Sektörün kucakladığı: Murat Bilen

Kategori

KYANA markasının Türkiye, Kuzey Irak ve Kuzey Kıbrıs distribütörü Murat Bilen ile sektöre bakışını, ürünlerinin faydasını, şirketinin pazarlama stratejisini konuştuk….  

Sektörün yakından tanıdığı birisiniz. Sektörde geçmişiniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Sektörde yaklaşık 19 yıllık bir geçmişim var. 15 yıl Eczacıbaşı-Schwarzkopf’ta çalıştım. Sektörde ilişkiler çok güçlü. Ticari bağlar da bu şekilde ilerliyor. Bu yüzden Eczacıbaşı-Schwarzkopf’dan ayrıldıktan sonra yine kozmetik sektöründe ilerlemek istedim.    

Son 3 senedir de KYANA markasının Türkiye, Kuzey Irak ve Kuzey Kıbrıs distribütörlüğünü yapıyorum. Distribütörlük altyapıları oluşturarak büyümeye çalışıyoruz. İstanbul’da yaklaşık her ay 400 450 salona fatura kesiyoruz; 100 üst segment salon ile iş ortaklığı yapıyoruz. Ankara, Bursa ve İzmir ile distribütörlük görüşmelerimiz sürüyor.

Kuaförlüğün dünü, bugünü nasıl değerlendiriyorsunuz?

Salonlar eğitim anlamında fark yaratıyor. 5 sene öncesine kadar salonlarda sadece salon sahipleri eğitim alıyorlardı. Günümüzde salon çalışanları, resepsiyon görevlileri eğitim alıyorlar. Salonlar profesyonel bir şekilde kurumsallaşmak için yatırım yapıyorlar.

Günümüzde salon işletmeciliği önem kazanmaya başladı. Geçmişte kredi kartı çok fazla kullanılmıyordu, enflasyonun fazla olduğu dönemlerde her hafta ürünlere zam geldiği için tüketici, firma ve salon sahibi vergisiz kazançtan ciddi para kazanıyordu. Bu anlamda en çok zararı büyük salonlar görüyor. Günümüzde kuaför salonları, vergisini veriyor, sigortasız personel çalıştırmıyor, danışmanlık alıyor, muhasebecilerle, avukatlarla çalışıyor.  Salon sahipleri salonlarda çaldıkları müziğe kadar dikkat etmek durumundalar. Maliyetin getirmiş olduğu sıkıntıları günümüz ile karşılaştırdığımız zaman salonlarda personel sayısını azaltmaya kadar gidildi.  Salonların almış oldukları her 100 birimin %95’i maliyet anlamında vergilendiriliyor. Stopajsız kiralık yer tutulamıyor. Zam yapılmıyor. Haksız rekabet var.  Sektörün büyüklerinin bir araya gelip fiyat anlamında belirli çerçeveleri çizmesi gerektiğini düşünüyorum. Salon sahiplerinin bir araya gelerek prensip anlaşması yapmaları gerekiyor.

Gelecekte sektörün neleri beklediğini öngörüyorsunuz?

İlerleyen yıllarda kuaför salonlarının branşlaşacağını; renklendirme, kesim, manikür pedikür için farklı salonlar olacağını düşünüyorum. Butik ve konsept salonlar çoğalacak. Yurtdışında salonlarda şirket evlilikleri oluyor. Türkiye’de de A, B segment salonlar bir araya gelip, bir avukat ya da mali müşavir ile işbirliği altında iş yapabilirler.

Bilenler Kozmetik olarak kuaförlüğe sağladığınız fayda nedir?  Markayı nasıl konumluyorsunuz?

Distribütörlüğünü yapacağım markaya karar verirken dünyada birçok kozmetik firmasıyla görüştüm. Kanser kuaförlerde meslek hastalığı boyutuna geldi.  Kuaförler soludukları amonyak, kimyasal toz açıcılardan dolayı sağlıklarını tehlikeye atıyorlar. Bu nedenle bitkisel içerikli, organik bazlı, içeriğinde amonyak, paraben, ağır materyal, civa, kurşun içermeyen boyalarımız, papatya, badem, ısırgan içeren bakım ürünlerimiz tüketicilerin sağlığına yarar sağlıyor ve sektörde çok ilgi görüyor. Müşterilerden olumlu geri dönüşler olduğu için sadakatimiz artıyor. Potansiyel müşterilere bu tecrübeleri anlatarak büyüyoruz. Yeni salonlar ile anlaşmamız kolay oluyor. Günümüzde bilinçli tüketiciler kullandıkları ürünlerin içeriğini araştırıyorlar. Bu anlamda rekabetin farklı boyutlara taşınacağını düşünüyorum.

