Estetica Dergisi’nden özetler: ‘Yeni Nesil Kuaförlük’ – 3

Kategori

Estetica Dergisi'nden özetler: 'Yeni Nesil Kuaförlük' – 3

19. Yuvarlak Masa toplantısında ‘Yeni Nesil Kuaförlük’ mercek altındaydı. İletişim ağlarının güçlendiği, dijital mecralarda insanların kendilerini ifade edebildikleri yepyeni bir çağa adapte oluyoruz. Değişen tüketici alışkanlıkları ve mesleki düzenler üzerine 19. Yuvarlak Masa toplantısı ile ‘Yeni Nesil Kuaförlük’ konusu, işletmeciden ekibe, müşteriden sosyal medyaya her türlü ayrıntısı ile ele alındı. L’Oréal Professionnel’in öncülük ettiği 19. Yuvarlak Masa’dan özetler:

Erhan Tunç: Bizlerin geçmiş zamanlardan edindiği tecrübeler var. Şimdi ise yeni nesil olarak hem işletmeciler hem de ekipler kendilerini sürekli güncellemeli. Bu noktada sosyal medyanın yardımı çok büyük. Genel olarak baktığımızda sadece sosyal medyada saç göstermekten ziyade kendimizi de ifade edebileceğimiz bir platform oluştu. ‘Yeni Nesil Kuaförler’in hem işletmeci hem de ekip olarak hobilere sahip olması gerektiğine inanıyorum. Çünkü müşterilerle % 50 saç konuşuyorsa % 50’de hobilerden ya da özel hayatlarından konuşuyorlar.

Yeni neslin ileride daha sade ve butik salonların tercih edileceğini düşünüyorum. Çünkü son zamanlarda çok yoğun ve kalabalık salonlara müşteriler girmek istemiyor. Onlar daha özel, kupon servisleri tercih edip, rakama bakmaksızın servis alıyorlar. Daha genç ve dinamik bir ekip görmek istiyor tüketici. Eğer bizlerde genç ve dinamik kalabilirsek, onlara servis verebileceğimizi düşünüyorum ama kesinlikle bilgili, kültürlü, sosyal yönü çok iyi olan, iletişimi kuvvetli olan insanlara yöneldiğini görüyorum tüketicinin. Sanatsal olarak da bir şeyler bekliyor ama kuaförlüğün % 50’si sanattır, % 50’si kişiliktir. Tüketici bu şekilde kuaförü tercih ediyor. Gelecekte özel ve kupon servisler isteyecekler ve ekiplerimizi de buna göre yetiştirmeliyiz. Birlikte hareket eder halde olmalıyız. Ekibe eğitimler ve sorumluluklar verdiğimizde bize de daha sadık hale geliyorlar. Müşterimize duygu ile yaklaşıyorsak, ekibimize de duygu ile yaklaşmamız gerekiyor. Çok samimi olmak gerekiyor. İç içe olmak gerektiğini görüyoruz.

Her sene format atmalıyız; gerek teknik, gerek kişisel, gerek sosyal olarak… Nasıl telefonları güncelliyorsak, kendimizi de güncellediğimiz zaman hedeflere ulaşabiliyoruz. Çünkü bunu yapmazsak standart hale geliyoruz. Güncelleme demek tekniği de değiştirmektir. Artık müşteri 1 saat saç kestirmek istemiyor. 15 dakikada sonucu görmek istiyor çünkü çok çabuk tüketiliyor her şey. Bir sene önce yaptığımız iş hem tüketiciye hem de bize sıradan gelebiliyor. Kendimizi yenileme dediğimiz konunun birçok noktası var. Alttan gelen ekip çok iyi İngilizce biliyor, işletmecilik üstüne çok güzel kitaplar okuyor, tenis oynuyor, vs… Sen de bunları görüp kendine hobi edinme ihtiyacı hissediyorsun ve kültür seviyeni biraz daha yükseltmen gerekiyor. Müşteri buna zorluyor, alttan gelen ekip buna zorluyor, kendini zorluyorsun. Artık ilkokul mezunu kuaför yok gibi bir şey. Eğer ekibin senden bir şey alıp beslenemiyorsa orada da kalmıyor. Her anlamda yeni nesil sizi yukarı taşıyor. Evet, geçmişten alacağımız çok güzel tecrübeler var. Onların insanlığını almak benim için en önemli şey. Geleceğe çok kaliteli ve iletişimi iyi olan kuaförler yetişiyor. Eğer insanın içerisinde yetenek varsa ve algısı açıksa çok güzel şeyler ortaya çıkıyor.

hairist.com.tr’nin resmi

 mobil uygulaması Android ve IOS işletim sistemli akıllı telefonlarda!  

İndirmek için tıklayın:   

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobiroller.mobi9450942228

 

https://itunes.apple.com/tr/app/hairist/id982145975

Önerilenler

Benzer İçerikler