Serge Moreau ile İmaj Danışmanlığı eğitimi

Kategori

Serge Moreau dört gün boyunca kuaförlere imaj danışmanlığı hakkında eğitim veriyor.

Rusya, Kore, Brezilya gibi dünyanın dört bir tarafında eğitimler veren Serge Moreau, dört günlük İmaj Danışmanlığı eğitimi için L’Oréal Akademi’deydi. Eğitimin ilk gününde Serge Moreau, duygulara dokunmanın ne kadar önemli olduğunu anlattı. L’Oréal Professionnel 2005 yılında müşterilerin salonun içinde eşsiz bir yolculuk yaşatmak gerektiği ve müşteriye ne hissettirdiğinizin önemli olduğu ile ilgili Salon Emotion konseptini sunmuştu. Eğitimde bu konsept ile ilintili konular ele alındı.

Serge Moreau ile İmaj Danışmanlığı eğitimi
Serge Moreau

Yeni dünyaya hep birlikte uyum sağlamak zorundayız. Mesleğimiz teknoloji ile birlikte değişti. Müşteriler artık çok daha bilinçliler. Serge Moreau’ya göre kuaförlerin yüzde 5’i yaratıcı, yüzde 10’u iyi bir yönetici, yüzde 55’i uygulayıcı, yüzde 30’u ise işe gidip geliyor fakat kendilerini geliştirmiyor, sadece yaşamak için çalışıyor.

Sergie Moreu’nun oluşturduğu konseptte yaratıcılık, hız ve kaliteli ciro elde etmek önem taşıyor. Müşteriler sonuçtan mutlu olmak istiyor. Bize bir kesim yarım saat sürer diye öğretildi fakat müşteriler hızlı servis istiyor. Yeni jenerasyon kuaför salonundan hızlıca çıkmak istiyor. Evde kolayca şekillendirebildikleri saç kesimlerini tercih ediyorlar. Nasıl ki tasarımcılar kişiye özel kıyafet dikiyorlarsa kuaförler de kişiye özel stiller tasarlamalı.

Serge Moreau

Müşteriyi anlayabilmek önemli. Karşımızdakini gözlemleyerek, analiz ederek ve dinleyerek iyi hizmet verebiliriz. Beden dilini anlamak gerekiyor. Müşterilerin yaşam tarzı ve kişilik özelliklerine göre servis vermeliyiz. Kuaförler daha çok yuvarlak kesim yapmayı tercih ediyorlar. Müşteriye bağlantısız kesim uyguluyorsak bunun nedenlerini anlatmamız gerekiyor.

Müşteriye uyguladığımız tekniği anlatmaktansa servis aldıktan sonra nasıl görüneceği ve yüz hatlarına göre nasıl bir etki yaratmak istediğimizi aktarmalıyız.

Örneğin yüz yaşlandıkça aşağıya doğru sarkıyor. Bu yüzden 50 yaş üzerine kısa kesim uygulamak daha genç bir görünüm yaratıyor.

Saçı koyu renge boyadığınızda müşterinizin yüzü daha büyük görünecektir.

Saçın dokusuna göre müşterilerinize şekillendirme ürünü tavsiye edebilirsiniz. Salonda ürünün faydasını ve ürünün neden müşterinize iyi geldiğini anlatmadığınız sürece başarılı satışlar yapamazsınız. Kuaförlerin çoğu sadece satış yapmak istiyor, iletişim kurmak istemiyor.

Eğitim hakkında daha fazla bilgi almak için hairist.com.tr’yi takip edin.

Ayrıntılı bilgiyi Estetica Dergisi Sonbahar Sayısı’nda bulabilirsiniz.

Önerilenler

Benzer İçerikler