Estetica Dergisi’nde 10 sene önce 50 salonda olan şu an 3 bine yakın salonda bulunan Davines’in başarı hikayesi için ABRO Genel Müdürü Murat Abacılar konuştuk.
Estetica: Kaç yıl oldu Davines’in Türkiye’deki hikayesi?
Murat Abacılar: 2018’de 10’uncu yılını kutlayacağız. Davines’in distribütörlüğünü isteyen benimle beraber 8 firma daha vardı. 3 ay bir araştırma sonrasında Davines’in distribütörlüğünü bize verdiler. Yapılan araştırmalar sonucunda kuaförler tarafından çok sevildiğimizi ve sadece tek marka ile çalışmak istemenizin de onları heyecanlandırdığını söylediler. Davines Global Satış Müdürü Dorian Berjon o zaman bizim bölgeye bakıyordu. Anlaşmayı onunla yaptık. Hollanda’daki lansmanda bir toplantı yaptık. 9 yılda çok güzel yol aldığımızı söylediler. 5 yıllık iş planı yaptık. Davines güzel bir marka biz de doğru satış stratejileriyle, doğru planlamalar ile bugünkü noktaya kadar getirdik.
Estetica: Rakamsal olarak baktığımızda Türkiye’de 9 yıl önce hangi adetlerle başladı Davines?
Murat Abacılar: 9 yıl önceki anlaşmamızın 20 katını yapıyoruz. Bizden önce başka bir distribütör bu markayı getirmişti fakat bıraktıktan sonra 3 yıl bir boşluk olmuş. Aslında bu bizim için bir dezavantajdı markayı tanıyorlardı. Bıraktıktan sonra güvenleri kaybolmuştu. İlk önce Davines kullanan salonlar ile değil markayı tanımayan salonlar ile başladım. Onlar markayı çok sevdiler. İlk yıl 50 salon ile başladık şimdi 1000 noktaya fatura kesiyoruz. Türkiye çapında 3000’e yakın salonda Davines dokunuyor.
Estetica: Bu başarıda Davines markasının ve ürünlerinin etkisi nedir?
Murat Abacılar: Biz ve bizimle beraber bu yolda yürüyen distribütörlerin o gün itibarıyla kiminle çalıştıysam yüzde 95’i benimle devam ediyor. Biz bir aile olduk. Onlar da bu markaya çok güvendiler. Birlikte çok inandık, inandığımız için de Davines ailesi büyüdü. Bunda ürünün başarısı bence yüzde 50. Çünkü istediğiniz kadar iyi organize olun, çok iyi satış yapın, çok başarılı olun. Ürün başarılı olmazsa hiç şansınız yok. Markanın bir çok farklı markanın önüne çıkan çok değişik ürünleri var. Davines fark yaratmayı seven bir marka. Felsefesi sürdürülebilir güzellik o yüzden küçük ama çok farklı detaylarda yatıyor başarı. Davines bazı hammaddeleri kendileri üretip kullanacak. Kullandıkları ambalaj geri dönüşümlü. İçindeki hammaddenin sertifikalı organik hammadde olması, kullandığı ürünün hangi çiftçiden alındığı bunların sertifikalarını belirlemeleri ve hiç kimsenin kullanmadığı farklı şeyleri kullanmaları kimyasaldan çok faydalı ürünler kullanmak istemeleri, saça zarar verecek dünyada trend olmuş bazı şeyleri yapmamaları avantaj.
Teknik destek çok önemli, bizim en büyük şansımız dünyaca çok başarılı bir sanatçı olan Angelo Seminara’nın Davines’in Artistik Direktörü olması. Her sene yeni trendler ortaya çıkarıp modaya yön vermesi. Bizim artistik direktörümüz de Ceyhun Çallılar. Bu koleksiyonları Türkiye’deki müşterilerimize birçok seminerde ve salona özel çalışmalar ile paylaşıyor. Bu organizasyonlar da satışımızı etkiledi ve artırdı. Çok sık organizasyon yapıyoruz.
Estetica: Türkiye’de Davines genç jenerasyon tarafından tercih edilen bir marka bu anlamda bir fark var mı eskisi ile karşılaştırıldığında?
Murat Abacılar: Yeni jenerasyon daha araştırmacı interneti, sosyal medyayı çok daha iyi kullanıyor. Ürün seçiminde dikkatliler. Yeniliklere açıklar. Sosyal medyada da yeni birçok isim ön plana çıkıyor.
ABRO Genel Müdürü Murat AbacılarEstetica: Şu anda ve önümüzde Davines ürünleri ile ilgili neler var? Yeni bir ürünün lansmanı yapıldı.
Murat Abacılar: Aralık’ın ilk haftası The Circle Chronicles ürünleri geliyor. Kişiye özel bakım ürünleri bu ürünlerin en büyük özelliği saçta da iki üç bakımını bir arada sunuyor olması. Baş derisi sorunu olanlara baş derisi ile ilgili bakım, uçlar ile ilgili problem varsa uçlar için ayrı bir bakım, saçın dibine orta bölgesine başka bir bakım üç bakımı bir anda kullanabiliyorsunuz. Bunu da kullanırken farklı ürünlerin üzerine değişik şekiller yapmışlar. Bu şekillere göre de bandanalar var bu bandanaları saçların kullandığı bölümlerine kullanarak inovatif bir ürün geliştirdiler. Salon için 750 ml’lik profesyonel kabin boyu var. Buradaki hedef gençler. Kendilerini iyi hissedebilecekleri şok bakımlar var.
Davines Uluslararası faaliyetlerinde aktif bir şekilde yer alıyor. World Wide Hair Tour, HOS gibi etkinlikler hakkında ve 10’uncu yılda Davines Türkiye’nin planları hakkında daha detaylı bilgi Estetica Dergisi 2017 2018 Kış Sayısı’nda.
Abone olmak için hemen formu doldurun, arayalım…