Sebahattin Karabulut ile Trio’nun hikayesi

Kategori

Sebahattin Karabulut

Trio Salonları’nın hikayesini Sebahattin Karabulut ile konuştuk.

HAIRiST ONLINE: Kuaförlüğe nasıl başladınız?

Sebahattin Karabulut: İlkokulu bitirdikten sonra babam kuaförlük mesleğine başlamam için beni teşvik etti. 1980 yılından beri bu işi yapıyorum. Şişli’de 13 sene Akın Kuaför’de çalıştım. 1993 yılında Özcan Çolak ve Mehmet Yöney ile birlikte Şişli’de açtığımız Trio salonunu 3-4 sene işlettikten sonra, 1997’de Ulus’a taşıdık. 2005 yılında diğer ortaklarla ayrıldık. Şu anda İstinye Park Hillside City Club, Acıbadem Akasya AVM, Ulus ve Ortaköy’de dört şubemiz var.

HAIRiST ONLINE: Trio bünyesinde kaç kişi çalışıyor? İnsan kaynağını nereden sağlıyorsunuz?    

Sebahattin Karabulut: Toplam 110 kişi çalışıyor. Son yıllarda sektörde personel bulma sıkıntısı yaşıyoruz. Eskiden ilkokuldan sonra kuaförlerde çırak olarak çalışmaya başlayanlara küçük yaşlarda işi öğretiyorduk. Belli bir dönem sonra müşterilere servis verebiliyorlardı. Fakat şimdi sistem değişiyor. Meslek Liseleri ve Yüksekokulları’nın Saç Bakımı ve Güzellik Bölümü’nden mezun olduktan sonra bizimle çalışmaya başlayan personellerimizi kendi sistemimizle yetiştiriyoruz.

HAIRiST ONLINE: Meslek Liseleri ve Yüksekokullar hakkında ne  düşünüyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Saça dokunmadan, deneyip yanılmadan bu meslek öğrenilmiyor. Bu yüzden Meslek Liseleri ve Yüksekokullar’dan mezun öğrencilerin mutlaka kuaför salonlarında staj yapmaları gerektiğini düşünüyorum. Tabii ki mezunların müşteri ile konuşmaları, duruşları ve yaklaşımları daha farklı oluyor. Ama pratik kazanmak için de geç kalmamış olmaları gerekiyor.

HAIRiST ONLINE: Usta çırak ilişkisinin bitmesi, kuaförlük sektöründe yeni bir çağın başlaması nasıl etkiler oluşturacak?

Sebahattin Karabulut: Mesleğin gelecekte daha çok değer kazanacağını düşünüyorum. Eskiden çıraklar salonda getir götür işleri yaparlardı. Ama şimdi temizlik, çay ve kahve servisi için personel çalıştırmaya başladık.    

HAIRiST ONLINE: Dört şubede 110 kişi yönetiyorsunuz. Genç jenerasyonun davranış modelleri, hayata bakış açıları farklı oluyor. Her şeye çabuk ulaşmak istiyorlar. Aradaki dengeyi yakalarken zorluk yaşıyor musunuz?

Sebahattin Karabulut: Her şubede salon müdürleri var. Önemli sorunları bana aktarıyorlar. Salonlarda yaşanan en büyük sorun, personellerin kendilerini her konuda yeterli görerek, her işi yapmak istememelerinden kaynaklanıyor. Biz de bu tip sorunları uygun bir dille konuşarak, çözmeye çalışıyoruz. İyi bir müşteri kesimine hitap ediyoruz. Müşterilere servis vermeleri için her çalışanı hemen sunamıyoruz.

HAIRiST ONLINE: Çalışanların motivasyonunu sağlamak için neler yapıyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Bazı toplantılarımızı dışarda yapıyoruz. Yılda bir kere ekip olarak bir organizasyon düzenliyoruz.

HAIRiST ONLINE: Toplantılarınızı ne sıklıkta yapıyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Ayda bir toplantılarımız oluyor. Olağanüstü zamanlarda daha sık da yapıyoruz.

HAIRiST ONLINE: Çalışanlarınızı hangi eğitimlere gönderiyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Her personelin farklı eğitimlere ihtiyacı oluyor. Elemanlarımızı yetenekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda, doğru eğitimlere yönlendirmek için salon müdürleri gözlem yapıyor ve raporları bana aktarıyorlar. İletişim becerilerinde eksiklik gördüğümüz kişileri etkili konuşma gibi eğitimlere yönlendiriyoruz.  Kesim ya da renklendirme konusunda yetenekli olduğunu gözlemlediğimiz çalışanlarımızın kendilerini geliştirmeleri için eğitim alarak uzmanlaşmalarını sağlıyoruz.

