Kısa vadede başarıyı yakalamak mümkün değildir
Kısa dönemde kar etmekle, marka yaratma birbiriyle çelişen iki amaçtır. Marka, geleceğe yatırımdır. Kısa dönemde gelir getirecek faaliyetler, genellikle tüketicilere bir fiyat ya da ödeme avantajı sunma üzerine kuruludur. Bu uygulamalar, satışları artırır ama markayı zayıflatır.
Marka yolculuğuna çıkan bir şirketin uzun vadeli bir plan yapması ve ekonomik koşullar ne kadar değişirse değişsin, piyasada talep ne kadar oynaklık gösterirse göstersin, yaptığı plana sadık kalarak yoluna devam etmeyi başarması gerekir. Girişimcilerin birkaç senede marka yaratılamayacağını, bilmeleri gerekir.
Kısa vadeli davranmak, en ölümcül marka hatalarından biridir ve markalaşmayı kesin olarak “boşa” çıkarır.
Markalaşma, uzun dönemde kazanmayı, kısa dönemde kazanmaya tercih eden bir zihin yapısı ve bunu gerçekleştirecek finansal bir güç gerektirir. Eğer bu iki koşul yoksa, marka yolculuğuna hiç çıkmamak daha iyidir. Marka bir yatırımdır ve her yatırım gibi, gelecekte kazanmak için bugün harcamayı gerektirir.
Kaynak: Temel Aksoy