Haber Dosyası: Pandemi, Kuaförlük & Markalar 5 – Schwarzkopf Professional

“Pandemi, Kuaförlük & Markalar” başlıklı haber dosyamızın beşinci konuğu Schwarzkopf Professional Genel Müdürü Viki Motro.

Hairist: 2020, pandemi, salonların kapatılması ve etkileri hakkında düşüncelerinizi, büyüme-küçülme bilgileri ve bu dönemde sektör özelinde sağladığınız katkıları paylaşabilir misiniz?

Viki Motro: Bu süreç kimsenin beklemediği, öngörmediği bir şekilde 2020 yılına damgasını vurdu. Pandemi ilk ortaya çıktığında durumun belirsizliği herkesi ilk aşamada ne yapacağını bilemez hale getirdi. Süreci yönetirken öncelikle bunu dikkate aldık, birlikteliğe ve paylaşıma çok önem verdik. Müşterilerimizle bir araya geldik; neler yaşadığımız, neler olabileceği, gelecekte iş yapış biçimlerimize nasıl etki edeceği üzerine fikirler geliştirdik. Almanya merkez ofisten bize gelen yönlendirmeleri ve öngörüleri müşterilerimizle paylaştık. 

Herkesin özellikle evlerde kaldığı ve kuaförlerin kapandığı Mart-Mayıs döneminde sektörün değeri ve önemi daha da ortaya çıktı. Kuaförlük mesleğinin hayatımızda ne kadar önemli bir yerde olduğunu derinden hissettik. Sektörümüz ana haber bültenlerine konu oldu. Markamız açısından bakıldığında, salonların kapalı olduğu dönem zorlayıcıydı. Ancak, kuaförlerle birlikte müşterilerin ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceğimizi planladık. Evde kullanım için dip boya paketleri hazırlandı, e-ticaret işi yapan kuaförlere ciddi anlamda bir talep oldu. Aslında en önemlisi kuaförler de biz de müşterilerimizi yalnız bırakmadık. Sürecin en zorlu olan kapanma kısmını sektöre can suyu verecek projelerle atlattık. Ödeme ertelemeleri, özel projeler üzerine yoğunlaştık. 

Profesyonel Koç Hülya Mutlu ile birlikte Nisan-Mayıs ayları içerisinde kriz dönemleri ile nasıl başa çıkılması gerektiği teması altında 5 modül online eğitim gerçekleştirdik. Eğitimlerimizi tüm sektörün faydalanabilmesi ve kuaförlerimizin interaktif katılımı için Instagram hesabımız @schwarzkopfprotr ‘de canlı yayın olarak gerçekleştirdik. “Belirsizlik Dönemlerinde Stres ile Başa Çıkma”, “Duygusal Dayanıklılık ve Yılmazlık”, “İletişimde Ustalaşmak”, “Çatışma Yönetimi”, “İkna ve Kendimi Nasıl Geliştirebilirim?” başlıklı söyleşiler düzenledik.

Schwarzkopf Professional olarak, yeni dönemde salonlarımızın daha fazla satış yapabilmesi ve servis sunabilmesi için İzgören Akademi ile birlikte “ASK Business GROW – Satış Akademisi” programımızı başlattık. Bu proje kapsamında İzgören Akademi ile birlikte 5 modülde Etkin Satış Yöntemleri, Satış Kapama Teknikleri, Şikayet ve Sadakat Yönetimi, Müzakere ve İkna Becerileri, Müşteri Odaklı İletişim üzerine ikişer saatlik online toplantıları uzman eğitmenlerle gerçekleştirdik.

