.

Salon sahiplerinin, şüpheli vakaları netleştirmek için izlenecek bir prosedür oluşturması gerekecektir: Örneğin ateş durumunda, öksürme durumunda, enfeksiyon durumunda acil durum planı olmalıdır.

3.ÇALIŞMA ALANLARI

Çalışma alanlarının en az 1,5 m olması gereklidir. Bu mesafeyi muhafaza edebilmek için, çalışma tezgahlarının, yıkama setlerinin azaltılması gerekir. Her çalışma istasyonunun her yönünde minimum 1,5 m mesafe sağlanmalıdır. Yeterli hareket özgürlüğü dikkate alınmalıdır. Servis süresince sadece müşteri ve sorumlu çalışan iş istasyonuna yaklaşabilir.

4.UYARI VE ENGELLER

Bireysel manevra / hareket alanları uygun işaretler ve / veya bariyerler ile yeterince işaretlenmelidir. Bekleme alanları ve dinlenme alanları kapalı olmalıdır.

5.KASA ALANI

Ödeme alanında müşteri ile kasiyer arasında koruyucu bir kalkan bulunmalıdır. Temassız ödemeler tercih edilmelidir. Tek bir çalışana bağımlı birden fazla müşteriyle eşzamanlı ödeme işlemleri ancak aşağıdaki kurallara uyulması durumunda mümkün olacaktır:

-Her müşteri için temiz ve tek kullanımlık iş malzemesi kullanımı

-Minimum mesafe 1,5 m

-Kişisel hijyen / el dezenfeksiyonu / tek kullanımlık koruyucu eldiven ve maske değişimi.

6.TUVALET HİZMETLERİ VE BEKLEME ALANLARI

El temizliği için el dezenfektanları, dermolojik uyumlu sıvı sabun ve tek kullanımlık havlular düzenli olarak takviye edilmelidir. Düzenli aralıklarla yeterli bir temizlik ve sanitasyon döngüsü özellikle tuvaletler ve ortak alanlar konusunda sağlanmalıdır.

Bulaşmayı önlemek için temas noktaları minimumda tutulmalı; kapı kolları ve korkuluklar düzenli olarak temizlenmelidir. Özellikle sandalye ve masaların birbirine çok yakın olmadığından ve çalışanların dar alanlarda birlikte durmadığından emin olunmalı; mola alanlarında yeterli alan sağlanmalıdır.

7.HAVALANDIRMA

Mola alanları ve tuvaletler dahil salonlar, kötü hava koşullarında bile yeterince havalandırılmalıdır. Bu, enfeksiyon riskinin azaltılmasına izin verecektir, çünkü bu işlem havadaki damlacıkların süspansiyonunun azaltılmasına yardımcı olabilir.

8.EV HİZMETLERİ

Ev hizmetleri veya salon dışındaki her türlü hizmet için gerekli hijyen ve koruma önlemleri, her kuaför salonu için yukarıdaki önlemlere uygun olarak gerçekleştirilmelidir. Herhangi bir ev hizmetinden önce, bunun müşterinin evinde veya başka bir özel yerde uygulanabilir olup olmadığını kontrol etmek ve sağlamak gerekir.

9.SALONA GİRİŞ SONRASI

Müşteriler salona girdikten sonra ellerini iyice yıkamak veya dezenfekte etmek zorundadır.

10.KURU SAÇ İLE KESİM YOK

Her müşterinin saçları kesim hizmetinden önce yıkamalıdır.

11.KORUMA VE EL HİJYENİ

Çalışanların müşteriyi karşılamadan saçlarını yıkamaya kadar tek kullanımlık eldivenler kullanmaları gerekir.

Her müşteriyle temastan sonra eller yıkanmalı veya dezenfekte edilmelidir. Ellerin derisi, sık yıkama ve dezenfeksiyon ve tek kullanımlık su geçirmez eldivenlerin uzun süreli kullanımı nedeniyle daha fazla strese maruz kalacaktır. Bu nedenle, cildin korunmasına ve bakımına özel dikkat gösterilmeli ve daha hassas olduğu düşünülen yıkama için el dezenfeksiyonu tercih edilmelidir. El dezenfektanı da en azından “sınırlı” virütik bir etkiye sahip olmalıdır.

Kirpik ve kaşların renklendirilmesi, tıraş ve sakal bakımı gibi yüze yakın mesafe gerektiren hizmetler şu anda yasaklanmıştır.

12.YİYECEK VE İÇECEKLER

İçecek ve benzerleri servis edilmeyecek ve hatta dergilere erişim ortadan kaldırılacaktır.

13.KENDİ KENDİNE HİZMET veya SAÇ KURUTMA YOK

Profesyonel cihazlarla teması mümkün olduğunca sınırlandırmak için müşterilerin saçlarını bağımsız olarak kurutmasına izin verilmeyecektir.