Ürün yelpazeniz hakkında bilgi verir misiniz?

Herboria MAX, Studio Expressions, KYANA Men, Life Box Hair Series, Salon Professional, Evo Zen Styling Series markaları altında renklendirme, bakım ve şekillendirme ürünlerimiz bulunuyor.  Kuaför salonunu ziyaret eden bir kadının saçının boyanmasından, şampuanına, saç botoxundan, boyasının silicisine kadar geniş bir ürün gamımız mevcut. En çok sattığımız ürün pigment önleyici oksidan. KYANA’nın ARGE departmanı  sürekli tüketici ihtiyaçlarını analiz ediyor ve bulgulara göre ürün geliştiriyor.

Kuaförler sizi neden tercih etmeli?

Diğer markalar ile karşılaştırıldığında bizim boyamız saça bakım yapıyor ve müşteri memnuniyeti sağlayan sonuçlar yaratıyor. Tüketici memnun olduğunda kuaförler de memnun kalıyor. Boyanın ekonomik ve kaliteli olması markayı tercih edilir kılıyor.  

Ürünleri salonlara 48 saat içerisinde anlaşmış olduğumuz kargo firmasıyla teslim ediyoruz. Kuaförler ürünleri kullandıktan sonra farkı anlıyorlar. Ürünlerimizin arkasında duruyoruz ve salonlara koşulsuz ürün değiştirme ve iade taaddüt ediyoruz.

Tüketiciler salon sahiplerini arayıp markamızı soruyorlar. Hamile kadınlar boyalarımızı doktor kontrolünde kullanıyorlar. Türkiye’nin her yerinden bizi arıyorlar. Saçını daha önce ürünlerimiz ile boyatan müşterilerimiz yazlıktayken bizden boya istiyorlar. Reçetesi ile Bodrum, Kaş, Antalya’ya ürün gönderiyoruz. Bu sayede müşteri sadakati artıyor. KYANA, Herboria markaları salonlarda bilinirlik kazanan markalar haline geldi. Önümüzdeki günlerde farklı pazarlama faaliyetleri de olacak. 

İlerleyen zamanlarda neler olacak?

Her sene İlkbahar Yaz, Sonbahar Kış trend koleksiyonları tasarlanacak. Bununla ilgili altyapı kuruldu. Tüketicilerin son trendleri takip etmelerini sağlayacak ve kuaförün ticari anlamda gelir sağlamasına olanak tanıyacak katalogları İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa’da bulunan büyük salonlarımızda davetiye eşliğinde paylaşacağım. Trend kataloglarımız çıkınca rekabetçi bir ortam oluşacak.

HAIRiST etkinliği hakkında ne düşünüyorsunuz?

İki yıldır KYANA olarak HAIRiST etkinliğine katılımımız oldu. KYANA’nın sahibi HAIRiST etkinliğinin Türkiye’de sektöre yönelik dünya çapında gerçekleşen etkinlikler arasında fark yarattığını söyledi. HAIRiST her geçen sene yenilikçi konseptler ile izleyicileri büyülüyor.

hairist.com.tr hakkında ne düşünüyorsunuz?

Akıllı telefon ve i-pad’den takip ediyorum. Sektör hakkında gelişmeleri öğrenebiliyoruz. Gerçekleşen eğitimler, etkinlikler, son trendler hakkında bilgi edinebiliyoruz. Kuaförlük sektörüne fayda sağladığını düşünüyorum.  

Estetica Dergisi?

Estetica Dergisi kuaförler için bir kılavuz niteliği taşıyor. Sektöre dair aradıkları her şey dergide yer alıyor. Kuaförlere vizyon kattığını düşünüyorum.

Murat Bilen’ e teşekkür ediyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz.

 

Önerilenler

Benzer İçerikler