Aynı zamanda tüm dünyadan kuaförleri bir araya getiren Essential Looks Global Release lansmanına katıldık. 300’ü aşkın kuaförümüz ile birlikte aynı anda Hamburg’da relansmanı yapılan Essential Looks Sonbahar-Kış trendlerini Global elçilerimiz olan Tyler Johnston, Lesley Jennison ve Richard Ashforth’dan dinledik. Bire bir uygulamalarının nasıl yapılacağını gördük. Authentic Beauty Concept markamız ile birlikte otantik güzellik manifestosu çevresinde birleşen topluluğumuzu authenticbeautyconcept.tr Instagram hesabımızda Deniz Balkanlı ile canlı müzik dinletisinde bir araya getirdik, vegan Şef Beril Oymak ile vegan yemek tarifleri yaptık. Otantik Güzellik Hareketi’nin öncülerinden Hester Wernert’in Amsterdam’dan canlı olarak yaptığı ve 19 ülkeden 400 kadar kuaförün katıldığı webinar’ı Türkiye’den 25 kuaförümüzle 2 ayrı grup halinde sosyal mesafe ve hijyen kuralları çerçevesinde birlikte izledik. Yelda İpekli ile kuaför sektöründe markalaşma ve marka olmanın incelikleri üzerinde sohbet toplantısı gerçekleştirdik. Kişisel markanın nasıl yaratılacağını ve yeni trendleri kuaförlerimiz ile paylaştık. Avita destek programı ile 7/24 kuaförlerimize mali, hukuki alanlarda bilgi verdik. Aynı zamanda psikolojik destekte bulunduk. Hijyenin son derece önemli olduğu bir süreçte kuaförlerimize Hijyen Eğitimi düzenledik. Kuaför salonlarında hijyende nelere dikkat edilmeli ve neler yapılmalı üzerine paylaşımlar gerçekleştirdik. Açılış döneminde hijyen paketleri hediyelerimiz salonlarımıza dağıttık.

Bu sürecin sonunda salon ve finansman yönetiminin önemi ortaya çıktı. Salonda servis ve hizmetlerin çeşitlendirilmesi ile gücün artırılabileceği daha net anlaşıldı. Gerekli önlemlerle müşteri ve çalışanlarına verdiği önemi, kaliteli malzeme ve hizmet ile öne çıkanlar kazandı. Değişime adapte olarak müşterilerini memnun etmeye odaklanan salonlar çok daha güçlenecektir. Ancak altyapı anlamında kuvvetli olmayan, güçlü ekipler ile pandeminin bize öğrettiği yeni kurallara uyum sağlayamayanlar da ciddi kayıplar yaşayacaktır. 

Hairist: Kuaför salonları ve sektör özelinde 2021’e bakışınız ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Viki Motro: 2021 ve sonrasında salon içi verimliliği artırmak, servisleri çeşitlendirmek ve randevularla etkin bir çalışma düzeni kurmak önem kazanacak. Bunları yapan salonlar eminim ki önceki yıllardan daha da başarılı olacak, çünkü geçmiş süreçte salon müşterileri de daha fazla bilinçlendi. Dolayısıyla sektörümüz adına 2021, 2020 den geleceğe daha umutlu baktığımız bir yıl. 2020’nin pandemi kaynaklı belirsizlikleri, 2021’de tabii ki finansal anlamda kendini gösterebilir. Özellikle yılın 2. yarısında temkinli olmak lazım.

Hairist: Schwarzkopf Professional olarak kuaför salonu sahiplerine, çalışanlarına önerileriniz nedir?

Viki Motro: Müşteri memnuniyetine odaklanmak, servis fiyatlamalarını dengeli bir şekilde yönetmek, daha fazla salon içi servis sunmaya odaklanmak ve tabi ki eğitimlerle sürekli kendini geliştirmek…

Hairist: Globalde ve yerelde 2021 planlarınız, şirket yapılanmanız, eğitim-etkinlik takviminiz, ürün lansmanlarınız hakkında neler paylaşmak istersiniz?

Viki Motro: Renklendirme ve trend eğitimlerine daha çok odaklanacağız. Bununla beraber işletme eğitimlerini de yoğun bir şekilde sahada kuaförlerimizle çalışacağız. Dönemin bize öğrettiği online fırsatlarını da programımıza entegre ederek kuaförlerimize daha yaygın şekilde ulaşacağımız, online ve yüz yüze eğitimlerin hibrid olarak uygulandığı daha etkin programlar hazırladık. Bu sene yıllık aktivite planlarının yanı sıra daha kısa dönemli aktivitelerle önünü görmekte zorlanan kuaförlerimizi de destekleyecek programlar sunuyoruz. Çok güçlü olduğumuz renklendirme ve sarışınlık konusuna odaklanmaya devam edeceğiz. Bunun yanı sıra son 2 yılda bakım kategorisinde de büyük atılımlar yaptık. Authentic Beauty ConceptAlterna ve Kasım ayında çıkardığımız FibreClinix markası ile sadece salonlara özel bir satış stratejisi ile bu alanda büyümeyi hedefliyoruz.  Bunun yanı sıra sürdürülebilirlik üzerine yaptığımız çalışmaları ürün paketlemelerinden aktivitelerimize kadar çok daha yaygın bir şekilde işimize entegre edeceğiz.

Önerilenler

Benzer İçerikler