Firmaların verdiği eğitimlerin yanı sıra Trio salonlarına özel yurtdışından eğitmenler geliyor, biz de çalışanlarımıza yurtdışında eğitim alabilmeleri için fırsat sağlıyoruz.

HAIRiST ONLINE: Peki eğitimlere göndererek yatırım yaptığınız çalışanlarınız salondan ayrılmak istediği zaman nasıl tepki gösteriyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Bazı salonlar iş sözleşmelerine, personelin salondan ayrılması durumunda, onlara ayırdığı eğitim harcamalarının geri ödenmesi şartının olduğu bir madde ekliyor. Ben bunu yapmıyorum. Elemanın salondan ayrılmak istemesini olağan buluyorum. Birlikte çalıştığım ve benim yetiştirdiğim arkadaşlarımdan 7 kişi şu an  salona ortak oldular.

HAIRiST ONLINE: Sektörün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Gittikçe her şey zorlaşıyor. Daha önce çok geniş bir ekiple çalışıyorduk. Bir kişi çalışırken, başka bir personel yardım edebiliyordu. İleride herkesin kendi alanında uzman olacağını ve 15-20 sene sonra randevu sistemine geçeceğimizi düşünüyorum. Kuaför salona geldiği zaman kaç kişiye hizmet edeceğini bilerek gününü planlayacak. Ayrıca sektör için çıkan yeni yasalar iyi denetlenirse, haksız rekabet zaman içerisinde bitecek. Bu da işin kalitesini artıracak.

HAIRiST ONLINE: Bu işe başlarken üç kişiydiniz. Bu noktaya geleceğinizi hayal ediyor muydunuz?

Sebahattin Karabulut: Bizim hedefimiz daha büyüktü. O ekip ile birlikte hala çalışıyor olsaydık, sadece Türkiye’de değil diğer ülkelerde de Trio olabilirdi. Benim için bulunduğum nokta sürpriz değil. Benim amacım şu an mevcut olan dört salonu nasıl daha iyi bir konuma getireceğimiz üzerine çalışmak. Yurtdışı için teklifler geliyor. Ama bulunduğum noktayı yeterli buluyorum.

HAIRiST ONLINE: Salon işletmesi için nasıl eğitimler aldınız?

Sebahattin Karabulut: Bu konuda bize en büyük desteği L’Oréal Professionel veriyor. Aldığımız eğitimleri işimize yansıtıyoruz.

HAIRiST ONLINE: Sadece ürün satışı değil kadınların ihtiyaçlarını karşılayacak mücevher satışlarının yapıldığı, bar servisinin olduğu çok amaçlı salon yapıları konusunda ne düşünüyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Ben bu sistemi çok sağlıklı bulmuyorum. Çünkü kadınların kuaför salonundan mücevher almayı tercih etmeyeceklerini düşünüyorum. Herkesin kendi işini yapmasından yanayım. Nasıl ki kesim ve renklendirme uzmanının kendi alanlarında profesyonel olarak çalışması gerekiyorsa, salonlarda da sadece kuaförlük hizmeti verilmesi gerektiğini düşünüyorum.

HAIRiST ONLINE: Sizin en çok sevdiğiniz işlem nedir?

Sebahattin Karabulut: Saç kesimi ve topuz yapmayı çok severim. Yarattıklarımı görmek beni çok mutlu ediyor. Şu an randevu sistemi ile çalışıyorum. Daha çok salon işletmesiyle ilgileniyorum. Her gün başka bir salonda bulunuyorum.

HAIRiST ONLINE: Estetica Dergisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Sebahattin Karabulut: Sektördeki yenilikleri Estetica Dergisi ile takip ediyoruz. Çok memnunuz.

HAIRiST ONLINE: Peki ya HAIRiST ?

Sebahattin Karabulut: HAIRiST her sene yenilikler katarak sektörü bir araya getiriyor. HAIRiST 2015 etkinliğini sabırsızlıkla bekliyoruz.  

Sebahattin Karabulut’a paylaştığı bilgiler için çok teşekkür ediyoruz.

Önerilenler

Benzer İçerikler