Estetica Dergisi’nden özetler: Başarılı satışın ipuçları – 7

Kategori

Estetica Dergisi’nden özetler: Başarılı satışın ipuçları – 7

Satışın ve salon misafirlerine doğru ürünleri sunmanın önemi konusunda Aveda salonları bilgi ve deneyimlerini paylaştılar.

İşte sorularımız: Salonunuz için ürün satışı neyi ifade ediyor? Önemi nedir? Satışta Aveda farkı nedir? Müşterilerinizin yorumları nasıl? Ve cevapları:

Nilgün Tatlı, Mehmet Tatlı Cevahir – İstanbul: Satış, kuaför için tabii ki de çok önemli. Müşteriye sunduğunuz çeşitliliğinde ifadesi aynı zamanda. Müşterinin her türlü ihtiyacına cevap verebilecek bir ürün gamının olması, müşteriyi memnuniyet açısından en üst seviyeye taşıyor. Saçla ilgili veya ciltle ilgili bir sıkıntısına cevap verebileceğimiz çeşitli ürünler olması çok önemli ve ürünün ihtiyaçlara tam olarak hitap edebilmesi gerekiyor. Ticari boyutuna ise işin kaymağı diyebiliriz. Satışın işletme giderlerine katkısı var, müşteri memnuniyetini sağlıyor, bir de müşteri ziyaret sayısını da arttırıyor.

İlk defa ürünü sunduğumuz müşteri bizim saç müşterimiz oluyor. Bu sırada yaptığımız tavsiyeler sonucu ürünü alıp evinde kullanmaya başlayınca ürün ihtiyaçlarına cevap vermeye başlıyor ve bunu gördüğü takdirde müşteri kendi gelip bir market alışverişi yapar gibi kullandığı ürünleri tekrar tekrar alıyor. Bu bizi çok mutlu ediyor çünkü doğru ihtiyaca doğru ürünü vermiş olduğumuzu görüyoruz. Kokusu, dokusu, ihtiyaca cevap vermesi, tedavi etmesi her şey satışta etkili.

Aveda ürünleri her şeyden önce dünyaya katkı sağlayan ürünler. Biz bu ürünleri satarken de sadece kendimizi düşünerek satmıyoruz. Bu ürünlerin üreticisi olarak Aveda, dünyaya bir katkı sağlıyor. Arılara yaptığı yatırım bile aslında dünyaya yaptığı bir yatırım. Ekolojik dengeye katkı sağlaması gibi özellikleri bizi hep motive eden unsurlar. Çünkü yaptığımız şey aslında hep başka şeylere katkı sağlıyor. Bu da bize manevi bir tatmin veriyor. Onun dışında kazanç olarak da diğer ürünlerle kıyasladığınızda ticari olarak daha fazla katkı sağlıyor.

İnsanlar artık çok bilinçlendi. Bir ürün alıp da gitmiyor. Üretilirken nasıl aşamalardan geçtiğini araştırıyorlar, kullandığımız poşetlerin geri dönüştürülebilir olması gibi çevreye kesinlikle zarar vermeden üretilmesi gibi konuları biliyorlar. Bilinçlenen müşteri içinde paraben, silikon maddeleri olmayan bu ürünleri tercih ediyor. Müşteriler bu bilinci aldıkları için verdikleri ücretin karşılığını da buluyor ve anlamlı oluyor.

Aveda’yla çok mutluyuz çünkü şirket olarak prensipleriyle, ürünleriyle bizim yapımıza, misyonumuza çok uygun. Ürün aslında müşteriye ulaşmada sadece bir araç ama bunun üzerine Aveda’nın kattığı değer çok büyük.

Önerilenler

Benzer İçerikler