14.SANDALYELER VE RAFLAR / RAFLAR

Her müşteri hizmetinden sonra, sandalyeler ve yüzeyler bir yağ giderici ile temizlenmelidir. Ayrıca, kesilen saçlar hızlı ve dikkatli bir şekilde kaldırılmalıdır. Bu işlemi yaparken saç kurutma makineleri, fırçalar veya benzerlerinin tezgaha çıkarılması yasaktır.

15.TOPLANTI VE EĞİTİM KURSLARI

Çalışanlar için toplantılar ve / veya eğitimler ertelenmeli veya gereken asgariye indirilmelidir. Alternatif olarak, mümkünse video konferans dersleri düzenlenebilir. Canlı dersler için katılımcılar arasındaki minimum güvenlik mesafesi garanti edilmelidir.

16.ÇALIŞMA ARAÇLARI

Taraklar, fırçalar, maşalar ve benzerleri sadece müşteri şampuanlandıktan sonra kullanılabilir. Aynı cihazı başka bir müşteri üzerinde kullanmak mümkün olmayacaktır ve her servisten sonra tüm aletler bir yağ giderici ile temizlenmelidir. Daha önce olduğu gibi, tüm servisler hemen her servisin sonunda ve görünür bir kan varlığı varsa temizlenmeli ve hemen dezenfekte edilmelidir.

17.ÇALIŞMA VE MOLA SAATLERİ

Çalışma alanlarının ve ortak alanların yoğunluğunun, çalışma saatlerinin değiştirilmesi ve mola saatlerinin düzenlenmesi gerekecektir. Vardiya başında ve sonunda, aynı anda çok fazla insanın bir araya gelmesi önlenmelidir.

18.PENUARLAR

Şu anda Coronavirüs’ün giysiler yoluyla bulaşmayacağını söylemek mümkün değildir. Bu nedenle kumaş veya plastikten atılabilir uzun penuarlar müşterilere sunulmalıdır. Hizmet sona erdiğinde, atılmaları ve değiştirilmeleri gerekir. Tek kullanımlık uzun penuarlar müşterinin vücudunu ve kuaförle olası temas noktalarını tamamen kaplamalıdır.

Çalışma gününün sonunda havlular salonda kalmalı, salondaki çamaşır makinesinde en az 60° yıkanmalı ve dikkatlice kurutulmalıdır. İş için kullanılan dış giyim bile gün sonunda salon içinde kalmalı ve yukarıda açıklandığı gibi yıkanmalı ve kurutulmalıdır.

19. RANDEVULAR

Randevular telefon veya dijital randevu ile gerçekleşebilir. Her zaman, Covid 19’un olası semptomlarını ve hastalarla herhangi bir teması sorgulamak gerekir.

20.BEKLEMEKTEN KAÇININ

Salonda bekleme sürelerinden kaçınılmalıdır. Müşteri sayısı salonun büyüklüğüne ve mekansal koşullara uyum sağlamalıdır. Mekanların spesifik özellikleri nedeniyle, minimum güvenlik mesafesini korumak mümkün değilse, aynı anda servis edilen kişi sayısının azaltılması gerekir.

21.YAZILI DOKÜMANTASYON

Müşteri iletişim bilgileri ve salona giriş ve çıkış saatleri mümkünse kendi rızasıyla kaydedilmelidir. Müşteri, SARS-CoV-2 enfeksiyonlarından korunmak için salonda şu anda yürürlükte olan önlemler hakkında bilgilendirilmelidir (maske takın, iyi el hijyeni uygulayın, vb.).

22.ÇALIŞANLARA BİLGİ

Çalışanlar işyerinde ve müşterilerle temas halinde önlem alma ve güvenlik konusunda bilgilendirilmelidir.

Stajyerler, hamile veya emziren kadınlar, yaşlılar veya Covid-19 enfeksiyonu durumunda ciddi bir seyir riskine yol açabilecek kornea hastalıkları olan özel vakalara özellikle dikkat edilmelidir.

Salon sahipleri, koruma önlemleri ve yürürlükteki davranış kurallarını, işaretler, bildirimler, yerdeki işaretler vb. uygulamaları çalışanlarının etkili bir şekilde müşterilere aktarmalarını sağlayacaktır.

Salon sahibi, çalışanların ve müşterilerin minimum mesafe gereksinimleri, öksürme ve hapşırma ile ilgili işaretler, el hijyeni vb. gibi hijyen ve güvenlik standartlarını takip etmelerini sağlamaya çalışacaktır.

TÜRKİYE’DE NE OLACAK?

Ülkemizde henüz kuaför/berber salonlarının açılışına ilişkin bir belirti olmamakla birlikte Kuaförler Derneğinin sektörü temsil eden kurum ve kuruluşlarla işbirliğiyle geri dönüş döneminde ne tür standartlar olması gerektiğine yönelik çalışma yaptığı geçtiğimiz günlerde açıklanmıştı.

Bu standartların sektörün geneline uygunluğunun ardından ilgili bakanlıklara iletilmesi ve ardından bu plana uygun olarak kuaför/berber salonlarının açılmasının talep edilmesi bekleniyor.

Önerilenler

Benzer İçerikler