Kuaförlüğü ve eğitim kalitesini farklı bir düzeye taşıyan, eğitim kalitesi ve içeriğinin yanı sıra sektörle kurduğu bağlarla dikkat çeken Kariyer Eğitim Kurumları’nın kurucuları Güler Selamet, Fatih Aktel ve marka yüzü Serkan Selamet ile görüştük.
Güler Hanım öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Kuruluş aşamasından bahseder misiniz?
Güler Selamet: Kız Teknik Lisesi Moda bölümünde eğitim aldım ve öğretmenlik yapmak üzere yola çıktım. Türkiye’de verilen mesleki eğitimlerin sektöre hizmet etmediğini gördük ve burada bir eksiklik olduğunu anladık. 25 yıl önce bu gözlemimi kardeşimle paylaştım. Birlikte bu ihtiyacı gidermek üzere Kariyer Eğitim Kurumu’nu kurduk.
Kaç öğrenci ile başladınız ve kuaförlük bölümüne talep nasıl oldu?
Güler Selamet: Yirmişer kişilik 3 sınıfla başladık. Bakırköy’de açtığımız şube moda üzerine ilerliyordu. Dört yıl sonra Şirinevler’de güzellik uzmanlığı, kuaförlük gibi kozmetik bölümlerini de moda eğitimlerimizin üzerine ekledik.
1994 yılında kozmetik bölümünü geliştirmek için Almanya’da birçok okul ile çalıştık. Orada eğitim almış olan kişilerle burada eğitimlerimizi devam ettirdik. Yurtdışındaki eğitim kurumları ile çalıştık. Altyapıyı kurmak çok önemliydi. Her meslek grubunun yaptığı işin eğitimini alması gerekir. Bunun için Türkiye’deki meslek gruplarını inceledik. Hangi meslek gruplarının eğitime ihtiyacı olduğunu araştırdık. Tekstil ve kuaförlük birbirini tamamlıyor. Kariyer Eğitim Kurumlarını moda odaklı bir eğitim kurumu olarak konumlamak istedik. Kuaförlüğün yanında makyaj, cilt, el ayak bakımına da çok önem verdik. Üçüncü şubeyi sadece güzellik ve kozmetik üzerine açtık.
Kuaförler sizin verdiğiniz eğitimlerle ilgili ne diyorlar? Onlara bir taraftan rakip de yetiştiriyorsunuz. Bir taraftan da insan kaynağı sağlıyorsunuz?
Güler Selamet: Öğrencilere kuaförlük mesleği nedir, iyi bir kuaför nasıl olur, kuaförlük mesleğinde iletişim nasıldır, müşteriyi nasıl karşılaması gerekir, randevu nasıl alınır, nasıl konuşulur; bunları öğretiyoruz. Sadece saç kesme, saç boyama değil, karşılamadan, yaklaşımlara kadar tüm detayları anlatıyoruz. Kuaförlük mesleğinin tarihçesini anlatırız. Nereden başlamıştır? Bugünkü durumu nedir? Kuaförlük mesleğinde kullanılan malzemeleri tanıtırız. Öğrenciye saça işlem yaparken hangi ürün saça zarar verebileceğini, hangi işlemi yapmazsa saçın sağlığını koruyabileceğini anlatırız. Eğer kuaför bilgiliyse, hata yapmaz. Saç ve saç derisinin kimyasını öğrendikten sonra uygulamaya geçiyoruz. Önce kişiyi tanımayı görüyorlar. Kafa yapısı, boyun yapısı, kulak, burun, göz şeklini iyi gözlemleyip, tasarım yapmaları gerekir. Meslek gruplarına göre saç tasarımları farklıdır. Herkese her saçı tasarlayamazsınız. Kişilik analizi yapıldıktan sonra doğru saçı tasarlamayı öğreniyorlar.
Sizden mezun öğrencileri kuaförler beğeniyor mu?
Serkan Selamet: Kuaförlük mesleği yıllarca usta çırak ilişkisi ile geliştiği için, yıllarca bu işte uzmanlaşan bir çalışan profili var. Kariyer Eğitim Kurumlarında altı ayda alınan eğitim genellikle önemsenmiyor. Fakat usta çırak ilişkisiyle yetişen kuaför ancak 8 yıl sonra müşterinin saçına işlem yapabiliyor. Biz daha kompakt bir yapıda bunu öğrencilerimize veriyoruz. Böylece buradan mezun olan bir kişi uygulama yapar hale geliyor. Mezun olanlar iş sahasına çıktıklarında kimisi kendi salonunu açıyor, kimisi de mevcut salonlarda bir adım önde hemen çalışmaya başlıyor. En önemli nokta ise bu işi yapmak için kendilerine yatırım yapıyor olmaları.
Sizden mezun olanların yüzde kaçı kuaför salonlarında çalışıyor?
Serkan Selamet: %85’i sektörde çalışıyor. %15’i de kendi salonunu açmak isteyen öğrencilerden oluşuyor ya da mesleki gelişimi için bize gelip, çalıştığı salonda devam ediyor.
Kariyer Eğitim Kurumlarında kuaförlük eğitimi almış olmak neyi ifade eder?
Serkan Selamet: İmajı, kültürel gelişimi ifade eder. Biz öğrencilerimizi sadece kültürel anlamda geliştirmiyoruz. Aynı zamanda onları vizyoner anlamda da geliştiriyoruz. Teknik anlamda gelişmiş, özgüvenli insanlar buradan çıkarlar.
Sektöre mesajınızı öğrenebilir miyiz?
Serkan Selamet: Bugün nasıl dünyada Vidal Sassoon, Toni&Guy bir ekol ise bizim de ekol olma hedefimiz var. Türk Kuaförleri bunu sahiplenirse biz de Türk ekolünü yaratmış oluruz. Sektörün de buna destek olmasını istiyor, okuyucularınızı şubelerimize bizi daha iyi tanımaları için davet ediyoruz.
Haber hakkında detaylı bilgiyi Estetica Dergisi Haziran – Temmuz sayısında bulabilirsiniz.