Doğayı destekleyen duyarlı bir sektör

0

Çevre duyarlılığı…

Dünyamızı ve kendimizi koruma konusu artık kendi halinde bir akım olmaktan öte tam gaz ilerleyen bir hareket. Saç ve güzellik sektörü de bu konuda başı çekiyor.

FARKINDALIK: İLK ADIM

Aveda uzun süredir güzellik profesyonellerinin ve tüketicilerinin tercih ettiği bitki bazlı saç, cilt ve vücut ürünlerinin formüllerini üretmekle tanınıyor. Botanik teknolojilerine getirdiği yenilikler ve daha yakın zamanda modern bilimin ve Hindistan’ın kadim iyileşme sanatı olan Ayurveda’nın ilkelerini bir arada kullanarak saç, cilt ve vücut ürünlerini- saf çiçek ve bitki özleriyle geliştiriyor.

Fakat daha önemlisi, 1999’dan bu yana Aveda, Çevre Koruma ayı olan nisan ayını, bir çeşit kurumsal “piknik” ayı ilan edip, şüphesiz en değerli kaynağımız olan su konusunda bilinçlenmeyi artıran ve su kaynaklarının sürdürülebilirliği ve korumasını teşvik etmek amacıyla oluşturulan fon ve inisiyatifleri geliştirmeye adıyor. Nitekim, çoğumuzun musluklarından su özgürce akıyor olsa da dünya üstünde yaklaşık 780 milyon kişinin temiz suya erişimi yok.

Aveda, 2007 senesinden bu yana 920 bin kişinin temiz içme suyuna erişimini sağladı. Bu sene, Light The Way mumları satarak bu satıştan elde edilen cironun yüzde 100’ünü, önemli bağışları dünyanın çeşitli yerlerindeki çevre sorunlarını çözmek için çalışan gruplara yönlendiren ve kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Global Greengrants fonuna bağışlayarak bu sene de bu konudaki çabalarını sürdürmeye kararlı olduğunu gösterdi.

Doğayı destekleyen duyarlı bir sektör

Green Circle (Yeşil Döngü) Salonları

Günümüzde büyük hacimlerdeki kuaför salonu atıkları- saçlar, folyolar, boya tüpleri, sprey kutuları, artan saç boyaları, plastikler ve daha fazlası çöplüklere ya da kanalizasyona dökülüyor.

Her gün, Kuzey Amerika kuaför salonlarında üretilen çöp miktarı 186 bin 973 kilogram. Bunu değiştirebilmek için bir telefon açmak ve bir salon görevlisini 30 dakika boyunca bu işe yönlendirmek yeterli. Gerisini Yeşil Döngü hallediyor: salonun geri dönüştürme çöp bidonunu göndermek, bidonu ve salonun promosyon malzemelerini etiketlemek. Program birinci günden itibaren gelir kazandırmaya başlıyor, ondan sonra gelir aylık olarak kazanılıyor, bu sebepten hiçbir salon sahibi çevreyi gerçekten korumak için para harcamak zorunda kalmıyor. Program, atıkların yolunu %95 oranında değiştirip, salonların kendilerini Sürdürebilirlik Sertifikası ile pazarlamalarına imkân tanıyor, böylece kuaförlerle müşteriler o salonu tercih ettikleri ve yeşil bir kuruluşa destek verdikleri için kendilerini iyi hissediyorlar, bu da insanları ve gezegenimizi güzelleştiriyor.

Cevap Ver

Lütfen yorumunuzu girin.
Lütfen isminizi buraya yazın.