Mahmut Ebil Hairist Ayın Kuaförü Yarışması’nı nasıl değerlendiriyor?
Yarışma kuaförlerin vizyonlarını geliştirmelerine olanak sağlıyor. Tüm katılımcılar birbirlerinin yaptıkları işleri görüyor ve tartışabiliyor. Bu sefer olmalı bir daha deneyim, ben de kazanayım diyerek tekrar katılıyorlar, bu sayede kendilerini bir üst seviyeye taşıyorlar.
Ocak ayı yarışmasında jüri üyesi olarak değerlendirme yapmaktan büyük onur duydum. Yarışmacıların araştırma yapıp, dünyada trendlerin nereye gittiğini ve neler yapıldığını takip etmelerini tavsiye ediyorum.
Şekillendirme kategorisinde birinci seçemedik. Değişik hareketlerle saça farklı dokular ve nüanslar kazandırmak, detaylandırmak, bir bütün içerisinde hoşluk sunabilmek gerekiyor. Bunu çok basit hareketlerle saça fön yapmadan ya da bir fırça darbesi vurmadan da yakalayabilirler. Sektörde ürün gamları çok genişledi. Surf sprey ya da deniz suyundan çıkmış havası veren ürünler piyasaya çıkıyor. Çünkü müşteriler artık daha doğal stiller görmek istiyor. Başvurular arasında doğal olmayan, çok kalıp ve tekdüze saçlar vardı.
Yarışmanın kesim, renklendirme, topuz ve şekillendirme olarak dört farklı kategoriye ayrılması kuaförün kendini öne çıkarmak istediği alanı da göstermesine neden oluyor. Biz salonumuzda elemanların yetkin olduğu alana göre uzmanlıklarına yönlendirip, maksimum verimi almaya odaklanıyoruz. Benim salonumda sadece kesim ya da renklendirme yapan kuaförler var dediğinizde, müşterilerin salona bakış açısı değişiyor.
Eskiden kuaförlerin reklamlarını yapmaları çok zordu. Fakat sosyal medya ile yaptıkları işleri paylaşabilmeleri kuaförlere büyük bir avantaj sağlıyor. Yapılan işler beğeniliyorsa, birçok takipçiniz oluşup, isminizi duyurabiliyorsunuz. Hairist her ay gerçekleşen yarışma için tüm kuaförlerin tasarımlarını aynı platformda buluşturup, kendilerini öne çıkarabilmelerine fırsat sağlıyor. Akıllı olan değerlendirir. Bu meslek aşk gerektiriyor. Kuaförler mesleklerinden aşklarını esirgemesinler.